Gå til innhold

Litt av hvert

Donpedro

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Innom fordi jeg fikk lyst til å huke deg opp på Mine innlegg....samt å ønske deg en fin helg uten kluss og evt. :spy:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er de verste krisetilstandene avverget?

Ja, men mannen måtte avlyse sin tur til utlandet pga føler seg fremdeles ikke bra. Han hadde 39,5 i feber i går + diverse annet. Synd du ikke kom Arran, hehe.

Junior har hatt sine første ski på beina i dag, og det var stor suksess. Kjempegøy, både for meg, han og besteforeldre.

Så har jeg hatt en liten ryddesjau på kjøkkenet, sånn apropos egen eske til loppemarked. Følgende ryker ut av kjøkkenet nå, men mye er nok helt brukandes for andre, så si ifra om det er noen av dere som kunne tenke dere noe av dette, så gis de bort.

-ubrukt porselensemaljert støpejernswok 35 cm/diameter med aluminiumslokk. Ligger i esken, men jeg har mulignes en gang i tiden satt den inn med olje slik det stod man skulle gjøre.

-4-5 ganske søte åpne tekopper med noen blomster på (orange og blå) som er litt gamle (fra min farmor, så litt dårlig samvittighet, men de har ikke vært i bruk på 8 år). Formen er som disse. Ikke asjett.

-x antall (8-10?) ubrukte caffe lattekopper med sugerørskje, ca som disse

-6 (?) ubrukte au naturel lave keramikkskåler for servering av supper eller annet gratinert, glassert blanke inni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følgende ryker ut av kjøkkenet nå, men mye er nok helt brukandes for andre, så si ifra om det er noen av dere som kunne tenke dere noe av dette, så gis de bort.

-ubrukt porselensemaljert støpejernswok 35 cm/diameter med aluminiumslokk. Ligger i esken, men jeg har mulignes en gang i tiden satt den inn med olje slik det stod man skulle gjøre.

-4-5 ganske søte åpne tekopper med noen blomster på (orange og blå) som er litt gamle (fra min farmor, så litt dårlig samvittighet, men de har ikke vært i bruk på 8 år). Formen er som disse. Ikke asjett.

Jeg kunne trenge en wok. Og er dessuten svært glad i kopper med blomster på. :engel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne trenge en wok. Og er dessuten svært glad i kopper med blomster på.

Da kan du få de! Mye hyggeligere å gi bort til noen man kjenner, enn å sende det i det store sorte hullet på loppemarked.

Hvorda er det mest praktisk at du får de, tro? Tror ikke Posten er noe særlig i denne sammeneheng. Send pm med forslag. Er du noengang i nærheten av Rikshospitalet og omegn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception

Inspirert av ryddeaksjonen din, har jeg kastet følgende ut av soverommet (fra da mannen ville gjøre det "hjemmekoselig" med ting moren hadde pushet på oss). Turkis stettglass til å ha kulelys i, og runde telysholdere i turkis og gjennomsiktig glass. Han vil aldri savne dem. :lur:

Generelt ryker nok det meste av lysestaker med til hytta, der det faktisk kan gjøre nytte for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rett innstilling! Jerg vurderer å hive unna en tinnlysestake, flerarmet messingstake og en sølvskål. Samtidig er det egentlig ganske koselig når hele peisehyllen er tent med stearinlys i ulike staker. men om ikke så alt for lenge så har vi ingen peishylle, og hvor skal de da stå? Sølvsklen fikk jeg gave på Grønlandm i sin tid, så jeg er litt sentimental til den. Men den gjør ingen nytte! Hm, kanskje ha på badet til smykkestæsj?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rett innstilling! Jerg vurderer å hive unna en tinnlysestake, flerarmet messingstake og en sølvskål. Samtidig er det egentlig ganske koselig når hele peisehyllen er tent med stearinlys i ulike staker. men om ikke så alt for lenge så har vi ingen peishylle, og hvor skal de da stå? Sølvsklen fikk jeg gave på Grønlandm i sin tid, så jeg er litt sentimental til den. Men den gjør ingen nytte! Hm, kanskje ha på badet til smykkestæsj?

Det kan bli stilig!

Forsøker stadig å forhindre Ting i å komme i hus, men det er vanskelig med en mann som min.

Lysestakene og telysholderne er imidlertid Brukandes Ting. Jeg tenner lys dalig i den mørke årstida. Koselig. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorda er det mest praktisk at du får de, tro? Tror ikke Posten er noe særlig i denne sammeneheng. Send pm med forslag. Er du noengang i nærheten av Rikshospitalet og omegn?

Dere treffer jo hverandre om litt under 2 uker.

*ser for meg lille R promilledrassende på en diger støpejernswok hjem fra fest*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aha. Ønsker du å motta en støpejernswok da, Rosalind?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lysestakene og telysholderne er imidlertid Brukandes Ting. Jeg tenner lys dalig i den mørke årstida. Koselig. :rødme:

Levende lys er kjempekoselig, og noe jeg gjør alt for sjelden. Er nok fordi vi er mest i tv-stuen og sjelden i Stuen. Tenner vel faktisk lys nesten bare når vi har middagsgjester. Hadde adventslys hver morgen i desember, det syntes Junior var veldig stas. Og det var veldig koselig for oss andre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke hun nærmest ei teskjekjerring? Hun kan vel bare sette seg i den og skli avgårde i snøen? Oppoverbakker bør ikke være noe problem - det er vel nok av damer som kan dra?

Endret av Bodillen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Elastica
Er ikke hun nærmest ei teskjekjerring? Hun kan vel bare sette seg i den og skli avgårde i snøen? Oppoverbakker bør ikke være noe problem - det er vel nok av damer som kan dra?

:hoho: *ser det for meg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trass er virkelig en ultimat killer for humøret. Særlig før kl 06 om morgenen, når man heller vil sove. Tok over 30 min å ta av pysj og kle på med helt hysterisk anfall. Buksa tok ca 10 min å få på. Slikt blir jeg skikkelig sur av, det må jeg innrømme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan du få de! Mye hyggeligere å gi bort til noen man kjenner, enn å sende det i det store sorte hullet på loppemarked.

Så bra! Jeg trenger virkelig en wok. :)

Som Eilan påpeker så treffes vi jo om ikke så lenge (på et sted ikke langt fra meg). Kanskje det er en egnet anledning?

:hoho:

Jeg må nok alliere meg med O som kan komme og hente. Evt invitere til vorspiel før kalaset. Evt. misunne Fresi med røyke-krakk. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...