Donpedro Skrevet 4. september 2008 Forfatter #341 Del Skrevet 4. september 2008 Signerer. Vi nemlig også ha sånn derre imponertoveratjegholderutkommentar fra Donpedrosomsnartgåroppilønn. Jeg er så imponert over hvordan du standhaftig holder ut. Er etter mange år fremdeles glad for at jeg fikk fast jobb, føler fremdeles stress med tanke på jobbsøkerprosessen jeg hadde som strakk ut og ørten engasjementer med lengde fra 3 uker til 6 mnd. Det tok mer på enn jeg forstod. Så: kudos. (Meningen var å skrive noe hyggelig, men jeg ser i ettertid at det jeg skrev også kan oppfattes som å gni det inn. Det var ikke meningen!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lassie Skrevet 4. september 2008 #342 Del Skrevet 4. september 2008 Jeg sitter her (på Riksen selvfølgelig) og griner, for jeg leste hva du skrev om det du tenkte da du fikk Junior. Jeg sitter midt oppi dette nå og det kunne like godt vært meg som skrev både diktet og det du skrev. Dette er tusen ganger tøffere enn jeg hadde innbilt meg at det ville bli, og det til tross for at Sebastian ser ut til å klare seg fint. Takk for at du delte noen tanker, selv om jeg ikke unner noen å gjennomgå dette, var det "godt" å lese at mine tanker og følelser ikke er helt på jordet - for i denne situasjonen er det veldig lett å føle seg totalt alene om tankene og følelsene sine... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 5. september 2008 #343 Del Skrevet 5. september 2008 God helg, Donpedro! @Lassie: Gratulerer og lykke til med alt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 5. september 2008 Forfatter #344 Del Skrevet 5. september 2008 Jeg sitter her (på Riksen selvfølgelig) og griner, for jeg leste hva du skrev om det du tenkte da du fikk Junior. Jeg sitter midt oppi dette nå og det kunne like godt vært meg som skrev både diktet og det du skrev. Dette er tusen ganger tøffere enn jeg hadde innbilt meg at det ville bli, og det til tross for at Sebastian ser ut til å klare seg fint. Takk for at du delte noen tanker, selv om jeg ikke unner noen å gjennomgå dette, var det "godt" å lese at mine tanker og følelser ikke er helt på jordet - for i denne situasjonen er det veldig lett å føle seg totalt alene om tankene og følelsene sine... Kjæreste Lassie. Jeg vet så godt hvor du er, i og med at vi bokstavelig talt har vandret i de samme ganger og forholdt oss til samme personell med omtrent like store barn. Like fullt har vi gått hver vår vei, din trengte repsirator i starten, min klarte seg bra først men ble desto mer syk etterhvert. Det er sikkert en mager trøst for deg, men det blir bedre, om ikke så alt for lang tid. Våre barn blir også store som ler og tuller og snubler og leker gjemsel (og trasser og nekter og skriker og hyler...). Men i mitt tilfelle så har denne opplevelsen definitivt blitt en del av meg og hvem jeg er. Det var derfor utrolig merkelig å lese diktet jeg fant, og det tok lang tid før jeg la det ut på nett, fordi det føltes så utrolig personlig. Jeg er glad for å høre at også andre føler at det treffer. For man kan føle seg veldig alene mentalt når man går gjennom slike ting, å vite at man hverken er alene eller unormal kan gi styrke. Hvis din kommune er like bra som min, så håper jeg de har et eget tilbud til mødre med premature barn når man kommer hjem, og god veiledning og åpen dør. Sjekk det ut, spør på helsestasjonen. For meg er det gull verdt , selv ett og et halvt år etterpå. Andre foreldre i samme situasjon var også noe vi satte utrolig pris på å møte, se tv på foreldrerommet og slå av en prat om dere ikke alt gjør det. Alle som tilbringer tid der dere er nå har sin egen historie, noen er verre enn andres. Men felles har vi ønsket om at vi alle skulle vært et annet sted enn nyfødtintensiv når barnet kom til verden. Vi ønsket jo alle å sveve på lyserosa og lyseblå skyer og ligge på barsel og få koselige besøk og stolt trille rundt på babyen. (I ettertid har det jo for min del sunket inn at heller ikke alle på barsel med friske barn heller har det slik, men det får så være). Jeg ønsker det lykke lykke til Lassie! Vit at snart skal vi på lekedate med barn som veide ned i 800 gram/uke 27 da de ble født for under 2 år siden. 90 % kan gå og alle barna ser ut til å klare seg superbra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 5. september 2008 #345 Del Skrevet 5. september 2008 Jeg må bare gråte litt over dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 7. september 2008 Forfatter #346 Del Skrevet 7. september 2008 Vikitg melding: Irl så skriver jeg relativt prikkfritt mht ortografi. På nett kan det jeg skriver se skikkelig ille ut. Forklaringen er 1) slurv pga tenker raskere enn jeg kan skrive, 2) en og annen tast som henger seg opp og ikke virker med mindre man presser ekstra hardt, da særlig bokstaven V. Ufattelig irriterende!!!!! Siden jeg er lat gidder jeg sjelden gå tilbake og rette alt mulig rart av feil jeg ser dukker opp, derfor denne viktige meldingen, så man ikke skal tro at jeg er helt kunnskapsløs. Takk for oppmerksomheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 8. september 2008 #347 Del Skrevet 8. september 2008 Denne kunne vel de fleste av oss ha kopiert og signert tror, jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 8. september 2008 #348 Del Skrevet 8. september 2008 Bare hyggelig! "Tenker raskere enn jeg kan skrive". Jo, du. Men det er verre når man prater før man tenker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 8. september 2008 Forfatter #349 Del Skrevet 8. september 2008 Men det er verre når man prater før man tenker. Det er ingen kunst, det er bare å åpne munnen, så triller ordene ut av seg selv. Heldigvis har jeg blitt ørlitte granne flinkere med årene, men på langt nær nok. Før sa jeg så mye rart at jeg lett kunne bli oppfattet som dum, når realiteten var selvironi og godt humør. Nå er jeg mer sur og bestemt, hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deception Skrevet 8. september 2008 #350 Del Skrevet 8. september 2008 (endret) Jeg tilhører vel selv også kategorien rask i kjeften, men jeg har skjerpet meg betraktelig ettersom årene har gått. Sikkert like greit. Endret 8. september 2008 av Deception Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 8. september 2008 #351 Del Skrevet 8. september 2008 Donpedro: Jeg kjenner meg igjen både når det gjelder skriving og snakking. Faktisk tror jeg at jeg blir verre og verre. Huff. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 9. september 2008 #352 Del Skrevet 9. september 2008 Heihei! Har du begynt å avvikle prosjekter på nåværende jobb, da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 9. september 2008 Forfatter #353 Del Skrevet 9. september 2008 Har du begynt å avvikle prosjekter på nåværende jobb, da? Langt derifra, her trappes det isteden opp. Merker at engasjementet mitt begynner å synke. Og selv om jeg har mye bedre lønn i vente, er jeg fremdeles su og bitter for at all arbeidsinnsatsen jeg har lagt ned aldri vil bli belønnet. Hva er vitsen med skryt og heder om det ikke gir seg utslag i cash eller økt ansvar? Angrer feks. på at jeg som gravid jobbet 12-14 timersdager innimellom, for å være med å ta i et tak for å få ting unna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 9. september 2008 #354 Del Skrevet 9. september 2008 Langt derifra, her trappes det isteden opp. Merker at engasjementet mitt begynner å synke. Og selv om jeg har mye bedre lønn i vente, er jeg fremdeles su og bitter for at all arbeidsinnsatsen jeg har lagt ned aldri vil bli belønnet. Hva er vitsen med skryt og heder om det ikke gir seg utslag i cash eller økt ansvar? Angrer feks. på at jeg som gravid jobbet 12-14 timersdager innimellom, for å være med å ta i et tak for å få ting unna. Hjelpe og trøste, sånt må du aldri gjøre igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 9. september 2008 Forfatter #355 Del Skrevet 9. september 2008 Hjelpe og trøste, sånt må du aldri gjøre igjen! Du vet, jeg er jo en lagspiller, og følte meg i fin form. Så det var helt frivillig fra min side å trå til litt ekstra når det var nødvendig. Men lønnen får jeg i himmelen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 9. september 2008 #356 Del Skrevet 9. september 2008 Er det her jeg får forståelse for at jeg synes det er vanskelig med lønnskrav, personvurderinger osv? Jeg har ikke gjort det tidligere (altså krevet høyere lønn) - og er litt usikker på hva jeg skal skrive i kravsskjemaet. Noen råd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deception Skrevet 9. september 2008 #357 Del Skrevet 9. september 2008 Du skriver "Jeg vil ha mer lønn fordi jeg vil ha mer lønn". KG-argumentasjon på høyt plan. (men jeg har ingen fornuftige råd, for jeg ligger på tigge-om-å-få-lov-til-å-slave-nivået, og rykker stadig vekk tilbake til start. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 9. september 2008 #358 Del Skrevet 9. september 2008 Du vet, jeg er jo en lagspiller, og følte meg i fin form. Så det var helt frivillig fra min side å trå til litt ekstra når det var nødvendig. Men lønnen får jeg i himmelen. Jeg vurderer å be om statue på torget. Er det her jeg får forståelse for at jeg synes det er vanskelig med lønnskrav, personvurderinger osv? Jeg har ikke gjort det tidligere (altså krevet høyere lønn) - og er litt usikker på hva jeg skal skrive i kravsskjemaet. Noen råd? Kravskjemaer avskyr jeg. Man skal visstnok liste opp alt man har prestert og alt man bidrar med og all sin særegne kompetanse og kvaliteter som rettferdiggjør høyere lønn. Det synes jeg er alt for mye jobb for en gjennomsnitlig lønnsøkning på femtusen eller noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 9. september 2008 Forfatter #359 Del Skrevet 9. september 2008 Er det her jeg får forståelse for at jeg synes det er vanskelig med lønnskrav, personvurderinger osv? Jeg har ikke gjort det tidligere (altså krevet høyere lønn) - og er litt usikker på hva jeg skal skrive i kravsskjemaet. Noen råd? Ansvar, oppnådde resultater, ekstraarbeid du har påtatt deg (teamleder, verneombud, arrangere seminar osv), sammenlikne lønn med tilsvarende utlyste stillinger/statistikk fra fagforeningen (hvis du er organisert), ikke rakke ned på andre du jobber med - heller fremheve deg selv, liste opp kurs/seminarer for å vise faglig interesse, skal noen slutte/permisjon (da blir du og din kunnskap mer verdt), opplæringsansvar, delegert myndighet til å fatte beslutninger. Forsøk å husk helt tilbake fra forrige lønnskrav/jobbstart. Det var det jeg kom på i farten. kan skrives både som punktliste og "skolestil". 1-1,5 s synes jeg holder. Og husk å be om litt mer enn du tror du vil få, så er det noe å forhandle på. men heller ikke totalt urealistisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 9. september 2008 #360 Del Skrevet 9. september 2008 Jeg fikk tre lønnstrinn sist, men ligger fremdeles ikke spesielt godt an. Så her gjelder det å trå til med krav, iallefall. Men jeg synes å huske at den generelle lønnsøkningen i våres med heving av lønnstrinnene var ganske mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå