ashera Skrevet 5. oktober 2008 #441 Del Skrevet 5. oktober 2008 Så deilig med Klosteret-middag! De har jammen holdt standarden oppe i alle disse årene også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 5. oktober 2008 #442 Del Skrevet 5. oktober 2008 Gratulerer med vel overstått. Høres ut som om dere hadde en flott feiring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter #443 Del Skrevet 8. oktober 2008 Det er mulig vannkopper har ankommet huset. I og for seg greit, men det passer så innmari dårlig akurat denne måneden, med foreldre som a) har begynt i Drømmejobben og b) har vikitge møter på jobben. Men må man være hjemme, så må man, vi får de om de to suspekte prikkene har formert seg i morgen. For øvrig drikker jeg nå rødvin (ikke så fancy, men kjøpt etter tips om en bløt vin på polet) i blått plastglass fra Ikea (det nærmeste jeg hadde for hånden når dragsuget etter den åpnede kartongen meldte seg. Kan jo ikke stå der å bli dårlig!). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deception Skrevet 8. oktober 2008 #444 Del Skrevet 8. oktober 2008 Det må være noe galt med den kartongen siden den forårsaker et dragsug? :klø: Har du vurdert å reklamere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter #445 Del Skrevet 8. oktober 2008 Det må være noe galt med den kartongen siden den forårsaker et dragsug? :klø: Har du vurdert å reklamere? Hehe, den har stått pent på sin plass i over en uke etter at den ble åpnet, så ikke aner jeg hva som har skjedd. En slags omvendt gjæringsprosess kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 9. oktober 2008 #446 Del Skrevet 9. oktober 2008 Det passer jo aldri bra med vannkopper, men spesielt for gutter er det i alle fall en fordel å bli ferdig med det tidlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 9. oktober 2008 #447 Del Skrevet 9. oktober 2008 Jeg glemte bursdagen din, Donpedro! Unnskyld! Unnskyld! :pls: Mitt første møte med Klosteret var fødselsdagen til mannen min for fjorten år siden. Det var også mitt første møte med resten av hans familie, som til nå har vært et lykkelig bekjentskap. Et fint minne. :rødme: Og et perfekt sted å feire bursdagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 9. oktober 2008 #448 Del Skrevet 9. oktober 2008 Klosteret var også åstedet for vår første store restaurantdate. Lykke og hell i forhold til vannkoppene. Ungene er ofte sykest før de bryter ordentlig ut, og det er som Fakse sier en fordel at de får det tidlig. Men denne måneden høres da særdeles upassende ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 9. oktober 2008 #449 Del Skrevet 9. oktober 2008 Vårt virkelig første stevnemøte var på Nam Kang Sushi i Torggata - mange år før sushi ble en hipp matrett i Norge. Jeg føler jeg er sammen med en veldig innovativ mann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter #450 Del Skrevet 9. oktober 2008 Ja det får'n si! Vi var nok mest på Peppes og Fridays, vi, siden vi var flittige på lunsjbesøk under studiene. Ingen flere prikker har kommet, mulig vi slipper unna i denne omgang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter #451 Del Skrevet 11. oktober 2008 Jeg anser meg selv for å være relativt liberal på en del områder. For en stund siden var jeg innom Dressmann og ble møtt av en fantastisk flott kvinnelig ekspeditør i knallrøde klær, kjeder, sminke og knallrød hijab - og ble positivt overrasket. Jeg er positiv til bruk av hijab på de fleste områder, for de som ønsker det. Plagget kan være svært femiint og lekkert. Men dette bildet rørte meg, på en trist måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arran Skrevet 11. oktober 2008 #452 Del Skrevet 11. oktober 2008 Veldig enig med både deg og Noman Mubashir angående hijab. Jeg ser stadig flere unge kvinner som ikke bare bærer det som en ytring, men også som en del av et flott antrekk, og da synes jeg det kan være utrolig vakkert. Har også full respekt for voksne kvinner som bærer det mer tradisjonelt. Jeg sliter imidlertid med å forstå og respektere dem som putter hijab på småjentene sine. Såvidt meg bekjent står det ikke noe sted i koranen at barn skal bære dekke seg til. Det er noe voksne kvinner gjør for å unngå å vekke seksuell oppmerksomhet. For meg blir dermed hijab på småbarn både misforstått og litt desperat i forhold til det landet de har valgt å bo i. I tillegg er det på mange måter en slags seksualisering av barn som gjør at piggene stritter hos meg. All respekt for voksne kvinner som velger å bruke hijab, men ingen for de som tvinger barna til å bruke den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deception Skrevet 11. oktober 2008 #453 Del Skrevet 11. oktober 2008 Jeg er enig med siste taler; kanskje uten sammenlikning for øvrig, men for meg blir det nesten som å iføre småbarn bikini, det trekker til seg negativ fokus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter #454 Del Skrevet 11. oktober 2008 (endret) Jeg er enig med siste taler; kanskje uten sammenlikning for øvrig, men for meg blir det nesten som å iføre småbarn bikini, det trekker til seg negativ fokus. Ja, ikke sant? God sammenlikning. Plagg uten praktisk formål som hemmer og dekker til. Så kommer dagens ytring fra stolt mor. Junior har i dag sagt sin første setning. (Ehm, mannen er litt uenig med meg, og mener jeg legger for mye i det, og det kan så være. Han satte ihvertfall sammen flere ord for å fortelle meg noe.) Pappa au bam! (Pappa mistet noe i gulvet i et annet rom, så vi hørte bare smellet) Resten av kvelden er jeg stuck alene hjemme med selskap i pc og tv. Endret 11. oktober 2008 av Donpedro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 11. oktober 2008 #455 Del Skrevet 11. oktober 2008 "Pappa au bam" er i aller høyeste grad en setning, og en veldig forståelig en også. Gratulerer! Jeg er sånn ellers veldig enig i hijab-beraktningene. Helt på siden var det en dame med afrikansk utseende og heldekkende sort drakt (inkludert fullt slør) bak meg i kassekøen på Ica i går. (Oj, lang setning! Hva heter det da? Chador?) Det er et asylmottak rett i næheten, så jeg tenkte vel at hun bodde der og var relativt ny i landet, det har jeg i alle fall tenkt at jeg tenkte i ettertid. Men på båndet la hun to-tre poser Toro tomatsuppe, kornblanding og en diger boks Nugatti, blant annet. Alt er for meg veldig norsk, så der møtte jeg meg selv i døra, gitt. Jeg er også stuck med PC og TV i kveld og venter på at Tenåring skal komme trygt hjem. Man blir stuck i ganske mange år som foreldre, må jeg si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter #456 Del Skrevet 11. oktober 2008 Jeg har også møtt meg selv i døren slik en gang. Var i en veldig muslimsk by (både mht antall muslimer og antall heltdekte kvinner med niqab) i India en gang, og hadde vært hos en moderne, fix kvinnelig skredder/beautysalong for å ordne noen greier. Vi skulle møtes i salongen dagen etter for å plukke opp sakene våre. Vi kom dit og salongen var stengt. Hang utenfor i 20 min, ingen viste seg. Så kom tre kvinner i niqab gående i gatemylderet, de hilste på meg, låste opp døren til salongen. Vi gikk inn, og de trakk av seg drakten sin og under var de vips like sminket, fjonge og engelsktalende som dagen før. Jeg ble skikkelig paff. Trodde ikke at "sånne" drev med "sånt". Man lærer så utrolig mye av å reise! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 11. oktober 2008 #457 Del Skrevet 11. oktober 2008 Jeg har hatt en tilsvarende opplevelse her i byen, sønnen var for noen år siden hjemme hos en kamerat der moren vanligvis går i hijab og en stor uformelig kappe. Da jeg kom for å hente, åpnet hun døra i designerjeans og kul hårsveis og så helt annerledes ut enn til vanlig. Med bare barn og kvinnner til stede var det helt greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 11. oktober 2008 #458 Del Skrevet 11. oktober 2008 Jeg har også møtt meg selv i døren slik en gang. Var i en veldig muslimsk by (både mht antall muslimer og antall heltdekte kvinner med niqab) i India en gang, og hadde vært hos en moderne, fix kvinnelig skredder/beautysalong for å ordne noen greier. Vi skulle møtes i salongen dagen etter for å plukke opp sakene våre. Vi kom dit og salongen var stengt. Hang utenfor i 20 min, ingen viste seg. Så kom tre kvinner i niqab gående i gatemylderet, de hilste på meg, låste opp døren til salongen. Vi gikk inn, og de trakk av seg drakten sin og under var de vips like sminket, fjonge og engelsktalende som dagen før. Jeg ble skikkelig paff. Trodde ikke at "sånne" drev med "sånt". Man lærer så utrolig mye av å reise! Grusomt misunnelig på Indiareising! Selv fikk jeg jo barn da vennene mine backpacket i India for harde livet. Mitt første møte med niqab var derfor på en ferge i Hellas midt på svarte natta. Jeg var nemlig på trygg chartertur med mann og dengang lite barn, men hei, så var det ikke noe fly hjem, gitt, og dermed ble vi sendt på festlig reise ut-i-det blå i to samfulle døgn for å finne et fly. Og dermed endte man opp på en ferge midt på natta et sted jeg fortsatt ikke aner hvor er, men foruten oss var det mange, mange kvinner i den nevnte bekledningen. Jeg husker at jeg synes det var skummelt og lurte på hva de gjorde der (og hva jeg selv gjorde der, men det er jo en annen historie). Jeg har hatt en tilsvarende opplevelse her i byen, sønnen var for noen år siden hjemme hos en kamerat der moren vanligvis går i hijab og en stor uformelig kappe. Da jeg kom for å hente, åpnet hun døra i designerjeans og kul hårsveis og så helt annerledes ut enn til vanlig. Med bare barn og kvinnner til stede var det helt greit. Hehe. Da Tenåringen gikk i studentbarnehagen ble hun bedt i bursdag hos en gutt med iranske foreldre. Da jeg hentet henne, hadde mammaen de trangeste jeansene jeg har sett og skyhøye, røde sko. Men hun var vanligvis lekkert antrukket, så det stusset jeg ikke over. At de hadde fått pølser, derimot ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter #459 Del Skrevet 11. oktober 2008 Fresi; Det er aldri for sent med India. Jeg skal tilbake, det er helt sikkert, men mannen har ikke lyst (og har heller ikke vært der). Så min plan er å vente 10-15 år og dra med Junior og en venninne med hennes barn. Det vil være å gi junior en stor gave i livet synes jeg (mental gave, altså). Eller så skal jeg vente enda lenger og dra alene med venninne. Fantastisk land med flotte folk, man må imidlertid komme seg litt ut av de største byene fra tid til annen. *mimre* Skrev et essay om turen min på et annet forum en gang, men det er lagt ned, og nå har jeg ikke noe sted å publisere det, til glede for folk som ikke har fått reise dit. Ellers skulle du fått lest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arran Skrevet 11. oktober 2008 #460 Del Skrevet 11. oktober 2008 Skrev et essay om turen min på et annet forum en gang, men det er lagt ned, og nå har jeg ikke noe sted å publisere det, til glede for folk som ikke har fått reise dit. Ellers skulle du fått lest. Bloggen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå