Donpedro Skrevet 2. januar 2009 Forfatter #761 Del Skrevet 2. januar 2009 Noen trenger nytt pass. Noen nekter å bli tatt bilde av. Noen nekter å sitte stille. Noen vil bare skrike. Jeg hater passreglene og at hodet må være i en viss vinkel og munnen lukket uten å smile. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 2. januar 2009 #762 Del Skrevet 2. januar 2009 Tape han fast inne i fotoboksen? Borrelås? Jeg forstår at det ikke er lett. Det er til og med vanskelig med en femåring som ikke skjønner hvorfor munnen må være lukket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 2. januar 2009 #763 Del Skrevet 2. januar 2009 Noen trenger nytt pass. Noen nekter å bli tatt bilde av. Noen nekter å sitte stille. Noen vil bare skrike. Jeg hater passreglene og at hodet må være i en viss vinkel og munnen lukket uten å smile. Heia Junior! Og stakkars deg! Da pøbelprinsessen måtte ha pass nr. 2, var hun 2 år, og jeg hadde med legitimasjonen til pøbelgemalen fordi han var i utlandet. Etter bare ca. 8 - 10 forsøk, ble bildet av akseptabel kvalitet. Jeg satt pøbelprinsessen oppå disken inne på passkontoret da vi skulle levere søknaden. Pøbelprinsessen hilste muntert på damen bak skranken, tok opp bankkortet til pappaen sin, viste det til damen bak skranken, og sa: "Det er pappaen min. Pappaen min er i Lomdom. Jeg må gi pappaen min en kos." Også la hun bankkortet inntil kinnet sitt. Damen bak skranken ga seg ende over. (Da hun skulla ha pass nr. 1 var hun to uker. Det var heller ikke noe enkelt bilde å ta, men vi vikk da akseptert et bilde hvor øynene ikke var åpne...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 2. januar 2009 Forfatter #764 Del Skrevet 2. januar 2009 (endret) Tape han fast inne i fotoboksen? Borrelås? Fotoboks er for amatører. Her går vi til fotograf med digitalkamera. Som om det hjalp.... Mulig jeg snart må assistere den svettende faren. Forrige pa fikk han da han var 5 mnd, da fikk vi bildet på første forsøk. Nå skal vi teste ut bollestrategi. Endret 2. januar 2009 av Donpedro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 2. januar 2009 #765 Del Skrevet 2. januar 2009 Fotoboks er for amatører. Her gårvi til fotograf med digitalkamera. Som om det hjalp.... Mulig jeg snart må assistere den svettende faren. Det som er fint med fotobokser, er at du kan fortsette å fotografere til resultatet blir bra. Dessuten er det noen barn som synes det er veldig spennende å sitte der bak forhenget - særlig fordi man får se bilder av seg selv på skjermen også. Men ellers stemmer jeg for borrelås eller superlim. Evt. begge deler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 2. januar 2009 Forfatter #766 Del Skrevet 2. januar 2009 What? Er boksene også blitt digitale? Verdt et forsøk om bolle- og mammastrategi ikke funker. Enda godt vi er ute i god tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 2. januar 2009 #767 Del Skrevet 2. januar 2009 What? Er boksene også blitt digitale? Verdt et forsøk om bolle- og mammastrategi ikke funker. Enda godt vi er ute i god tid. De automatene som står utenfor det passkontoret jeg regner med at dere bruker, er digital. Dessuten har jeg alltid møtt andre småbarnsforeldre som har vært ute i samme ærend som oss når jeg har vært der, og de har møtt de samme problemene utfordringene i forhold til å fotografere små kålormbarn, som jeg har gjort. Det blir en slags "felles skjebne - felles trøst"-bonding. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arran Skrevet 2. januar 2009 #768 Del Skrevet 2. januar 2009 Mitt tips er å gå til fotobutikk å få tatt bildene der, med mindre du finner en digital boks hvor du kan knips i vei til du blir fornlyd uten å betale for ørten utbrukelige bilder. Jeg fotograferte vesla i fotobutikk og fikk se bildene på skjerm før vi bestemte oss hvilke som skulle brukes. Mitt barn oppførte seg imidlertid eksemplarisk slik at flere runder ikke var nødvendig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 2. januar 2009 #769 Del Skrevet 2. januar 2009 Nå bl jeg svett, gitt. Been there, done that. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 2. januar 2009 Forfatter #770 Del Skrevet 2. januar 2009 Mitt tips er å gå til fotobutikk å få tatt bildene der Vi brukte fotobutikk. Bolletrikset viste seg å være en suksess, bortsett fra at bildet ser helt fjernt ut. 2 år til neste gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 3. januar 2009 Forfatter #771 Del Skrevet 3. januar 2009 Vi brukte fotobutikk. Bolletrikset viste seg å være en suksess, bortsett fra at bildet ser helt fjernt ut. 2 år til neste gang. Og i dag lå passet i postkassen!! Jøss. Jeg har vært Dårlig Mor i dag. "Spratt opp" 0625. Kl 0730 spurte Junior om å få se Postmann Pat på dvd, den har 4 episoder á 15 minutter. Så mens jeg lå på sofaen under et pledd og slumret så han på den til ca kl 10. Dumdidum. Han har aldri vært opptatt av tv (ikke at vi har prøvd heller), men i julekalenderen fikk han denne dvd'en. I starten ville han bare høre musikkintroen, men nå ser han gjerne en hel episode. Det er rett og slett herlig. Annen tv vil han imidlertid ikke se, hvekren barne-tv eller Byggmester Bob (som han også fikk). BB var imidlertid litt slitsomt synes jeg, så PP er helt ok (til tross for at vi omtrent kan dialogen utenatt). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 3. januar 2009 #772 Del Skrevet 3. januar 2009 Godt nytt år Det må være en forbannelse og velsignelse på en gang med en unge som er så lite interessert i TV. Og han ser åpenbart ikke på hva som helst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 3. januar 2009 #773 Del Skrevet 3. januar 2009 Nytt liv, Donpedro, nytt liv. Hverfall før ti om morgenen i helgene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 3. januar 2009 Forfatter #774 Del Skrevet 3. januar 2009 Det må være en forbannelse og velsignelse på en gang med en unge som er så lite interessert i TV. Og han ser åpenbart ikke på hva som helst Selv ser jeg jo ufattelig mye dritt på tv, men det er helt ok for meg at han ikke er så interessert. Det kommer nok tidsnok. Og i disse dager kan det lett bikke over pga stadige forespørsler om "På Pætt". Det koselige nå er at han gjerne sitter i armkroken og ser på, med en bamse på fanget. *sukk* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 3. januar 2009 #775 Del Skrevet 3. januar 2009 Selv ser jeg jo ufattelig mye dritt på tv, men det er helt ok for meg at han ikke er så interessert. Det kommer nok tidsnok. Og i disse dager kan det lett bikke over pga stadige forespørsler om "På Pætt". Har intrykk av at du blander inn vel så mye bra og informativt mellom dritten, og at du prioriterer tunge og vanskelige dokumentarer som jeg ikke alltid makter å se. Så den vekta vipper nok begge veier vil jeg tro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 3. januar 2009 Forfatter #776 Del Skrevet 3. januar 2009 Joda, stemmer nok det. For tiden går det uansett mest i diverse serier på dvd. Skulle gjerne sett enda mer trash og enda mer sære dokumentarer - men vi er nå to voksne i dette huset, hvorav 50 % er lite interessert i noen av delene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 7. januar 2009 Forfatter #777 Del Skrevet 7. januar 2009 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2852952.ece Jeg er helt sikker på at han kunne ha byttet sokker, hvis han selv ønsket. Man kan få andre til å handle, få det sendt hjemmefra osv. Makan til syting. Og hvem i all verden ringer avisen med slike nyheter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 7. januar 2009 #778 Del Skrevet 7. januar 2009 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2852952.ece Jeg er helt sikker på at han kunne ha byttet sokker, hvis han selv ønsket. Man kan få andre til å handle, få det sendt hjemmefra osv. Makan til syting. Og hvem i all verden ringer avisen med slike nyheter? Jaja - han fikk sine 15 minutter med berømmelse, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 7. januar 2009 #779 Del Skrevet 7. januar 2009 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2852952.ece Jeg er helt sikker på at han kunne ha byttet sokker, hvis han selv ønsket. Man kan få andre til å handle, få det sendt hjemmefra osv. Makan til syting. Og hvem i all verden ringer avisen med slike nyheter? Dersom det plaget han så lite at han ikke orket å få noen til å kjøpe/komme med sokker til seg, så var kanskje ikke problemet så stort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 7. januar 2009 Forfatter #780 Del Skrevet 7. januar 2009 En rekke uheldige omstendigheter på jobb har jort at noe som vanligvis er et prosjekt over noen måneder nå har fått en deadline på ca 2 uker og kommet meg for øret i dag. Videre mangler jeg et kurs (som jeg uansett skal ta rett etter deadlinen) som hadde hjulpet veldig på arbeidsprosessen. Når uheldige omstendigheter skal skje, hvorfor må det da på død og liv skje med forhold som er potensielt avisstoff? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå