Gjest Elastica Skrevet 9. november 2008 #541 Del Skrevet 9. november 2008 Jeg sitter her med tårer i øynene nå, Donpedro. Jeg har overhodet ikke vanskeligheter med å forstå at dette sitter i lenge - sannsynligvis hele livet. Og behovet for å snakke om det og bearbeide, sitter også sikkert veldig lenge i. (Selv føler jeg meg ikke engang mentalt ferdig med de tre fødslene jeg har hatt - selvom de var ytterst normale.) Jeg signerer Fakse - dere er fantastiske som deler. Dette gir meg forståelse for ting jeg aldri har hatt erfaring med selv. Og hvis det hjelper dere, er det jo veldig bra. fra meg også. Til dere begge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 9. november 2008 Forfatter #542 Del Skrevet 9. november 2008 (Selv føler jeg meg ikke engang mentalt ferdig med de tre fødslene jeg har hatt - selvom de var ytterst normale.) Og det skjønner jeg godt. Etter at jeg fikk barn selv blir det jo lett til at andre deler. Egentlig er jeg forundret over at ikke 80 % av alle fødende kvinner er blitt mentalt ustabile, med tanke på hvor mye heftig mange går igjennom i en "helt normal fødsel". Det være seg timesvis med veer som ender i keisersnitt, barn som ikke vil puste helt av seg selv med en gang, klipping, vakum og skuldre som sitter fast. Jeg er faktisk litt sjokkert inni meg, med tanke på hvor mye helt vanlige kvinner går og bærer på mens verden bare går videre. Og så har man en og annen som min mor: "Skjønner ikke hvorfor folk på tv skriker og bærer seg når de skal føde, det er jo ikke så vondt". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 9. november 2008 #543 Del Skrevet 9. november 2008 Og det skjønner jeg godt. Etter at jeg fikk barn selv blir det jo lett til at andre deler. Egentlig er jeg forundret over at ikke 80 % av alle fødende kvinner er blitt mentalt ustabile, med tanke på hvor mye heftig mange går igjennom i en "helt normal fødsel". Det være seg timesvis med veer som ender i keisersnitt, barn som ikke vil puste helt av seg selv med en gang, klipping, vakum og skuldre som sitter fast. Jeg er faktisk litt sjokkert inni meg, med tanke på hvor mye helt vanlige kvinner går og bærer på mens verden bare går videre. Urk, måtte jeg lese dette da :dåne: *tenker fort på noe annet* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 9. november 2008 Forfatter #544 Del Skrevet 9. november 2008 Urk, måtte jeg lese dette da :dåne: *tenker fort på noe annet* Du er sikkert som min mor! Eller som min venninne som da barnet ble løftet opp til henne sa med et smil: "Dette vil jeg gjøre igjen!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 9. november 2008 #545 Del Skrevet 9. november 2008 Urk, måtte jeg lese dette da :dåne: *tenker fort på noe annet* Da må jeg bare få å lov til å si deg noe, Fakse. Å føde er det vakreste, mest fantastiske, mest storslagne, og det vondeste jeg har vært med på. Det har gitt meg selvtillit, depresjoner, selvinnsikt og jeg har blitt grepet av de sterkeste følelser når jeg i ettertid har tenkt på fødslene mine. Og merkelig nok gjør jeg det ganske ofte. Jeg misliker sterkt skremselspropaganda vedrørende fødsler. For meg er en fødsel det mest ordinære som tenkes kan, samtidig som det er verdens aller største under. Jeg håper du klarer å glede deg til det. Uansett kommer det til å bli en opplevelse som gjør noe med deg. til Fakse også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 9. november 2008 Forfatter #546 Del Skrevet 9. november 2008 Og for øvrig så kommer jeg ikke over at favorittpersonen min i The Wire ble skutt i en episode vi så i går. Serøst den beste serien jeg noensinne har sett. Anbefales. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 9. november 2008 #547 Del Skrevet 9. november 2008 Mannen driver også og ser på den. Jeg burde kanskje hive meg med jeg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 9. november 2008 Forfatter #548 Del Skrevet 9. november 2008 Mannen driver også og ser på den. Jeg burde kanskje hive meg med jeg også. Definitivt. Men den bør absolutt sees fra start, for mange av karakterene utvikler seg underveis. Har akkurat begynt på sesong 5, og det er den siste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 9. november 2008 Forfatter #549 Del Skrevet 9. november 2008 (endret) Mange av de unge skuespillerne og statistene er for øvrig fra narkoghettoen selv. Feks hun her: http://en.wikipedia.org/wiki/Felicia_Pearson Endret 9. november 2008 av Donpedro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 10. november 2008 Forfatter #550 Del Skrevet 10. november 2008 (endret) Nylig var jeg innom en perle av et utested/restaurant, som jeg anbefaler på det varmeste (men jeg har ikke testet maten). Det ligger vis a vis Pavilion ved Akerselven, nederst til høyre (retning A. Kiellands Plass) i Telthusbakken. En gammel rønne er totalrestaurert til verdens nydeligste sjelfulle sted, med en fantastisk liten uteplass og et lite aneks man også kan sitte i hvis man vil. I anekset er den ene veggen fjell med rennende vann. Ligger tett på Maridalsveien, men veggene er isolert og man hører ikke trafikken. Tilogmed de gamle smidde spikerene er bevart i vinduene, og satt tilbake. Original murpeis, bindingsverk og små intime rom. Tror stedet heter Akersbakken, men finner ikke noe info på nett? Anyway; anbefales. Tar gjerne imot en link hvis noen finner. Endret 10. november 2008 av Donpedro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 10. november 2008 #551 Del Skrevet 10. november 2008 Og for øvrig så kommer jeg ikke over at favorittpersonen min i The Wire ble skutt i en episode vi så i går. Serøst den beste serien jeg noensinne har sett. Anbefales. Den har vi snakket om å se, men det ligger litt på is, siden vi har tre andre serier vi driver og "ser ferdig" om dagen. Kanskje det er julegave til mannen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 10. november 2008 Forfatter #552 Del Skrevet 10. november 2008 Kanskje det er julegave til mannen? Det tror jeg rett og slett helt sikkert at det er. Koster ikke så mye på Platekompaniet nå. Er en serie jeg gjerne ser igjen (men vi har den jo alt, jippi!). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 10. november 2008 #553 Del Skrevet 10. november 2008 Akersberget. Jeg har bare lest om det og hatt lyst til å gå dit. Det var bra, altså? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 10. november 2008 #554 Del Skrevet 10. november 2008 Jeg har vært inne der og snoket, og det ser i alle fall veldig hyggelig ut! Vi planlegger en tur om ikke så lenge, og da skal jeg rapportere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 10. november 2008 #555 Del Skrevet 10. november 2008 Akersberget. Jeg har bare lest om det og hatt lyst til å gå dit. Det var bra, altså? Det så helt fantastisk ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 10. november 2008 Forfatter #556 Del Skrevet 10. november 2008 Akersberget. Jeg har bare lest om det og hatt lyst til å gå dit. Det var bra, altså? Har som sagt ikke spist der, men lokalene var fantastiske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 10. november 2008 #557 Del Skrevet 10. november 2008 Neste Oslotreff? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 11. november 2008 Forfatter #558 Del Skrevet 11. november 2008 Neste Oslotreff? Interessant.... ----- Og så vil jeg bare oppfordre til å ringe følgende telefon i kveld, mens vi tenker på gaver til bursdagsgjester, bløtkake og brus. http://www.reddbarna.no/default.asp?V_ITEM_ID=10806 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 11. november 2008 Forfatter #559 Del Skrevet 11. november 2008 På www.gavermedmening.no kan man bestille noen helt utrolig nydelige ståltrådengler. De vil jeg ha. http://www.gavermedmening.no/?did=9498892 http://www.gavermedmening.no/?did=9498915 *bestilt* Og her lages de: http://www.isandi.no/shop/index.php?target...amp;topic_id=94 Isandi har mange kule ting (alt er ikke like "etnisk"). Da vi giftet oss fikk vi flotte ting av Carrol Boyes i gave av våre venner fra Sør-Afrika. Mye stilig design, verdt å ta en titt. (Men Isandis utvalg er noe begrenset) http://www.isandi.no/shop/index.php?target...;category_id=11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 13. november 2008 #560 Del Skrevet 13. november 2008 God morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå