Gå til innhold

Litt av hvert

Donpedro

Anbefalte innlegg

Gjest Krynkel

Innom med en oppmuntring (det er heldigvis ikke alltid man blir slik som sine foreldre, på godt og vondt), håper junior er frisk igjen nå, og at du får overbevist deg selv om at du takler presentasjonen bra. Evt. at du får overbevist deg selv om at det er greit om presentasjonen bare går "greit nok", og at du "kan det vesentligste". :Nikke: Da går det så bra så!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal si.

Nettavisen skrev at da det ikke kunne bli verre, så ble det det. Godt skrevet. Jeg har venner som har mistet barn i svangerskapet, og begravelsen og en grav har betydd så utrolig mye for dem. Jeg håper så inderlig denne saken løser seg, eller at de ihvertfall får vite hva som er skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forferdelig sak. Og syke, syke mennesker som har gjort noe sånt mot mennesker i en ekstrem sårbar situasjon. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt drømte jeg at jeg kranglet med svigermoren min. Så tok jeg en klump potetmos og kastet på henne, rett før et stort selskap.

Jaha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antakelig.

Ellers har jeg hatt med meg Junior ut i butikken og kjøpt nye vårsko. På lydnivået å dømme skulle man tro jeg torturerte han- mens sannheten var at han måtte ta av de han hadde på og prøve sko før vi kunne kjøpe. Jaja, slik går no dagan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Krynkel

Jeg ble veldig påvirket av nyheten om den stjålne, døde babyen, og drømte om kisteplyndring, nedfrosne barnelik og likkister som kom seilende frem da en isbrelignende sak under en bro smeltet... :dåne:

Heretter skal jeg kun fokusere på positive nyhter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en rusletur bort til det lokale loppemarkedet og kikket litt. Balsam for sjelen, kan egentlig ikke huske sist jeg gjorde noe slikt alene uten mål og mening og uten noe å rekke. Kjøpte Are Kalvøs Vol 1 for 10 kr, that's it. Så en 2. utgave av Asbjørnsen og Moe, men vet ikke hva de skulle ha for den. Kjente det klødde i fingrene, føltes som et kupp man ikke burde gå ifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pøbel og jeg har vært på vift og spist herlige ciabatta med serranoskinke (eller var det parma?), parmesan, tomat, oliven og aïoli.

*mums*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pøbel og jeg har vært på vift og spist herlige ciabatta med serranoskinke (eller var det parma?), parmesan, tomat, oliven og aïoli.

*mums*

Jeg tror det var serrano. Uansett var det skikkelig godt. :spise: Bollene som ble tatt med for å bestikke det lille barnebarnet til pøbelgemalen, funket helt utmerket. De anbefales på det varmeste - jeg spiste nemlig opp den pøbelprinsessen skulle få. Det hun ikke vet, har hun ikke vondt av. :lur: :ond mamma:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken om lille Christoffer på 8 år som døde har virkelig berørt hjertet mitt.

I hele mitt liv har jeg hatt veldig stor empati mht historier man hører på tv, og jeg har ikke merket nevneverdig forskjell etter jeg selv fikk barn. Samtidig er jeg såpass pragmatisk at jeg sjelden lar meg påvirke voldsomt, og jeg tenker kaldt at det er 1000 barn med samme skjebne bak hver historie man hører om.

Man historien om Christoffer.... Jeg synes bare det er så utrolig ille.

Selvsagt burde noen reagert, det er egentlig ikke det jeg henger meg mest opp i, for brutalt nok kan jeg forstå at å melde noen kan være svært vanskelig (dog ingen unnskyldning).

Jeg har tilogmed forståelse for at noen barn kan være svært utfordrende og vanskelige å omgås. Men det får man løse på annet vis enn ved vold.

Det som jeg synes er så vondt å lese om, er hvordan han har vært så plaget, av noe som ingen har fanget opp. Stakkars stakkars lille gutt.

Jeg fikk helt tårer i øynene da jeg leste følgende:

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3049422.ece

Tiltalte hadde også vist kollegene sine en video hvor 8-åringen virret rundt med ukontrollerte hodebevegelser mens tungen hang ut.

Arbeidskollegene hadde reagert på at 36-åringen lo da han viste klippene.

Hvem er det som gjør sånt, da???!!!!!

Og så tenkte jeg på Junior i en slik setting, og jeg kjente at jeg kanskje har blitt litt påvirket av å ha fått barn likevel. For jeg synes det bare er så utrolig utrolig leit og alt jeg vil er å passe på den lille gutten som nå er død.

Og jeg håper gjerningsmannen får sin straff så det svir langt inn i sjelen - selv om det kun er bedt om 7 år fra aktor. Og så håper jeg at jeg selv klarer å se lengre enn min egen nese hvis et slikt barn krysser min vei en annen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vettu, den saken om Christoffer har berørt meg også på en helt spesiell måte, og du skriver mye av det jeg tenker om den... Det er helt vanvittig at det går an det som har skjedd...

Hjertet mitt blør for den lille...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte veldig lang tid før jeg orket å lese om den, og fortsatt unngår jeg den litt. Jeg orker knapt å tenke på hvordan han må ha lidd. Hvor vondt han har hatt det og hvor alene han må ha følt seg. Helt prisgitt de gærne vokse som liksom skal beskytte ham og som svikter ham på det grusomste.

Hvordan kan man langsomt banke et barn til døde? Uten at skolen tar affære? Det er for fælt å tenke på, jeg orker bare ikke.

Jeg har ikke forandret meg så veldig på dette punktet før/etter barn, forresten. Men jeg har forandret meg (blitt sartere) med alderen i kombinasjon med jobb, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krynkel

Signerer det du skriver, DP. Jeg får lyst å gråte hver gang jeg ser bildet av ham, og når jeg er på det mest ustabile (er alltid ustabil) må jeg bare bla fort videre når jeg kommer til saker som omhandler ham i avisen. :grine: Stakkars, stakkars lille gutt. Det er så vondt å tenke på alt han måtte bære på alene. :(

Endret av Krynkel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg gråt også da jeg leste om Kristoffer. Det er en helt ufattelig historie. Og det gjør vondt å tenke på at mannen nå venter et nytt barn med Kristoffers mor.

Men DP! Hva gjorde du i nabolaget mitt i morges? Du trippet så søt nedover gata her, mens jeg skamløst trillet forbi med trikken. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gråt også da jeg leste om Kristoffer. Det er en helt ufattelig historie. Og det gjør vondt å tenke på at mannen nå venter et nytt barn med Kristoffers mor.

Men DP! Hva gjorde du i nabolaget mitt i morges? Du trippet så søt nedover gata her, mens jeg skamløst trillet forbi med trikken. :fnise:

De fikk nyttårsbarnet i år, så det er alt kommet til verden.

Så du meg? Jøss. Jeg var tidlig ute til tannlegen og gikk litt rundt for å bevege meg litt og ikke minst gå innom deilig bakeri og kjøpe med meg rundstykker til lunsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å tenke rasjonelt når jeg leser om slike saker, og det er så mange ting jeg ikke forstår. Det å ikke bli beskyttet av dem som skal være de viktigste omsorgspersonene rundt en, er helt utilgivelig. Og hvor var omgivelsene oppi alt dette? Det er ikke bare handlingene i seg selv som er grusomme, men også det at noen velger å lukke øynene og ikke involvere seg. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du meg? Jøss. Jeg var tidlig ute til tannlegen og gikk litt rundt for å bevege meg litt og ikke minst gå innom deilig bakeri og kjøpe med meg rundstykker til lunsj.

Jeg så deg. :sjarmor: Og jeg skjønner nå av lokaliseringen hvor du hadde vært, ja. :lur:

Og @ Kristoffer: Tenk at de brukte ADHD-diagnosen som alibi for mishandlingen. Det er helt ufattelig. Ethvert barn som lever under slike forhold vil vel bli både agressive og ukonsentrerte på skolen. Jeg får så vondt av å tenke på det. Og akkurat den diagnosen var jo det som også bidro til at ingen brøt inn; man trodde på foreldrenes historier om selvskading. Snakk om dobbelt overgrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...