ashera Skrevet 24. januar 2009 #881 Del Skrevet 24. januar 2009 Stakkars liten, ørebetennelse er vondt, vondt, vondt. Riktignok har de blitt mer tilbakeholdne med antibiotika for dette de siste årene, men uansett synes jeg reaksjonen til sykepleieren dere møtte var out of place. Men skal jo virkelig ikke behandle bekymrede foreldre på den måten. Fint dere møtte en ok lege, da - og håper dere får en brukbar natt. I slike tilfeller er det lurt å ligge i forkant av smertene og gi jevnlige doser paracet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 24. januar 2009 Forfatter #882 Del Skrevet 24. januar 2009 Jeg er helt enig på restriktiv bruk av antibiotika, og er (heldigvis) ikke en forelder som maser meg til medisin hvis det ikke finnes noe. Det visste jeg jo før jeg dro, at det ikke nødvendigvis finnes hjelp å få. Synes uansett det er fint at en lege har sjekket og sett at at er "ok" og "normalt". Vi har jo dessverre bomma et par ganger før, hvilket jo beviser i massevis at vi ikke har studert medisin eller noesomhelst som likner faget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 24. januar 2009 Forfatter #883 Del Skrevet 24. januar 2009 Har sønnen sovnet nå, eller har han fortsatt like vondt og mye feber?¨ Han nektet å sove på dagen i dag, så han var jo tidvis riktig så sjarmerende i sin energiske periode før han ble sykere. Da sov han litt på oss. Men han var supertrøtt da vi kom hjem pga over sengetid og la seg uten å mukke, og vi har ikke hørt en lyd siden. Pleier å starte etter midnatt, men da kjører vi isåfall på med mer febernedsettende. Men det er jo så leit når han sitter der og hylgråter og hikster, og bare vil sitte på fanget. Og litt koselig å få se i praksis at man har det beste stedet i verden å være - når hele verden er plagsom. Det er en ære å få være et slikt trygt fang, det må jeg jammen si. (Nå ble jeg jammen litt rørt) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 25. januar 2009 #884 Del Skrevet 25. januar 2009 Hei DP! Håper Junior er litt bedre nå. Og for en dustesykepleier dere møtte på legevakten! Jeg håper virkelig dere sørger for å bringe den lite profesjonelle og totalt uakseptable oppførselen videre. Jeg skjønner virkelig ikke hvordan noen kan tillate seg å oppføre seg slik. Før det første har vedkommende en utdannelse - med stort fokus på å være empatisk og å møte den andre der den er.... Dessuten kjenner hun jo ikke de som kommer - hun kjenner ikke til om det er forhistorier med alvorlig sykdom og/eller dramatiske hendelser som gjør at foreldrene kan være ekstra sårbåre, eller at barnet bør passes ekstra godt på. Det kan godt hende at hun er kjei og lei av å skulle finne plass på listene sine til ørtende familie med samme problemstilling, men det burde hun da virkelig ikke gi utrykk for på noen som helst måte. Bruk kontaktene dine for det de er verdt, DP. Folk kan virkelig ikke oppføre seg slik! *opprørt* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 25. januar 2009 Forfatter #885 Del Skrevet 25. januar 2009 39,9 i feber nå, så nå skal vi hente ut penicilinen. Ut fra hva jeg har lest på nett tror jeg vel kanskje ikke det virker, men legen sa at om han var like ille i dag kunne vi gi. Nå er han jo verre, og han har jo aldri fått penicilin før (kanskje med unntak av de første ukene, men da fikk han så mye, så ikke vet vi) så vi har jo ikke noe overforbruk akkurat. Når det gjelder dustesykepleier så skal jeg ta det opp uformelt med folk i businissen. Noen reprimande blir det jo uansett ikke, for jeg husker jo ikke hva hun het, og hadde jeg gjort det ville jeg ikke sagt det videre uansett. Før gikk slik oppførsel innpå meg, men etter at jeg fikk barn lar jeg meg bare irritere, og så hever jeg meg over det. Jeg vet så mye mer om oss og vår (mangel på) medisinsk kunnskap og negative sykdomserfaringer enn det hun vet - så hun kan igrunnen synse så mye hun vil om vi burde være der eller ei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 25. januar 2009 Forfatter #886 Del Skrevet 25. januar 2009 Da har mannen hentet Weifapenin-mikstur, som Junior slettes ikke vil ha. Tvang er jo kjempegøy, og jeg må si jeg gleder meg til i kveld, for da skal han ha dobbelt så stor dose. *sukk* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 26. januar 2009 Forfatter #887 Del Skrevet 26. januar 2009 Ørebarnet er hjemme i dag også, men han er på bedringens vei. I natt var han oppe i timesvis og lekte i sengen, bla. med å kaste ut kosedyr. Festlig, og riiiimelig morgengretten mamma i dag. Medisinen er fremdeles helt grusom å få i ham, og jeg gruer meg alt til den han skal ha kl 14. Det dyre kurset mitt får jeg bare vinke farvel til, har litt dårlig samvittighet for at jobben nå må betale for noe jeg ikke deltar på. Har fått skviset inn en kinotur i helgen, så Revolutionary Road. Jeg er jo en sucker for Leonardo, men det var ikke derfor jeg så den. Jeg synes det var en utrolig bra film. Stillferdig, men full av handling. Tror mange kan kjenne seg igjen på ulike områder av filmen mht ekteskap, drømmer, håp og ting som ikke blir slik man trodde, uten at jeg skal spoile for mye. Skjønner godt at Kate Winslet har blit nominert til Oscar. ANBEFALES! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 26. januar 2009 #888 Del Skrevet 26. januar 2009 Stakkars Junior! Greit nok at antibiotika ikke alltid hjelper, men det hjelper da noen ganger, og da er det godt å få det. Har hatt ørebetennelse tilstrekkelig mange ganger selv til at dette vet jeg veldig godt. Mitt beste triks er forresten å kjøre på med nesespray (skikkelig, ikke saltvann) for å holde det så åpent som mulig mellom nese og øre. Det hjelper godt både forlindringen sin del og for å bli raskere bra. Jeg pleier (pleide, har ikke hatt på lenge heldigvis!) å spraye på en side, legge det øret ned i et halvt minutt, også gjenta på andre siden. Da får det renne dit det trengs. Gjør dette også om jeg ikke egentlig er tett i nesen, og det virker både forebyggende og lindrende . God bedring til den lille syke, føler veldig med han! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 26. januar 2009 Forfatter #889 Del Skrevet 26. januar 2009 Gjett hvem som antakelig er frisk som en fisk nå. Dagen har til nå blitt brukt til å løpe rundt og rundt, kaste alt ned fra bordet hvis ting går ham i mot, hive ut et glass med saft med vilje osv. Nå er jeg skikkelig lei av det lille vesenet som nekter å legge seg, og tenker bare på hvor grad jeg er for at jeg ikke er hjemmeværende på fulltid. Vanligvis er jeg en ganske tålmodig og mild mor (tross mott ellers hissige temeperament), men i dag holder det virkelig hardt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 26. januar 2009 Forfatter #890 Del Skrevet 26. januar 2009 Jeg synes det er helt utrolig og naturstridig hvor mye energi som finnes i en overtrøtt kropp på 14 kg. Snart tror jeg at jeg blir gal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalind Skrevet 26. januar 2009 #891 Del Skrevet 26. januar 2009 *Klappe på hodene* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 26. januar 2009 Forfatter #892 Del Skrevet 26. januar 2009 Nå er jeg skikkelig drittlei av å ha barn. ALT er nei, nei og atter nei, enda jeg prøver å være grei mor som er med i dusjen, smører skiver med prim, gir Biola istedenfor melk, ser på føkkings jævla kjedelig Postman Pat for ørtende gang, leser samme fordømte bok og leker med de dustete plastdyrene. For en time siden var jeg nydusjet. Nå er jeg atter full av klissete orange medisin, hvor mye/lite som befinner seg i Juniors mage har jeg ikke peiling på. Jeg har lokket og fristet med papperkaker, rosiner, fluoertabletter og jeg vet ikke hva, men til slutt måtte jeg krabbe under kjøkkenbordet, hale han frem og tvinge det i. Men det er jo ingen vanskelig sak å spytte det ut (på mamma), så jeg føler vel at vi begge tapte den kampen. Nei til å gå på badet, nei til å ta på pysj, nei til å smøre fjeset (som bør gjøres flere ganger daglig pga tendenser til eksem), nei til å legge seg, nei til å pusse tenner (som vi har hoppet litt over nå som han har vært syk, så nå må det strammes inn). Middagsmaten (pasta med tomatsaus) er spyttet ut på gulvet/teppet, prim er klint på kjøkkenskapene (for selv om han sa at han ville ha skive med prim, så mente han selvsagt bare prim - til å skrape av med fingrene.) Og nå ligger han i senga og er slettes ikke blid for å ha lagt seg. Å herreguuuuud jeg gleder meg til jobb i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 26. januar 2009 Forfatter #893 Del Skrevet 26. januar 2009 Og DER kom mannen hjem. (Perfekt timet for ham) Avkommet legges snart ut på Finn.no, men mannen mener det er en dårlig idé. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 26. januar 2009 #894 Del Skrevet 26. januar 2009 Har fått skviset inn en kinotur i helgen, så Revolutionary Road. Jeg er jo en sucker for Leonardo, men det var ikke derfor jeg så den. Jeg synes det var en utrolig bra film. Stillferdig, men full av handling. Tror mange kan kjenne seg igjen på ulike områder av filmen mht ekteskap, drømmer, håp og ting som ikke blir slik man trodde, uten at jeg skal spoile for mye. Skjønner godt at Kate Winslet har blit nominert til Oscar. ANBEFALES! Jeg har veldig lyst til å se den! Det spørs vel bare om det blir gjort. Nå er jeg skikkelig drittlei av å ha barn. ALT er nei, nei og atter nei, enda jeg prøver å være grei mor som er med i dusjen, smører skiver med prim, gir Biola istedenfor melk, ser på føkkings jævla kjedelig Postman Pat for ørtende gang, leser samme fordømte bok og leker med de dustete plastdyrene. For en time siden var jeg nydusjet. Nå er jeg atter full av klissete orange medisin, hvor mye/lite som befinner seg i Juniors mage har jeg ikke peiling på. Jeg har lokket og fristet med papperkaker, rosiner, fluoertabletter og jeg vet ikke hva, men til slutt måtte jeg krabbe under kjøkkenbordet, hale han frem og tvinge det i. Men det er jo ingen vanskelig sak å spytte det ut (på mamma), så jeg føler vel at vi begge tapte den kampen. Nei til å gå på badet, nei til å ta på pysj, nei til å smøre fjeset (som bør gjøres flere ganger daglig pga tendenser til eksem), nei til å legge seg, nei til å pusse tenner (som vi har hoppet litt over nå som han har vært syk, så nå må det strammes inn). Middagsmaten (pasta med tomatsaus) er spyttet ut på gulvet/teppet, prim er klint på kjøkkenskapene (for selv om han sa at han ville ha skive med prim, så mente han selvsagt bare prim - til å skrape av med fingrene.) Og nå ligger han i senga og er slettes ikke blid for å ha lagt seg. Å herreguuuuud jeg gleder meg til jobb i morgen. Unnskyld, men jeg fniste litt av siste setning. Noen ganger mimrer jeg om hvor deilig det var å ha "syke barn"-dager, men det er nok glemselens slør som har blindet meg. Det høres utrolig slitsomt ut. Dessuten blir man jo helt oppbrukt. Man burde være et helt team på sånne dager, med slekt som kan ta noen timer hver. Håper han blir helt frisk nå da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 26. januar 2009 Forfatter #895 Del Skrevet 26. januar 2009 Fredag var en koselig sykt-barndag, for da lå han jo og slumret dagen lang og man følte seg som Florence Nightingale. I dag har han tydeligvis tatt igjen for hele helgen og vel så det, har jo ikke hatt feber eller sagt at han har au (men han hadde jo 40 i feber i går, så vi syntes det var litt voldsomt å sende ham i barnehagen i dag). Er han syk i morgen er det uansett mannen som skal være hjemme, ikke jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 26. januar 2009 #896 Del Skrevet 26. januar 2009 Huff for strev Hos oss hadde vi samme krig med lillemor og mixturer. Det havnet mer utenfor enn inni ungen. Vi gikk raskt over til tabeletter som vi til å begynne med delte i 4 og puttet i ei skje med yoghurt eller syltetøy. Etter hvert tok hun halve tabeletter uten problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 26. januar 2009 Forfatter #897 Del Skrevet 26. januar 2009 Tabletter ville overhodet ikke vært noe problem å få i ham, aner ikke hvorfor vi fikk mikstur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 26. januar 2009 #898 Del Skrevet 26. januar 2009 Tabletter ville overhodet ikke vært noe problem å få i ham, aner ikke hvorfor vi fikk mikstur. Det er en sånn misfortått greie hos legene, små barn skal ha den flytende dævelskapen som smaker søtstoffkamuflert medisin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 26. januar 2009 #899 Del Skrevet 26. januar 2009 Og den smaker så jævlig, så jævlig. E-godteri med bitter bismak, fyttikatta. Jeg brekker meg nesten ved lukta. Stakkars liten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 27. januar 2009 Forfatter #900 Del Skrevet 27. januar 2009 Ja, jeg har ihvertfall lært at jeg skal spørre om alternativer neste gang, vi har jo ikke så mye erfaring. Mannen mener imidlertid at det blir å blande seg i legens domene ("de har nok sin grunn til å skrive ut akkurat den medisinen" *nesevist tonefall*), men det må da være lov å spørre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå