Gå til innhold

Litt av hvert

Donpedro

Anbefalte innlegg

Jeg husker jeg ble lei meg da jeg måtte ta keisersnitt, følte vel at jeg ble snytt for noe. Samtidig satt jeg meg forskrekket til motverge da det ble hintet frempå at at man jo kunne "prøve" vaginal fødsel siden det var så små marginer som var i veien. *grøss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elastica
Jeg gjør ingen innsats egentlig, lirer bare av meg litt i hytt og pine. Trenger ikke overbevise noen, synes bare det kan være greit å a) se en sak fra flere sider med ulike nyanser b) avdramatisere "grusomhetene" rundt ks. Men klart ks er jo ikke nødvendigvis kult, jeg føler vel sånn sett at jeg har sett deler av baksiden. Men det har jammen meg et par venninner av meg med vanlig fødsel også. Men bevares; jeg er glad det ikke er amerkikanske tilstander, og en fin fødsel må være et helt utrolig minne som jeg gjerne skulle hatt med meg.

Jeg har ikke fulgt med så godt i noen av trådene, men jeg har lest en del av innleggene til hun som kaller seg womenwomen tidligere.

Og er fullstendig enig med deg, Dp, det finnes gode vaginale fødsler og det finnes grusomme. Slik det også finnes greie KS og det finnes de hvor det oppstår komplikasjoner. Jeg ble med ett bekymret for om jeg var en av de som dere kalte for fødselsmafiaen, men jeg reagerer bare på nevnte gjest som virkelig driver usaklig skremselspropaganda vedrørende vaginale fødsler, og det synes jeg er litt synd. Hvertfall for de som tenker at det er greit å føde, eller muligens for mange av de som aldri har reflektert over det. Jeg tror ikke det finnes så mange som velger ks av "kosmetiske" grunner. Man hører om enkelte, som Posh og en del andre kjendisdamer (ja, jeg har også lest i sladreblader, men husker ikke hvilke :fnise:) som velger ks fordi de ikke ønsker å føde, men jeg tror ikke dette er mange.

Hvem er det da som tar ks? Jo, stort sett de som trenger det. Hvertfall i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det da som tar ks? Jo, stort sett de som trenger det. Hvertfall i Norge.

Da vi var i Istanbul i høst lærte vi at vaginal fødsel er unormalt blandt de som overhode har penger til å betale for helsehjelp (de som ikke har det føder vel på jordgulvet hjemme ved hjelp av nabokjærringene?). Datter til svigermor sin veninne hadde valgt å føde vaginalt, og ble omtrent kryssforhørt av de andre på barselen, de kunne ikke fatte at hun kunne være så dum. Sånne tilstander synes jeg er både skremmende og trist. Men det er jo ikke akkurat dennslags tilstander som diskuteres i trådene her har jeg forstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så lyst til å flytte "hjem". Ikke kan vi pusse opp noe særlig, så oppussingsobjekt er uaktuelt. Da koster alle boliger med 3-4 soverom ca 1 mill mer enn vi har råd til uten å bo oss ihjel. Og det er ikke en gang eneboliger, bare noen skarve rekkehus. Synes det er trist, jeg.

Vi bor jo i nærheten nå, men med "hjem" så tenker jeg koselige hager, trygg skolevei og soverom til alle + kontor/gjesterom. Ikke 4 etasje uten heis med parkeringsplass utenfor (trygg skolevei er det da, og ihvertfall soverom til alle).

MEN: å bo seg ihjel er uaktuelt, så da blir vi heller der vi er/snart er.

Det er bare det at jeg liksom alltid så for meg selv i et hus når jeg ble voksen med barn, og nå har vi ikke en gang råd til rekkehus liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den var snodig!

Ja, ikke sant? Den oser av ungdommelighet, livsglede og optimisme.

Jeg har sovet ufattelig dårlig i natt pga en viss fyr som våknet 02.19 presis. Så holdt han det gående med sutring, ynking, klyning osv, så jeg la meg på rommet hans og våknet ca hvert 20 min.

I dag morges var han knallrød og glovarm og hadde 39 i feber, så vi er hjemme i dag. Jeg har også blitt spydd på, og nå synes jeg at jeg lukter oppkast uansett hvor jeg er. Men: sykdommen er ikke verre enn at en Paracet har gjort susen. Men før den virket så satt han på fanget mitt i 1 time, med armen rundt halsen min og godt lent inntil halsgropen min *smelt* Jeg sparer virkelig på slike øyeblikk, og da føler jeg meg som God Mor som er tilstede når det trengs.

PP-dvd har deretter blitt framsynt 3 ganger på forespørsel pga kjempetrøtt mor på sofaen (dvs nærmere 3 timer, krehemt). Han har lekt litt ved siden av ogs da, får jeg unnskylde meg med. Nå sover han søtt. Håper han er frisk til mandag, for da skal jeg egentlig på et relativt dyrt kurs, mens mannen skal på vikitg seminar. Menmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter innom :)

Neimen, hei!

Tenkte faktisk på deg for et par dager siden? Noen store endringer i livet? Alt som før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen, hei!

Tenkte faktisk på deg for et par dager siden? Noen store endringer i livet? Alt som før?

Ingen store livsstilsendringer her :) Hvordan er det med deg/dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har spyingen gitt seg?

Kom bare en runde i dag tidlig. Elers har det vært en fin daag, tross feber. Håper natten blir bedre enn forrige, jeg trenger ideelt sett å sove mer enn 2 t sammenhengende på en natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til! Det er en grunn til at de bruker søvndeprivasjon er tortur.

Vi har heldigvis ikke hatt spysjuka ennå i år, bank i bordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er heldige, dette er andre gangen han spyr i hele sitt liv. Og vi som trodde det kom til å skje ukentlig etter arnehagestart. Første gang var på flyet i julen, grunnet hysterisk skriking, så det blir litt annerledes.

Fikk uventet tilbud om at han kunne sove borte i morgen. Meget fristende, for det er så mye koselig vi kunne tenke oss å gjøre sammen på kveldstid utenfor huset. Men så våknet han istad og var helt desorientert og skrek "mamma...ma*hikst*mma" osv. Så vi blir nok hjemme i morgen kveld alle tre, ansvarlige foreldre som vi er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagen begynte utenfeber og aking, og har nå blitt avsluttet med 39 i feber og ørebetennelse på legevakten, med dertil nesevis besserwissersykepleier i skranken.

Vi ringte kl 17 pga rødt øre og feber, og fikk beskjed om å komme en tur innom om det ikke ga seg etter Paracet. Feberen bare steg og han ble verre, så dra dro vi. Da trenger vi ikke sykepleier som nærmest himler med øynene fordi "det er uansett ikke noe man kan gjøre med ørebetennelse" og som sytes det var "veldig merkelig" at vi var bedt om å komme. Veitdafaenvi!? Vi har ingen kunnskap om dette og bare gjør som vi får beskjed om. Møkkakjerring.

Snill lege, da, som ikke gjorde narr av oss. Fått resept som vi avventer med å bruke til utpå dagen i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception

Huff, det hørtes ikke noe særlig ut. Av og til skulle man nesten tro at enkelte som jobber på legevaktene rundt omkring ble valgt ut på bakgrunn av hvor sure og frekke de var. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nære bekjentskaper mht legevaktsdriften, så jeg skal sladre (husker ikke hva hun heter uansett). Muahaha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception

Vel, jeg ble feilbehandlet på legevakten i sommer, og det kommer jeg til å merke resten av livet, så jeg er temmelig sur, for å si det sånn. :forvirret:

Har sønnen sovnet nå, eller har han fortsatt like vondt og mye feber?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...