Gå til innhold

Litt av hvert

Donpedro

Anbefalte innlegg

Ja, almenn høflighet og hjelpsomhet er viktige koder som bør læres så tidlig som mulig, synes jeg. Det skal ligge i ryggmargsrefleksen og det vil ene og alene gagne godt senere i livet. Mener vi.

Mannen min gikk jo på skoler som verdsatte slikt litt mer enn en gjennomsnittlig norsk skole, og det merkes både på ham og kameratene han har fra den tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er vel litt opp og ned (men det høres ille ut når jeg først hoster), skal nok på jobb i morgen. Gjør ikke særlig vondt lenger (i forigårs ynket jeg meg hver gang jeg hostet) og har ikke hostet uten stopp som i går (unntatt i natt).

Endret av Donpedro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*kremt*

Har litt dårlig samvittighet nå. Jeg har ikke så mange kjoler, og ønsket meg en fra utlandet her om dagen. I dag kom jeg plutselig på at jeg alt har en i samme farge og stoff (men litt annen design) i skapet, hengende i tilfelle en passende anledning. Men det hadde jeg jo glemt, siden den anledningen ikke har kommet. Og nå dukker altså en kopikjole snart opp. Skulle ønske den var rød isteden, men det finnes jo ikke.

Luksusproblem, men like fullt dust av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tsk. Man kan aldri få for mange kjoler. :sjarmor: Hvilket minner meg om at jeg må gå på posten og hente pakke... :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To ermeløse azurblå kjoler i florlett stoff til rett under kneet og med v-utringning, lizm....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man vet jo aldri hva man kan finne på i fylla, så greit å ha reserve, eller?

Meget godt poeng, hehe. På seg selv kjenner man andre;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, kjoler. Jeg har imøtekommet Paypal-angsten (herregud, det er jo altfor enkelt... :sjenert: ) og oppdaget utenlandske kueksell'er. Har bestilt både kunst, symønstre og kjoler, men ingenting kommer? Kan det være tollen? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne artikkelen kunne hatt Donpedro i overskriften. I dag var jeg så tufsete når jeg stod opp at jeg måtte felle noen tårer fordi jeg syntes synd på meg selv. Og det er det ikke ofte jeg gjør i sykdomssammenheng. Føler at høyre kinn ved siden av nesen er hovent og med blåmerke.

I tillegg blir jeg ikke kvitt hosten (og det er kjedelig om natten for meg og øvrige) og har drukket opp Cosylanen jeg hadde stående fra i høst. Så jeg tror jeg skal nedverdige meg en tur til legen i morgen og be om 50 % sykemelding. Da kan jeg jobbe litt (er jo ofte bedre om morgenen, men ikke i dag tydeligvis), og det er fint når man tross alt ikke har noen andre som kan steppe inn og diverse ting bør gjøres i løpet av uken. Når jeg tenker meg om har jeg aldri bedt om sykemelding før i hele mitt liv. Ikke som jeg kan huske ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom deg til lege og bli sykmeldt med god samvittighet. Bihuleproblemer har en tendens til å bli langvarige om man presser seg. :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, det var hyggelig å høre. Glemte forresten å klage over at jeg har vondt i en visdomstann som her begynt å vokse igjen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nextlife

Kanskje det er på tide med en liten antibiotikakur også :troest:

Det er forreste ikke uvanlig å få tannvondt når man har bihulebetennelse. De bihulene som sitter nederst berører ofte tannrøtter. Når man da får infeksjon og hovner opp i bihulene blir det for trangt til røttene og de blir irriterte.

Endret av nextlife
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det er visdomstann nede, ikke oppe.

Hadde håper på en quick fix med antibiotika, men ut fra linken i pasienthåndboken stod det at det ikke var så ofte at faktisk funket. Har ikke hatt det lenger enn siden torsdag heller. Akkurat nå klarer jeg å puste gjennom begge nesebor, og det er jo flott. Har tatt en Ibux også, så nå er det bare tannen og litt ømhet i kinnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

God bedring! :) Håper du er brukbar til torsdag. :egoist:

Ja gudbedre det håper jeg også, nå har jeg vært syk i nesten 10 dager.

Jeg har vært i 85-årslag, uten å drikke en dråpe alkohol - for det fristet overhode ikke. Tannen har gjort mer og mer vondt. Da vi kom hjem kl 19 tok jeg en Pinex Forte (slikt har jeg ikke tatt siden jeg ble operert) og la meg en time. Nå har jeg stått opp og kjenner det i kjeven enda, selv om det gjør mindre vondt. 38;6 i feber.

Skal definitivt til legen i morgen og bli hjemme fra jobb, så får vi se hvordan det blir mht resten av uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er formen, Dp? Jeg håper du blir bedre, og iallefall bra til torsdag. *også egoist*

Bihulebetennelse og to resepter, samt 50 % sykemelding. Regner med at torsdagen derfor er i boks - for jeg er jo ikke døden nær (bare føles sånn innimellom, men Pinex forte hjelper ganske bra, tok en i dag morges også. Før jeg tok den følte jeg meg under pari, mildt sagt).

Spørsmål: Jeg kunne nok lett fått 100 % sykemelding, men ba om 50 pga ønsker å få gjort litt på jobb og er ettermiddag/kveld som er verst. Var ferdig hos legen i 11-tiden. Må jeg dra på jobb i dag da? Poenget er jo å ta det litt med ro halve dagen, og vanligvis får vi jo permisjon for legebesøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...