Donpedro Skrevet 29. november 2008 Forfatter #641 Del Skrevet 29. november 2008 Da var det slutt. Vært på fredagspils, og hørt så mange fine ord i løpet av kvelden. Det toppet seg helt da en av de sist ansatte vikarene sa hvordan han så min oppsigelse fra sin vinkel (som var identisk som min, uten at jeg noensinne har fortalt ham det), og enden på visa var at tårene silte hele veien hjem på trikken. For selv om han ble ansatt kort tid før jeg kom tilbake, og jeg ikke har sagt et negativt ord til ham, så har han catchet alt. Så her sitter jeg. Forgrått og forlatt. Og likefullt har jeg gjort det rette. Det bare føles så bittert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 29. november 2008 #642 Del Skrevet 29. november 2008 Kjære Donpedro: Skal si mer ved en annen anledning. Hold kontakten med de bra folkene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lassie Skrevet 29. november 2008 #643 Del Skrevet 29. november 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 29. november 2008 #644 Del Skrevet 29. november 2008 Donpedro! Husk at det går over, og hold kontakten med de menneskene som har lyst til å fortsatt ha som venner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 29. november 2008 #645 Del Skrevet 29. november 2008 La oss håpe det er starten på noe nytt og bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 29. november 2008 Forfatter #646 Del Skrevet 29. november 2008 Ja, jeg tror det blir bra dit jeg skal også. Min erfaring er at det ofte er lett å ha intensjoner om kontakt med tidligere kolleger, men at det lett koker bort - fordi samværet er basert på arbeidsplassen, ikke direkte personlig vennskap. Møtte en i går som sa at man ikke alltid skal være så redd for å prøve noe nytt, og det stemmer jo det også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 1. desember 2008 #647 Del Skrevet 1. desember 2008 Vemodig å lese om fredagen din. Men nå er det mandag, ny måned, ny jobb. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lassie Skrevet 1. desember 2008 #648 Del Skrevet 1. desember 2008 Lykke til i ny jobb i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 1. desember 2008 #649 Del Skrevet 1. desember 2008 Lykke til i nyjobben i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 1. desember 2008 #650 Del Skrevet 1. desember 2008 Lykke til idag, Donpedro! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 1. desember 2008 Forfatter #651 Del Skrevet 1. desember 2008 Takk. Som forventet er den nye jobben ganske forvirrende sånn rent praktisk sett; nytt system og nye (manglende...) rutiner, datatrøbbel osv. Arbeidsmiljøet er eldre og mer satt, slutt på latterkramper og morsom vitsing i gangene. Kommer definitivt til å savne arbeidsmiljøet. Opplæringen jeg får tror jeg er god i forhold til mange andre steder, men der jeg kommer fra er den ufattelig mye bedre. Jeg føler meg kompetent, og vet jo at jeg kommer inn i det på sikt. Arbeidet er mer selvstendig og det er supert. På den annen side er det mye å ta tak i, jeg må sortere ut hva jeg evt ønsker å ta tak i, hva jeg bør beholde og hva jeg bør endre på. Men - det føles fremdeles riktig. Så får vi se på sikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 3. desember 2008 Forfatter #652 Del Skrevet 3. desember 2008 Jeg liker ikke at postlistene på jobben legges ut på nett. Tittel på dokumentene lages av arkivfolk, og når det kommer til saksbehandler elektronisk så har man noen få dager på seg til å vurdere om dokumentet må unntas offentligheten eller ei. Deretter ligger det ute til spott og spe for alle, deriblant faste journalister. Og det er saksbehandlers feil om dokumenter med sensitivt innhold ikke unntas innen fristen slik at hvem som helst kan lese at Fru Olsen hadde selvmordstanker, eller hva hun nå velger å skrive. I min jobb kan det tenkes at jeg får slik post, og jeg må si jeg blir småstressa ved tanken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 3. desember 2008 #653 Del Skrevet 3. desember 2008 Jeg liker ikke at postlistene på jobben legges ut på nett. Tittel på dokumentene lages av arkivfolk, og når det kommer til saksbehandler elektronisk så har man noen få dager på seg til å vurdere om dokumentet må unntas offentligheten eller ei. Deretter ligger det ute til spott og spe for alle, deriblant faste journalister. Og det er saksbehandlers feil om dokumenter med sensitivt innhold ikke unntas innen fristen slik at hvem som helst kan lese at Fru Olsen hadde selvmordstanker, eller hva hun nå velger å skrive. I min jobb kan det tenkes at jeg får slik post, og jeg må si jeg blir småstressa ved tanken. Verste jeg har hørt. Kort og greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 3. desember 2008 #654 Del Skrevet 3. desember 2008 Alle offentlige forvaltningsorgan har vel samme problem på grunn av prinsippet om offentligheten i forvaltningen - som jo er kjempeviktig. Det viser bare hvor viktig det er med skikkelig opplæring i forbindelse med tilgangsvurderinger på korrespondanse og at dette følges opp på en samvittighetsfull måte. Jeg tenker ofte at det er greit å være litt for streng enn motsatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 3. desember 2008 #655 Del Skrevet 3. desember 2008 Hva hvis saksbehandler er syk eller har ferie da? Er systemet slik at andre får posten på sin liste i stedet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 4. desember 2008 #656 Del Skrevet 4. desember 2008 Hm, ikke helt greit etisk, det der. Hvordan er det med reisetid til nyejobben? Mindre stress om morgenen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 4. desember 2008 #657 Del Skrevet 4. desember 2008 Hva hvis saksbehandler er syk eller har ferie da? Er systemet slik at andre får posten på sin liste i stedet? Da ligger det skjermet helt til saksbehandler er på plass igjen. Hvertfall hos oss. Det er veldig strengt og sjelden ting som skulle vært unntatt offentligheten blir lagt ut for offentlig visning. Det har aldri så vidt jeg vet skjedd. Snarere tvert i mot. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 4. desember 2008 Forfatter #658 Del Skrevet 4. desember 2008 Hva hvis saksbehandler er syk eller har ferie da? Er systemet slik at andre får posten på sin liste i stedet? Aner ikke hvordan det fungerer hos oss. En ting er offentlighet (som er bra), men det er mye ansvar som potensielt ikke fungerer bra i praksis. I jobbsammenheng tidligere har jeg fått brev om alt fra kreft, dødsfall, psykisk sykdom, rusmisbruk og selvmordsforsøk. Hva som skjer om jeg er syk en dag, avspaserer en dag, er på kurs en dag - i strekk, vet jeg ikke. Eilan; reisetiden er faktisk omtrent den samme, for mens barnehagen før lå delvis på veien, så ligger den nå i stikk motsatt retning. Men er på jobben ca 15 min tidligere, dvs at jeg rekker å levere ved åpningstid og være på jobb til min åpningstid (det gikk ikke før). Hvis jeg ikke skal innom barnehagen sparer jeg imidlertid en halvtime! Imidlertid slutter jeg noe senere på denne tiden av året. Her om dagen var jeg tilogmed innom butikken på veien hjem, og brukte bare 35 min fra dør til dør - samme tid som kollektivtransporten i seg selv tok (hvis man ikke regner med ventingen og gange til og fra, så før tok det ca 60 min). Jeg fniser daglig om morgenen når jeg kjører mot rushen. Passer veldig bra, med tanke på at jeg ikke har oppsparte timer å ta av + at mannen har en annen type jobb enn før som fordrer andre arbeidstider enn før. Så det blir ikke så mye mer fritid egentlig, men mer tid opparbeidet av meg som kan brukes til gode for Familien AS. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 4. desember 2008 Forfatter #659 Del Skrevet 4. desember 2008 ...og med "tilgode for Familien AS", så mener jeg altså ikke at Junior blir levert senere eller hentet kortere, dessverre. Men at jeg kan gjøre mer av det, mens vi før har delt 50/50. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 4. desember 2008 Forfatter #660 Del Skrevet 4. desember 2008 (endret) Som kjent er jeg en idiot på kjøkkenet og rotete sånn rent generelt. Jeg pleier å ta vare på oppskrifter jeg synes er bra etter å ha prøvd dem ut. Her om dagen fant jeg følgende skriblet ned på en post-it-lapp: 100 g smeltet smør 0,5 l melk 50 g gjær 1 ts salt 2 ts kardemomme 1 dl sukker 1 egg Stekes til gylne 225-250 g, 10 min. Hva i all verden er dette oppskriften på? Hva med mel? Boller? Muffins? Noe bra må det jo være, siden jeg har tatt vare på oppskriften? Endret 4. desember 2008 av Donpedro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå