Gjest nextlife Skrevet 11. februar 2009 #981 Del Skrevet 11. februar 2009 Mange takk, men foreldrene mine har samme sete (tror jeg), så vi kan låne av dem, så det er enda enklere. Men takk. Fin dag i dag, men han spøy nylig ut over hele gulvet (første gang i dag). Formen er det imidlertid ikke noe å si på, ikke pjusk slik han var i går. Mannen er kommet hjem også. Hvis han ikke spyr i hele morgen er planen å sende ham i barnehagen fredag. Er det veldig umoralsk/galt? Hva ville andre småbarnsforeldre gjort? Står i retningslinjer fra FHI at man bør være hjemme 48 timer etter siste spy.... Når det gjelder akkurat spysjuka er jeg enig med den 48-timers anbefalingen. Det er så smittsomt, og hos de små som koser og klemmer, og ellers deler på det meste går smitten lett. Hvis man ikke overholder denne fristen blir det oppattogopattatt med trollskapet. På jobb hos oss ( men det er jo ikke barnehage) har vi faktisk utvidet det til 72 timer etter en hardnakket runde med spying i fjor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 11. februar 2009 Forfatter #982 Del Skrevet 11. februar 2009 Når det gjelder akkurat spysjuka er jeg enig med den 48-timers anbefalingen. Det er så smittsomt, og hos de små som koser og klemmer, og ellers deler på det meste går smitten lett. Hvis man ikke overholder denne fristen blir det oppattogopattatt med trollskapet. På jobb hos oss ( men det er jo ikke barnehage) har vi faktisk utvidet det til 72 timer etter en hardnakket runde med spying i fjor. Ja, jeg er jo helt enig med deg i teorien. Men det er så kjipt å alt ha brukt 5 sykedager... Han spøy ca kl 15.00 i dag, da er det gått ca 41 timer om han leveres fredag kl 08.... Å, sånt er så vanskelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arran Skrevet 11. februar 2009 #983 Del Skrevet 11. februar 2009 Hvis han ikke spyr mer i morgen, hadde jeg vært tilbøyelig til å levere med 41 timers margin. Dagen etter er ikke aktuelt, men er det nesten to døgn, tror jeg at jeg hadde gjort det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lassie Skrevet 11. februar 2009 #984 Del Skrevet 11. februar 2009 Hvis han ikke spyr i hele morgen er planen å sende ham i barnehagen fredag. Er det veldig umoralsk/galt? Hva ville andre småbarnsforeldre gjort? Står i retningslinjer fra FHI at man bør være hjemme 48 timer etter siste spy.... Ja, det er umoralskt og galt. Jeg ville fulgt retningslinjene, enkelt og greit. Ja, jeg er jo helt enig med deg i teorien. Men det er så kjipt å alt ha brukt 5 sykedager... Han spøy ca kl 15.00 i dag, da er det gått ca 41 timer om han leveres fredag kl 08.... Å, sånt er så vanskelig. Joda, klart det er kjipt å alt ha brukt 5 dager. Men sender du ham for tidlig tilbake kan du risikere å måtte bruke 5 nye dager i løpet av svært kort tid. Spysjuka kan nemlig komme igjen og igjen, og det er så ekstremt smittsomt, så hvis noen sender ungene tilbake for tidlig så kan man risikere å ha det gående i lange tider før man bli kvitt det i barnehagen. Det kan fort slå tilbake på en selv, nemlig... Hvis du sender ham etter 41 timer, så vil det si nesten en hel arbeidsdag før du egentlig skulle.. Mulig det ikke høres ut som så stor forskjell på 41 og 48, men nesten en arbeidsdag er jo en del, faktisk. Det var mitt syn på saken, da. Jeg synes ikke det der er vanskelig i det hele tatt. Jeg jobber jo i barnehage, så det er vel den ansatte som prater her. Men jeg vil følge retningslinjene når Sebastian begynner i barnehagen også, for jeg vet hvorfor de er laget... God bedring til lillemann! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 11. februar 2009 #985 Del Skrevet 11. februar 2009 Jeg er litt enig med siste taler. Den regelen er laget for en grunn, og det er så kjedelig med den type sykdommer som smitter igjen og igjen. God bedring til han, forresten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 11. februar 2009 Forfatter #986 Del Skrevet 11. februar 2009 Nå angrer jeg på at jeg spurte..... Vi har jo ikke noe særlig ferie å ta ut i år heller, og minimalt med fleksitid. Nesten så jeg håper han spyr i morgen, så er det ingen tvil liksom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 11. februar 2009 #987 Del Skrevet 11. februar 2009 Nå angrer jeg på at jeg spurte..... Vi har jo ikke noe særlig ferie å ta ut i år heller, og minimalt med fleksitid. Nesten så jeg håper han spyr i morgen, så er det ingen tvil liksom. Du gjør likevel som du føler for, Donpedro. Det er ingen her som halshugger deg akkurat. Men ingen egen tråd på barn og familie-forumet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 11. februar 2009 Forfatter #988 Del Skrevet 11. februar 2009 Jo, men jeg ønsker jo ikke stygge blikk heller. Har ikke fått regler fra barnehagen, og ser nå at FHI sier 2 døgn etter symptomfrihet. I mitt hode er 41 timer 2 døgn. Vi får se. Bestemmer ikke noe som helst nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 11. februar 2009 #989 Del Skrevet 11. februar 2009 På vår skole er regelen 24 timer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 11. februar 2009 #990 Del Skrevet 11. februar 2009 (endret) Jeg har seff intet grunnlag for å uttale meg siden jeg ikke har småbarn, men jeg tror jeg hadde tenkt at 41 timer var godt nok (hei, vi skal vel diskutere her? ). Dette er sikkert påvirket av at jeg ikke har hatt småbarn på ørten år og av at mitt dengangda småbarn spydde en eneste gang i løpet av hele barnehagealderen (så vidt jeg husker) . Deretter en gang eller to på barneskolen og en gang nå på videregående. På ungdomsskolen kan jeg ikke huske noe. Jepp, jeg har hatt flaks. Edit: fjernet misvisende, teit opplysning Endret 11. februar 2009 av Fresi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 11. februar 2009 Forfatter #991 Del Skrevet 11. februar 2009 Har fått mail fra barnehagen fordi dette er noe som går (selvsagt), og der står det "at dere holder barna hjemme til de er friske og i god nok allmenntilstand til å komme i barnehagen." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 11. februar 2009 #992 Del Skrevet 11. februar 2009 Har fått mail fra barnehagen fordi dette er noe som går (selvsagt), og der står det "at dere holder barna hjemme til de er friske og i god nok allmenntilstand til å komme i barnehagen." Åpen for tolkning med andre ord. Jeg beklager hvis mitt innlegg fremsto som skryt, forresten, det var mer for å utdype mitt manglende grunnlag for å svare selv om jeg svarte uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 11. februar 2009 Forfatter #993 Del Skrevet 11. februar 2009 Det fremstod ikke som skryt. Åpen tolkning er flotters. Aberet er jo at man føler seg som en idiot hvis barnet likevel ikke er friskt noen timer etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #994 Del Skrevet 12. februar 2009 I tillegg var den listen jeg hadde laget laget på feil måte, så jeg måtte bruke ca 2 timer på å gjøre den om. Listene er fremdeles vrange, og nå sier noen på helpdesken at jeg fikk feil beskjed sist. Nå må det kanskje gjøres om tilbake slik det var. Hva tror dere jeg synes om den beskjeden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #995 Del Skrevet 12. februar 2009 Men trro dere det gikk selv om jegnå har endret det tilbake? NEI! Fy faen, nå har jeg snart brukt to hele dager på 2 enkle brev pga data og listetull. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #996 Del Skrevet 12. februar 2009 Ny kontrabeskjed: Det jeg endret tilbake skulle i en egen kolonne, ikke tilbake i den samme. DET var en liten detalj de hadde glemt å si sist. Så n måtte jeg opprette en egen kolonne og enda en gang flytte alt manuelt. Resultat: Alt har blitt kluss, og er hultetibulter og alt må gjennomgås på nytt fordi ingen av kolonnene hører sammen. Listen er rett og slett ødelagt. Nå er jeg seriøst nesten på gråten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 12. februar 2009 #997 Del Skrevet 12. februar 2009 Hold deg hjemme i morgen. Hvilket system bruker dere? Gjerne pm... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #998 Del Skrevet 12. februar 2009 Dette er noe så enkelt som excel. Det er jeg som er helt inkompetent og helpdesk som ikke klarer å formidle ting presist og korrekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #999 Del Skrevet 12. februar 2009 Fiffig. Jeg får ikke printet ut, og datamannen skjønte ikke bæret. Universet er imot meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 12. februar 2009 #1000 Del Skrevet 12. februar 2009 Fiffig. Jeg får ikke printet ut, og datamannen skjønte ikke bæret. Universet er imot meg. Stakkars, stakkars DP! Jeg synes det er skikkelig urettferdig at du må sitte å slite med slikt noe alene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå