Gå til innhold

Litt av hvert

Donpedro

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Konklusjon: Å påføre øyesalve når man kun er 1 person er rett og slett umulig. Jeg tror hele halvsiden av fjeset hans har salve, med unntak av nedi øyet. Ble jo ikke akkurat lettere å påføre når hele øyeområdet til slutt var glatt som en såpe.

Endret av Donpedro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Back in business, etter dagesvis med latterkrampe, shopping og champagne (og diverse annen alkohol, både selvbetalt og påspandert). Ojojoj, mange hendelser som vennegjengen vil le og fnise av i åresvis fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes deilig ut! Å få gjennomføt slike venneturer blir bare mer og mer verdifullt. Eksmannen min og en liten håndfull kompiser fra studiedagene har gjennomført høsttur hvert år i over 20 år nå. Det står det respekt av å få til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Samtale på kvinneklinikken i dag. Vi ble ikke frarådet å få flere barn, og vil få god oppfølging hvis det blir til det. Men det er økt risiko i forhold til andre at alt skal skje på nytt (både morkakeløsning og alvorlig svangerskapshypertensjon hos meg), så om man ikke likte å ta risiko, var det kanskje greit å si stopp nå. Men antakelig går det greit (men det er en mager trøst, når man alt har opplevd hendelser som regnes som ganske sjeldne kan hende en selv, man vet at slikt slettes ikke bare skjer alle andre).

Skummelt skummelt. Har igrunnen nok med Junior for tiden også, men så må man ta alder, helse (antakelig bedre nå enn noe frem i tid sier ekspertene) og større sjanse for å bruke lang tid med i betraktningene.

Dette er så vanskelig, det er ikke alltid beslutninger man tar virkelig påvirker hele livet man lever på en så positiv eller negativ/tragisk måte. Å gå inn i dette med åpne øyne virker jo helt sprøtt.

(Og for å toppe det hele ga jeg seks glass med blod fordi de skal sjekke om forrige runde har påvirket noen av de indre organene. Tviler på det, men det hadde jo vært typisk)

Endret av Donpedro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt et meget sjeldent innfall av effektivitet på hjemmebane, etter kl 14.

Handle

Transport hjem

Hente barn

Passe barn

Lage middag

Vaske regntøy og finne frem nytt

Støvsuge en etasje

Lage 4 middager med kjøttkaker (bommet på kryddermengden, så den ble halvert, typisk. Arran: ikke le!)

Skrelle poteter til i morgen + en posjon til som kan kokes samtidig slik at vi kan lage noe annet til dagen etter

Vaske gulv i 2 etasjer

Tømme oppvaskemaskin

Vaske opp

Lage matpakke

Det er vell sånn ca 6 mnd til neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OMG! Ikke for sarte øyne!

Har rotet meg litt inn på et forum for foreldre som er en smule mer alternative og "natuuuurlige" enn meg, og der dukket konseptet "lotusfødsel" opp (lotus birth).

Dette var for meg upløyd mark. Lotusfødsel vil nemlig si at man ikke kutter navvlestrengen, men lar den være på barnet (med dertil morkake) til den faller av av seg selv etter noen dager. Så utroooolig praktisk. Barnet slipper da nemlig denne grusomme brå atskillelsen fra sin (sitat) "varme gode venn". Vider er visst barn som har det slik myyyye roligere og mer modne enn andre barn, rett og slett fordi de har det bedre.

Øukidøuki.

(At noen ikke vil kutte den umiddelbart pga evt næringsstoffer eller noe slikt er jo greit nok. Men i dagesvis???????)

For de som er interesserte så er altså denne praksisen godt dokumentert med bilder på nett, som jeg nå av en eller annen uforståelig grunn har kikket på. (Nå er ikke jeg spesielt skvetten av meg, så det gikk fint. Men jeg synes det er noe creepy ved hele greia, fordomsfull som jeg er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvsagt skal du få link!! *øser av sin kunnskap*

Her

Her

Her

The placenta can be stored in the freezer in a labelled container, buried under a favourite tree in the garden, or even planted in a pot with a favourite tree or plant, so you can keep it with you even if you move house!

Some people ground the placenta up after it has dried out completely (some dry it out slowly in the oven, the sun, or in a dehydrator), in a mortar and pestle and consume the powder with food or in capsule form for its medical properties.

Others may cook the placenta or eat it raw

:plystre:

Jeg må bare atter beklage hvor fordomsfull jeg er, men det er fint lite jeg kan gjøre med det på det nåværende tidspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skikkelig fordomsfull som ikke spiser morkake!

:overrasket:

:hoho:

A Lotus birth allows for a respectful good-bye to the baby’s womb mate.

How does a parent care for an intact placenta? It was surprisingly easy. After Harper’s birth my husband and midwife placed it in a colander and rinsed all of the blood clots out. Then we rubbed it with sea salt and sprinkled it with lavender flowers. Harper’s placenta wore a cloth diaper just like he did and we changed it daily. We swaddled the "placenta package" right along with him so we were free to pick him up, nurse, and cuddle without the fear of tugging at his navel.

On the third day after his birth, Harper let go of his placenta. He was content and whole and ready to be free. We said good-bye to the organ that nourished and protected our son for his first nine months but we will see it again when we plant it at Harper’s first blessing way.

Takk, DP. Jeg ante ikke at dette eksisterte. Nå er jeg både litt kvalm og litt sjokkert, men veldig lattermild og fornøyd. Dessuten har jeg fått herlig næring til fordommene mine. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den linken (første) som fører til et dokument med bilder: legg merke til den blivende mors herlige kost på s 7t:

The main food I ate during this pregnancy was organic

Kamut Grain, A Non hybrid form of wheat.

Sikkert sunt, men muligens en smule ensidig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spratt jo som sedvanlig opp 0545 i dag, men har tilbragt noe av stnden etter det halvsløvende på sofaen (helt til Junior kom med glass og smalt det i glassbordet, da ble det liv i hu mor).

Har vært ute og raket og slikt, og nabojenta på ca 8 kom over. Litt problematisk det der, for hun liker Junior veldig godt, men er impulsiv og litt hardhendt. Hun liker å bære på Junior (og har holdt på å miste ham mange ganger), selv oom vi sier han må få gå selv eller at hun ikke får lov. Nå skulle de huske, dvs han i babyhuske og hun dyttet. Jeg stod noen meter unna med ryggen til og hørte plutselig noen rare lyder. Da hadde hun dyttet ham så høyt at hele stativet holdt på å velte, halvparten stod i lufta!!!! Tør ikke tenke på hva som kunne skjedd om det hadde havnet over ham.

Det hadde vært så mye greiere om hun ikke kom over, men det er vanskelig i praksis, særlig siden boreren hennes på 6 er kjempeflink og de andre nabobarna er veldig omsorgsfulle og forsiktige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...