Gå til innhold

Litt av hvert

Donpedro

Anbefalte innlegg

Jeg kunne vært så mye mye verre hvis jeg bare hadde giddet, inners inne er jeg jo en kjempe biatch som avskyr brødhoder og nek. Latskapen lenge leve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm , kanskje det kommer av et behov for motreagere i forhold til dagens 45 minutter lange trassanfall in public. Dvs, public og public, vi var jo stort sett inni en skiftebås. For utenforstående artet det seg sikkert som om jeg kastet han veggimellom der inne, men det klarte han altså fint på egenhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kastet han veggimellom der inne

Ja ja, du tør hvertfall innrømme det. Det skal du ha. Vet ikke helt hva mer jeg skal si jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du vet, jeg tenker jo mest på meg selv om bryr meg ikke så mye om barnet mitt, så da blir det som det blir.

(Egentlig var det litt flaut å ha en slik episode så nærme andre folk uten mulighet til å gå noe sted, der jeg satt i undertøyet og han stod fullt påkledd med ytterjakke og det hele. Gjør jeg for lite nå? Synes de jeg er for tafatt? Osv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arran i garderoben etter søndagsbading med vesla som er overstimulert, trøtt, grinete og har turboen på høygir:

Jeg prøver å tørke henne. Hun løper vekk. Sklir på vått gulv, slår seg og griner. Blikk fra folkene rundt.

Grinende unge på fanget. Tørker snørr, tårer og litt badevann. Får bleia halvveis på febrilsk sprellende unge som hyler og til slutt kommer seg løs.

Befridd unge er overlykkelig og løper et par æresrunder med naboens deodorant før hun gjemmer seg for mammaen bak noen store nakne damer. Naken, stadig mindre munter mamma, løper etter, beklager til de nakne damene og river vesla løs fra damenes dissende lår.

Går tilbake til de dissende damene og henter naboens deodorant med sprellende unge under armen. Fremdeles naken selv. Ungens bleie som var halvveis på ligger nå våt i dusjen. Hentes og kastes.

Ny bleie trylles fram fra den utømmeligs mammabaggen. Festes på sprellende unge sammen med body. Bak fram. Tenker at ungene nå er varm nok til at en kan vie seg selv litt oppmerksomhet.

Er luksusdame som tørker seg selv samtidig som en unnskylder seg forsiktig til naboen. Leter etter eget undertøy blant badeleker, bleier, våtservietter, klær og naboens deodorant. I sideblikket oppdager jeg at vesla er på vei full fart ut av garderoben.

Løper etter og akkurat idet jeg er på vei ut i døråpningen ut til billettsalget, kommer jeg på at jeg er naken, og ikke av det presentable slaget. Stiller meg bak veggen, med hodet ut i døra og roper til den nærmeste damen jeg ser om hun kan fange vesla og retunere henne til faren. Unnskyld, til meg.

Damen fanger vesla, som er strålende fornøyd med all oppmerksomheten, og overbringer henne til sin mor som stå kliss naken halvveis i døråpningen til billettsalget. Resten av de billetterende deler damens sans for humor.

Barnets far dukker opp i døra ut fra herregarderoben, får halvnakent barn overlevert fra helnaken, svett, fresende mor som med påtatt verdighet subber tilbake inn i garderoben for litt kvalitetstid med seg selv. Hvis hun bare finner undertøyet sitt.

Og jeg har ikke tatt keisersnitt engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett og slett fantastisk, Arran.

*ser det hele levende for meg*

*full av beundring*

Og DP: SUPER innsats i den idiotkeisersnitt-tråden. Det er nesten så jeg tror at hysterisk-gjest har rett - at de derre moder-jord-damene der inne rett og slett er litt misunnelige...."hvis ikke jeg får velge, så skal jammen ikke du få velge, heller", lizm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner at jeg må lese idiot-tråd når jeg er tilbake etter dagens festival-innsats. Har savnet DP fra gamle dager litt! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstremisme er jo aldri spesielt ok, uansett hvilken side man står på. jeg kan ikke fordra folk som skal bestemme at alt er svart og hvitt, og hva som er best for meg.

Det er ikke som om 90 % av barn født med ks får hjerneskade på grunn av dette. DA kunne vi snakket om egoisme og dårlig risikovurdering.

----

Vi har vært på aketur. Junior er antakelig traumatisert for lang tid, grunnet mor uten sunt skjønn. Babyakebrett viste seg å være langt med sklidyktig enn først anntatt, og beregning av bakkehelning viste seg å være en ferdighet ingen i familien er særlig god på.

Tur nr 1 endte med 4 nestenkræsj i epletrær (vi sendte ham bare utfor vi, og en skulle stå i bånn og ta imot, men han suste jo rett forbi). Tur nr 2, der jeg liksom skulle holde i tauet endte med noen meters kjøring oppned.

Her hjemme har det bare vært hylskriking og trass, men vi hadde noe hagearbeid (ehem, litt forsinket) som måtte gjøres, så vi lot ham bare stå der og holde på. Inne fortsatte det, og han har spist 2 skiver brunost uten brød + en smak av eplesyltetøy (som resulterte i grismaser og spytting som om det var hundebæsj han hadde spist. Noe freidig fra en som gjerne plukker opp sandete klementiner fra lekeplassen). Nå sover han søtt, og jeg håper hjernen hans har omstilt segg litt når han atter våkner.

Blir ikke særlig mindre slitsomt for noen av oss siden jeg er den store helten for tiden, mens alt pappa gjør er feil og øker skrikefrekvensen betraktelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akk, det er tungt å være helt på den måten, det kan jeg skrive under på. Du er en tapper kvinne, Dp. Nå har jeg lest keisersnittinnspillene dine, og må bare :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akk, det er tungt å være helt på den måten, det kan jeg skrive under på. Du er en tapper kvinne, Dp. Nå har jeg lest keisersnittinnspillene dine, og må bare :klappe:

Men det er nok enda tyngre å være nestbest.

Ang keisersnitt: Jeg skjønner ikke hva som rir folk. Og da blir jeg et lite vrangt trassbarn som ikke gidder å svare skikkelig. Statistisk og medisinsk sett er jeg jo helt enig i at det er best å føde vaginalt, antakelig også for meg. Psykologisk mener jeg noe helt annet.

Nå er jo dette en problemstilling som kanskje aldri blir aktuell, men likevel blir jeg skikkelig irritert når noen skal sitte på sin høye hest uten å kjenne meg eller fagfeltet og fortelle hva som er best for mitt barn, og at jeg er ego. Med de traumene jeg har, fortjener jeg å få være litt ego på slike temaer. Så det så. Om folk ser ned på meg av den grunn så driter jeg i det.

Manglende evne til å se eller forestille seg nyanser er et tegn på dumhet. Dette viser seg i mange debatter på nett vedr tematikken gravid/baby. At det finnes unntak fra generelle anbefalinger osv er visst veldig vanskelig for noen å tenke seg. Ei heller at risikovurdering foretas av folk som har greie på det, eller at ks faktisk ikke er veldig farlig.

Samme som ammedebatten. Skulle jo tro alle barn ble forkrøplet om de ikke ble ammet, men det blir de jo ikke. Har lest fortvilte innlegg på nett fra nybakte mødre som fortviler melder at babyen er blitt syk, til tross for at de ammer. Herregud, vi snakker statistikk! Amming gir ikke 100 % beskyttelse mot alt vondt mot babyer, selv om det er bra og anbefalt.

(Hm, klarte å skrive uten å banne for mye. Litt vanskelig når man ser på Deadwood samtidig.)

Endret av Donpedro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat rent lite snø som har kommet. Gjerdet i hagen er rett og slett borte, det samme er hagekrukken som rekker meg til midt på låret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hørtes mest ut som om det var foreldrene som trengte trening da :engel:

Kan jo fortelle om da min far skulle ake med meg da jeg var barn. Vi har en ganske lang og fin akebakke på et stort jorde, så det er i utgangspunktet ganske trygt der. Han hadde aket en tur med meg først, og det gikk i sakte tempo siden vi gikk gjennom skaren. Så tenkte han det ville være moro for meg å kjøre alene. Det han ikke tenkte på var at jeg ville gå oppå skaren siden jeg var mye lettere enn meg og han til sammen. Farten ble voldsom, og han klarte ikke å ta meg igjen. I stede for å havne i nettinggjerdet som ville ha vært en relativt myk landing, tok akebrettet en sving sånn at turen endte i det eneste store harde objektet i flere hundre meters omkrets, nemlig traktoren. Det må ha vært rimelig traumatisk, for jeg husker episoden godt, selv om jeg knappt var fyllt tre. Men jeg knakk ingen ben, og fikk ingen andre større skader i alle fall. Stakkars pappa, tør ikke tenke på hvordan det var å være den som sendte meg utfor og måtte se på hva som skjedde uten å nå frem for å kunne gjøre noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, uff. Har selv en pappa/skare-opplevelse, som endte med tryning på ski og opppløying av skare med fjeset = blodig.

Vi fikk litt hetta i går da han suste fordi mannen, og snidda trærne, og mannen løp alt han kunne og fikk heldigvis tatt ham igjen rett før han kræsjet i gjerdet ca 150 m unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat rent lite snø som har kommet. Gjerdet i hagen er rett og slett borte, det samme er hagekrukken som rekker meg til midt på låret.

Kremt.

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Beklager hvis dette virker veldig uempatisk, men jeg lo meg fillete av beskrivelsen fra akingen. :ler: Jeg så det så levende for meg, hvordan en liten tass endte oppned noen meter, de fortvilte foreldrene og hele greia.

Uff. Jeg er ikke ond, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den opp-ned akingen foregikk til gjengjeld med en haug andre ukjente foreldre som tilskuere. Heldigvis var vi alene da vi nestenkræsjet ham. Man da bare lo han og syntes det var kjempegøy.

(For øvrig ventet jeg bare på en kommentar om den hagekrukken. Du sitter i glasshus!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den opp-ned akingen foregikk til gjengjeld med en haug andre ukjente foreldre som tilskuere. Heldigvis var vi alene da vi nestenkræsjet ham. Man da bare lo han og syntes det var kjempegøy.

(For øvrig ventet jeg bare på en kommentar om den hagekrukken. Du sitter i glasshus!)

Jeg vet, det var derfor jeg tillot meg å kremte. Herregud, snøen rekker meg til livet for øyeblikket. :fnise:

Super innsats i keisersnittdebatten, forresten! Jeg tilstår mer enn gjerne at jeg ikke orker, dessuten er det så mye av de stengte trådene jeg aldri fikk lest. Jeg er veldig enig i det du skriver over her angående nyanser og unntak og potensielt hundrevis av individuelle hensyn som spilller inn. Og jeg forundres stadig over svart-hvitt-gjengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Super innsats i keisersnittdebatten, forresten! Jeg tilstår mer enn gjerne at jeg ikke orker, dessuten er det så mye av de stengte trådene jeg aldri fikk lest. Jeg er veldig enig i det du skriver over her angående nyanser og unntak og potensielt hundrevis av individuelle hensyn som spilller inn. Og jeg forundres stadig over svart-hvitt-gjengen.

Jeg gjør ingen innsats egentlig, lirer bare av meg litt i hytt og pine. Trenger ikke overbevise noen, synes bare det kan være greit å a) se en sak fra flere sider med ulike nyanser b) avdramatisere "grusomhetene" rundt ks. Men klart ks er jo ikke nødvendigvis kult, jeg føler vel sånn sett at jeg har sett deler av baksiden. Men det har jammen meg et par venninner av meg med vanlig fødsel også. Men bevares; jeg er glad det ikke er amerkikanske tilstander, og en fin fødsel må være et helt utrolig minne som jeg gjerne skulle hatt med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...