Gjest Elastica Skrevet 30. mars 2009 #1261 Del Skrevet 30. mars 2009 Spørsmål: Jeg kunne nok lett fått 100 % sykemelding, men ba om 50 pga ønsker å få gjort litt på jobb og er ettermiddag/kveld som er verst. Var ferdig hos legen i 11-tiden. Må jeg dra på jobb i dag da? Poenget er jo å ta det litt med ro halve dagen, og vanligvis får vi jo permisjon for legebesøk? Jeg hadde nok blitt hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 30. mars 2009 Forfatter #1262 Del Skrevet 30. mars 2009 Ja, jeg dro hjem. Men så ble jeg litt i stuss på om jeg da "skulker" eller må ta en egenmeldingsdag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 30. mars 2009 #1263 Del Skrevet 30. mars 2009 Du bruker vel permisjon for å gå til legen første halvdelen av dagen, så sykemelding andre halvdel ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 30. mars 2009 Forfatter #1264 Del Skrevet 30. mars 2009 Du bruker vel permisjon for å gå til legen første halvdelen av dagen, så sykemelding andre halvdel ? Ja, i mitt hode var det slik jeg så det for meg. Godt at andre også ser den løsningen. Nok en gang; Hjemmekontor hadde gjort susen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 30. mars 2009 #1265 Del Skrevet 30. mars 2009 God bedring Håper delvis sykemelding og de to reseptene gjør susen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 30. mars 2009 #1266 Del Skrevet 30. mars 2009 God bedring, Donpedro! Som et lite apropos: Jeg har kronisk tette bihuler, og blir alltid merkbart verre hver gang visdomstennene mine bestemmer seg for å vokse litt. Jeg har hittil bare klart å få en halv en fram, så det blir nok festlig i mange år fremover. Håper du klarer å hvile deg hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 30. mars 2009 Forfatter #1267 Del Skrevet 30. mars 2009 Å stakkars deg Fresi!! Kronisk!!! Alle sier jeg har vondt i tennene pga bihulebetennelsen, men den ene tannen nede har jo også kommet mer frem, og jeg vet at det ikke er plass og at begge nede bør trekkes, så det kan nok hende jeg hadde hatt tannverk uansett. Jæskla irriterende er det uansett, hele høyrekjeven og nedover halsen verker ustoppelig. Snart tid for mer Pinex forte-medisin tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 30. mars 2009 #1268 Del Skrevet 30. mars 2009 Å stakkars deg Fresi!! Kronisk!!! Alle sier jeg har vondt i tennene pga bihulebetennelsen, men den ene tannen nede har jo også kommet mer frem, og jeg vet at det ikke er plass og at begge nede bør trekkes, så det kan nok hende jeg hadde hatt tannverk uansett. Jæskla irriterende er det uansett, hele høyrekjeven og nedover halsen verker ustoppelig. Snart tid for mer Pinex forte-medisin tror jeg. Ta neste Pinex Forte før du får skikkelig vondt igjen! På den måten unngår du de halvtimene hvor du har skikkelig vondt og må vente på at neste pille skal virke. Med vennlig hilsen og trøste søsterpøbelsara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 30. mars 2009 #1269 Del Skrevet 30. mars 2009 Det er ikke så veldig synd på meg. Jeg har noe særlig ikke vondt til daglig, men blir fort tett i pappen, har kronisk nedsatt luktesans og er veldig hodepine-prone. Det verste er egentlig de visdomstennene, og jeg merker det sært nok også når jeg bruker linser. Flyturer er heller ikke så gøy. Slimhinnene er ikke på lag med meg. (Forresten trodde jeg det var motsatt: altså at jeg får bihulevondt fordi tennene vokser, ikke at tennene verker fordi jeg har bihukevondt. ) Betennelse er noe annet. Hør på søster pøbel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 30. mars 2009 Forfatter #1270 Del Skrevet 30. mars 2009 Høres ut som Fresi burde trekke sine også.... Jeg kvinner meg opp til å gjerne mine nede, men har aldri trukket før så er utrolig pysete. Operasjoner generelt tar jeg på løpende bånd, men akkurat tanntrekking er jeg redd for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 30. mars 2009 #1271 Del Skrevet 30. mars 2009 Høres ut som Fresi burde trekke sine også.... Jeg kvinner meg opp til å gjerne mine nede, men har aldri trukket før så er utrolig pysete. Operasjoner generelt tar jeg på løpende bånd, men akkurat tanntrekking er jeg redd for. Trekking? Det har ikke slått meg en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 30. mars 2009 Forfatter #1272 Del Skrevet 30. mars 2009 Trekking? Det har ikke slått meg en gang. De gjør jo liten nytte for seg, og når de torpederer hodet ditt sammen med bihulene er det igrunnen bare å gjøre kort prosess spør du meg. (Men vennligst ikke spør hva jeg har tenkt til å gjøre med mine som står på tvers pga plassmangel og ikke kommer helt opp pga nevnte plass...) Er forresten bihulebetennelse smittsomt? *dum* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 30. mars 2009 #1273 Del Skrevet 30. mars 2009 Jeg takker for tips samtidig som jeg ignorerer dem. Jeg tror ikke det er smittsomt, men strengt tatt er dette helt uten belegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 30. mars 2009 #1274 Del Skrevet 30. mars 2009 Bihulebetennelsen er ikke smittsom som bihulebetennelse - men kan være smittsom som generell infeksjon. Dvs. at dersom den er forårsaket av bakterier, så kan disse bakteriene i seg kanskje forårsake sykdom, men ikke nødvendigvis bihulebetennelse. Vanlig forkjølelse er jo en virusinfeksjon som er veldig smittsom. Bihulebetennelse, bronkitt og lungebetennelse er ofte sekundærinfeksjoner som slår seg ned når man allerede er svekket av virussykdommen. For eksempel så kan sekretet som danner seg under en forkjølelse (les; snørr) være et fint sted for oppvekst av bakterier, som liker fuktige, varme miljøer. Altså kan det vokse bakteriekolonier i slim i luftveiene, som igjen kan forårsake sekundære infeksjoner som bihulebetennelse, lungebetennelse, ørebetennelse etc.. Forkjølelsen er jo smittsom, men jeg tror ikke det er særlig stor sjanse for at f.eks. Junior får bihulebetennelse selv om du har det. At han blir smittet av din forkjølelse og f. eks. kan være uheldig å få ørebetennelse som sekundærinfeksjpon (hvis han får noen) er mye mer sannsynlig enn at han skal få bihulebetennelse. Puh. Håper forresten at ingen av dine blir smittet av hverken primær- eller sekundærinfeksjoner.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 30. mars 2009 Forfatter #1275 Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) Takk skal du ha. Junior har begynt å hoste, så noe har jeg nok smittet han med (siden jeg jo hostet ufattelig mye forrige uke). Men han fyker rundt som en sprettball, så foreløpig går det helt fint. Endret 30. mars 2009 av Donpedro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 30. mars 2009 Forfatter #1276 Del Skrevet 30. mars 2009 Flott. Junior hostet til han kastet opp i senga. Jeg antar det vil si at han bør være hjemme i morgen. Det passer jo bare perfekt, når jeg selv føler meg relativt dårlig. Hurra. Mulig vi også bør sjekke for kikhoste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 7. april 2009 Forfatter #1277 Del Skrevet 7. april 2009 Aricia har fått meg på Youtube-kjøret på tampen av dagen. Dette er en av mine favorittfilmer og beste feel-good-sang: http://video.yahoo.com/watch/223628/646053 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Faerie Skrevet 7. april 2009 #1278 Del Skrevet 7. april 2009 Hei, hvorfor har ikke jeg rotet meg inn hit før? Anyways, tenkte du trengte en slik: og en slik: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 7. april 2009 Forfatter #1279 Del Skrevet 7. april 2009 Jo takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 8. april 2009 #1280 Del Skrevet 8. april 2009 Hold ut, tapre kvinne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå