Gå til innhold

Litt av hvert

Donpedro

Anbefalte innlegg

Jeg kan være en venn, jeg ser at du fall-e-eer, jeg ser at du falle-e-er, DU VIL REISE DÆ IGJEN :digge:

EsssGCL-Axw&feature=PlayList&p=A215EC071BFDF2B3&playnext=1&index=44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føkk, kom dessverre til å legge inn feil versjon til Valla-DP, jeg glemte at den finnes med forklarende tekst for dummies. Men du trenger den nok en gang til, så here goes:

fbQZdv7G1xM

:briller:

:lervoldsomtavmegselv:

Endret av Fresi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke egentlig. Det startet her fordi jeg syntes Valla trengte det, og fordi jeg synes sangen var ualminnelig passende. Deretter ble jeg litt revet med. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn, da jeg jeg tydeligvis ferdig med å skamme meg, og jeg har lært meg en lekse går jeg ut fra. Lenge siden jeg er blitt oppdratt litt, så det var på tide at noen tok tak i den uregjerlige oppførslen min.

Anyway -

Jeg syter jo mye over Junior i denne boken. Sannheten er jo at han, når han ikke har raserianfall stort sett er en solstråle som er meget tillitsfull, tullete og lett å få til å le.

I dag er vi alene sammen. Først somlet vi fra barnehagen til bilen og så på alle ballene (snøklumpene) som lå på bakken og som man kunne hoppe på. Så så vi et parogtyve ganger på introen til Byggmester Bob på dvd, mens jeg kokte favorittretten: pasta.

Så dro vi en tur på butikken, og han fikk sin egen trillevogn. Som den snille gutten han er fulgte han etter meg overalt hvor jeg gikk. Han var flink og fant både paprika, løk, Biola, melk og youghurt (noen ganger med en litt lite disktret peking fra meg), og alle varene puttet/kastet han fint i vognen. Jeg fikk avverget at han la en del varer nedi vognen som vi ikke skulle ha, uten protester og han la de pent på plass.

Litt protestering da vi måtte stå i kø, men så åpnet ny kasse og han stod på tærne og strakk seg så lang han var for å legge varer på båndet. For en innsatsvilje!! Så kastet han alle varene oppi handleposene (vi kjøpte ikke egg heldigvis) mens han stod på hyllen bak disken, og vi gikk sammen tilbake til bilen etter at han ryddet handlevognen tilbake på plass.

Det var noen andre barn som skrek masse i butikken, og da så han alvorlig på meg og sa "bjåke".

Så fikk han et glass Biola som han drakk med sugerør, tok på pysj, fikk melkeflasken (som er så kos at vi ikke vil slutte med den), pusset tenner, la seg og sa "gaidæj" da jeg sa jeg var glad i ham. Han strakk som vanlig opp hånden så jeg kunne kysse på den og hadde en bamse i hver armkrok - og selvsagt Postman Pat boken.

FOR en flott gutt! Hva mer kan jeg si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I disse dager er det forresten to år siden han holdt på å dø av rs-virus, bare 3 uker gammel - 4 uker før han skulle vært født.

Han veide 2,3 kg, hadde delvis sluttet å puste da vi ankom sykehuset og var gusten i huden og lyseblå på leppene. Veneflon i hodet og flere pustestopp som førte til at han måtte bagges flere ganger over flere dager for å få han igang igjen. Lettelsen når han begynte å puste igjen. Oksygenmetning på 40-50 prosent og alarmer som piper.

Og to nybakte foreldre med 3 dagers aleneerfaring hjemme som nesten ikke skjønte alvoret før det var for sent. Det tok 3 uker før vi kom hjem igjen.

Dette kom jeg på nå, og ble nesten kvalm av tanken - og synes så synd på den Donpedroen som måtte oppleve dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I disse dager er det forresten to år siden han holdt på å dø av rs-virus, bare 3 uker gammel - 4 uker før han skulle vært født.

Han veide 2,3 kg, hadde delvis sluttet å puste da vi ankom sykehuset og var gusten i huden og lyseblå på leppene. Veneflon i hodet og flere pustestopp som førte til at han måtte bagges flere ganger over flere dager for å få han igang igjen. Lettelsen når han begynte å puste igjen. Oksygenmetning på 40-50 prosent og alarmer som piper.

Og to nybakte foreldre med 3 dagers aleneerfaring hjemme som nesten ikke skjønte alvoret før det var for sent. Det tok 3 uker før vi kom hjem igjen.

Dette kom jeg på nå, og ble nesten kvalm av tanken - og synes så synd på den Donpedroen som måtte oppleve dette.

:kose: Huff og huff. :( Jeg synes også fryktlig synd på den DP som opplevde det. Så utrolig skummelt og ekkelt og vondt. :kose:

Min eldste fikk RS virus da hun var 11 mndr. og hun sluttet også å puste. Heldigvis var vi allerede på sykehuset da det skjedde - og heldigvis var hun jo 11 mndr. og frisk og sterk før hun ble syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Donpedroen synes jeg også synd på. :klem: Det må ha vært grusomt.

Du beskriver Junior på en fantastisk måte, også når du beskriver sinne og denslags, jeg har aldri tenkt annet enn at han må være en skikkelig liten sjarmor. Vedig koselig å lese dagens beretning! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj. Da ble hun jo ganske så syk, siden hun var såpass stor. Skummelt det der. Det var jeg som smittet ham, men merkelig nok har jeg aldri hatt dårlig samvittighet. Pragmatiker-DP vet at det ikke var noe jeg kunne noe for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Junior har tydeligvis hatt en god dag. Og når barna har gode dager smitter det gjerne over på oss foreldre også. Mulig det der også gjelder omvendt...? Koselig lesning, i hvert fall, som fikk meg til å sitte her og smile for meg selv. "Bjåke" :fnise:

Og beretningen om RS'en for to år siden fikk en liten tåre fram i øyekroken min... *Lettrørt*

Bra du er tilbake på ånkli nå, da! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Junior har tydeligvis hatt en god dag.

Ja, han er inne i en god periode, det går litt sånn opp og ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nextlife

For en koselig beretning om mor og junior-dag og Huff for RS-historien. Det er en fryktet sykdom, særlig hos de som er premature. Det er synd at vaksinen er så dyr at det er bare ytterst få som får den, den kunne nok ha bidratt til adskillig mindre spredning med påfølgende alvorlig sykdom hos de pittesmå.

Forresten, fint å ha deg tilbake, jeg håper du ikke nå har mistet evne og lyst til å spre humor og glede rundt om i forumet :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception

For en fin beskrivelse. :hjerter: Jeg tror også at sønnen din er en ordentlig sjarmør, og jeg har en tendens til å falle for temperamentsfulle barn. Jeg må bare lære at enkelte av dem er litt ugreie å spøke og tulle med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For en fin beskrivelse. :hjerter: Jeg tror også at sønnen din er en ordentlig sjarmør, og jeg har en tendens til å falle for temperamentsfulle barn. Jeg må bare lære at enkelte av dem er litt ugreie å spøke og tulle med.

Junior elsker tull og tøys, og det er aldri noe problem. Personalet i barnehagen sier at de og han ofte ler av det samme - han har et fantastisk glimt i øyet og en herlig latter.

Det han har litt problemer med er overgangssituasjoner (og de er det jo noen av i løpet av en dag), det er ofte da det braker løs, til tross for at vi forsøker å forberede ham godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...