Gå til innhold

Litt av hvert

Donpedro

Anbefalte innlegg

Jeg er ekspert på å overhøre.

For øyeblikket overhører jeg Noen som prater og mumler for seg selv mens stekeplatene i ovnen skrubbes, fordi Noen mente de ikke var rene nok. Det er meget mulig Noen har rett, men ingen har tatt skade her i huset til nå.

Tidligere i dag ble det avdekket at vi hverken hadde ajax eller grønnsåpe i huset. Det pleier vi jo faktisk å ha, så det er litt merkelig at det plutselig er tomt, men det sklir jo rett inn i sjuske-imaget mitt. Jeg forsøkte noe fåfengt å bortforklare med at vi vasket i så stort tempo at det ikke var rart det plutselig var tomt, men Noen bare lo og trodde visst ikke helt på det gitt.

Det positive med å ha en husmorverdensmester i hus er jo at jeg feks. har fått vasket en etasje og i dag får en herlig søndagsmiddag på bordet. Og hadde jeg vært en wannabe-husmor, så hadde jeg nok uansett ikke nådd opp til standarden, og det hadde nok føltes verre enn når man ikke forsøker.

Så tar jeg heller imot skryt for Arrankjøttbollene og gleder meg over den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og jeg sitter på seminar og bør ikke spille den.

Nå: Har spilt! :hoho:

Takk Gud for at det finnes mennesker som gjør at slike sykehus finnes - for de kvinnene som når frem.

De skal de konservative misjonsorganisasjonene faktisk ha! :klappe: Hadde de bare vært litt mer kvinnevennlige her hjemme på berget også...

Jeg er ekspert på å overhøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå spiser jeg lunsj, rester av biff strognaff som Noen har laget, basert på ytrefilet, sopp, løk og masse god saus. Luftig og god basmatiris, fordi Noen alltid er veldig nøye med å skylle risen flere ganger før koking. Yum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå spiser jeg lunsj, rester av biff strognaff som Noen har laget, basert på ytrefilet, sopp, løk og masse god saus. Luftig og god basmatiris, fordi Noen alltid er veldig nøye med å skylle risen flere ganger før koking. Yum.

Heldiggris! :spise:

*sulten*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Strognaff :Hehe:

Jeg er høflig og påpeker aldri folks skrivefeil, i lønnlig håp om at folk ikke skal kommentere mine. :nigo:

Men var strognaffen god?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er strognaff en variant av stroganoff, slik som aïoli tydeligvis både inneholder rømme og grillkrydder ifølge enkelte? :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grrrrr. Mistet et langt og morsomt innlegg.

Kortversjonen:

Aïoli skal nytes UTEN nevnte produkter, og strognaffen faller ikke innunder denne kategorien. (Skulle tatt seg ut, siden Noen lager alt fra bunnen av, så godt som uten unntak)

Har god oppskrift på strognaffen, hvis noen skulle ønske det (selv om Elastica har ymtet frempå om at det er harrymat). Kan passe bra til påsken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hanglet hele helgen, hadde 38,3 i feber på lørdag og begynte å hoste masse søndag. Sånn dyyyp hoste.

På jobb i går, men hostet masse og kunne etterhvert ikke snakke i telefonen pga hosteanfall. Stemmen forsvant utover dagen og kunne til slutt bare hviske. 39 i feber.

Hjemme fra jobb i dag, hatt med Junior til legen og fulgt i barnehage ellers tatt det med ro. Hostet litt, men ikke så vondt som i går. Droppet derfor legebesøket for meg selv som jeg hadde planlagt i går. Nå fikk jeg en telefon, og da braket det løs igjen. Måtte legge fra meg telefon og snørr og tårer rant, uten at jeg kunne si et eneste ord uten å hoste. Til slutt satt jeg på huk på kjøkkenet og hostet til jeg spøy og brakk meg. Nå har det gitt seg. Tror ikke jeg har feber i dag, men vi får jo se utover kvelden (har jeg feber da så blir jeg hjemme).

Er det riktig av meg å bli hjemme i morgen også, selv om ikke feber? Eller bør jeg gå på jobb og se det ann. Er jo ikke som jeg ligger her hjemme og dør, men tar det med ro, for blir jo småsliten av å gå til postkassa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik det er nå hadde det vært perfekt å ha hjemmekontor, men det har jeg jo ikke. Er jo masse jeg kunne ha gjort av diverse småoppgaver....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg blir hjemme, har 38 i temperatur. Ikke så mye, men en helhetsvurdering tilsier at jeg bør avstå fra jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Elastica
Har god oppskrift på strognaffen, hvis noen skulle ønske det (selv om Elastica har ymtet frempå om at det er harrymat). Kan passe bra til påsken.

Jeg har visst det. :sjenert: Men jeg har laget strognaff opptil flere ganger på hytta i vinter - fra bunnen, selvsagt. Nydelig, barnevennlig og perfekt når vi kommer sent opp og skal ha noe raskt. (Jeg har faktisk bare laget barnevarianten som jeg har funnet på selv, med kjøttdeig istedet for grytekjøtt.)

Bedre i dag? Håper du har vært fornuftig og bestemt deg for å være hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt bedre, men er hjemme. Var oppe i 3-tiden pga ekstremhoste, tok en stor slurk Cosylan og la meg igjen med visshet om at placebo eller morfinen skulle slumre meg tilbake i søvn. Og det virket.

Jeg er ikke bra altså, virkelig ikke - høres ut som jeg har tuberulose + potte tett. Men i morgen MÅ jeg nesten på jobb. Det dumme er at jeg har invitert ut bestemoren min på lubsj pga rundt tall, men jeg tror kanskje det er best å avstå så ikke hun blir smittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juniorskryt:

Vi har fokus på høflighet, og har siden han var bitteliten sagt takk, værsågod, takk for hjelpen, takk for maten, kan du hjelpe meg osv. Nå som han kan snakke litt selv spør vi "hva sier du da" når han får noe, og han stråler opp, bukker litt (noe han har funnet opp selv, det får være grenser hva vi skal lære bort, hihi) og sier "kakk!"

I går hjalp han meg med å henge opp tøy, det er faktisk ganske behagelig. Alt tøyet ligger i en haug på guvet, han plukker opp et og et plagg, rister det og jeg henger opp uten å bøye meg noe som helst. Når vi var ferdige sa han "kakkehjepen", bukket og gikk ut for å leke.

I dag hjalp jeg han med å sette sammen to Briotog (disse magnetene kan være noen vriompeiser gitt), og når jeg hadde gjort det så han på meg og sa kakk. Og han sa kakk når han fikk fluortabletten sin.

Herlig å se når oppdragelse begynner å synke inn sakte men sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juniorskryt:

Vi har fokus på høflighet, og har siden han var bitteliten sagt takk, værsågod, takk for hjelpen, takk for maten, kan du hjelpe meg osv. Nå som han kan snakke litt selv spør vi "hva sier du da" når han får noe, og han stråler opp, bukker litt (noe han har funnet opp selv, det får være grenser hva vi skal lære bort, hihi) og sier "kakk!"

I går hjalp han meg med å henge opp tøy, det er faktisk ganske behagelig. Alt tøyet ligger i en haug på guvet, han plukker opp et og et plagg, rister det og jeg henger opp uten å bøye meg noe som helst. Når vi var ferdige sa han "kakkehjepen", bukket og gikk ut for å leke.

I dag hjalp jeg han med å sette sammen to Briotog (disse magnetene kan være noen vriompeiser gitt), og når jeg hadde gjort det så han på meg og sa kakk. Og han sa kakk når han fikk fluortabletten sin.

Herlig å se når oppdragelse begynner å synke inn sakte men sikkert.

:rødme: Så herlig! Jeg synes også det er viktig med takking og bukking. Pøbelprinsessen er blitt så avansert at hun sier "bare hyggelig" når noen takker henne for noe, hun da. jeg liker takking! Jatakk og neitakk og mangetakk og tusentakk og takkskalduha... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...