Gå til innhold

Omskjæring av jenter VS mord

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg vet det ikke kan sammenlignes, men spørr for det.

Hva mener du er værst av omskjæring av jenter og å drepe et menneske med viten og vilje.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sier det selv, det kan ikke sammenlignes, men begge deler er et alvorlig overgrep mot et annet menneske.

Hva er verst av pest eller kolera? Ikke så lett å svare på det heller.

Gjest Gjest
Skrevet

Og så kommer det litt an på typen omskjæring. Det er alt fra de som tilsvarer mannlig omskjæring, til full fjerning av klitoris, kjønnslepper og gjennsying. Ille er det selvsagt uansett, men jeg vil si det er forskjell på hvor ille det er.

Skrevet
Og så kommer det litt an på typen omskjæring. Det er alt fra de som tilsvarer mannlig omskjæring, til full fjerning av klitoris, kjønnslepper og gjennsying. Ille er det selvsagt uansett, men jeg vil si det er forskjell på hvor ille det er.

Det er forskjellig måter å myrde på også, men resultatet er det samme...er det da også forskjell på hvor ille det er? :klø:

Skrevet

Det ene kan vel føre til det andre ! Omskjæring er helt grufullt!!!

Skrevet
Det ene kan vel føre til det andre ! Omskjæring er helt grufullt!!!

Absolutt enig med deg.

Gjest Gjest
Skrevet
Det er forskjellig måter å myrde på også, men resultatet er det samme...er det da også forskjell på hvor ille det er? :klø:

Resultatet blir ikke det samme ved "lett" omskjæring som ved "tung". Enkleste sammenlikningen er forskjellen mellom å fjerne forhuden på en mann, og å amputere hele stasen.

Ingen bør usettes for noen av delene, men det er ulike grader av hvor jævlig noe er.

Gjest Brunhilde unplugged
Skrevet
Resultatet blir ikke det samme ved "lett" omskjæring som ved "tung". Enkleste sammenlikningen er forskjellen mellom å fjerne forhuden på en mann, og å amputere hele stasen.

Ingen bør usettes for noen av delene, men det er ulike grader av hvor jævlig noe er.

Er det egentlig det? Eller er kjønnslemlestelse og mord like jævlig uansett årsak og metode?!

Skrevet (endret)

Jeg mener at kjønnslemlestelse ER kjønnslemlestelse, og mord er mord.

Endret av Brunhilde
Gjest Gjest
Skrevet
Jeg mener at kjønnslemlestelse ER kjønnslemlestelse, og mord er mord.

Det er bare jenter her inne som kan finne på å sammenligne mord med omskjæring. Litt patetisk når man tenker på det.

Jeg må le litt

Justisministeren sa også at voldtekt er nesten-mord, da er det morsomt å lese at omsjæring = mord.

ts = feminist?

Skrevet
Det er bare jenter her inne som kan finne på å sammenligne mord med omskjæring. Litt patetisk når man tenker på det.

Min første tanken var at tråden må være startet av en mann, man må være mann for å ikke kunne forstille seg hva kjønnslemlestelse innebærer!

Gjest Gjest
Skrevet
Min første tanken var at tråden må være startet av en mann, man må være mann for å ikke kunne forstille seg hva kjønnslemlestelse innebærer!

Hmm? Det er nå først og fremst menn som blir utsatt for det. Opptil 650 millioner menn er kjønnslemlestet i en eller annen form, og 'bare' rundt 130 millioner kvinner.

Skrevet

Jeg må le litt

Justisministeren sa også at voldtekt er nesten-mord, da er det morsomt å lese at omsjæring = mord.

ts = feminist?

Vis meg en dame (og en oppegående mann) som ikke er feminist.

Man er feminist om man mener kvinner og menn er likeverdige...

Skrevet
Hmm? Det er nå først og fremst menn som blir utsatt for det. Opptil 650 millioner menn er kjønnslemlestet i en eller annen form, og 'bare' rundt 130 millioner kvinner.

Menn omskjæres, ja, og jeg har ikke sagt at det er greit. Jeg er redd at man allikevel ikke kan sidestille mannlig omskjæring med kjønnslemleselse av kvinner. Menn kan ha et tilfresstillende sexliv også etter at forhuden er fjernet, noe kvinner som er utsatt for alvorlig kjønnslemlestelse ikke kan.

Om du vil fortsette å kverulere om dette, så gjør det, men av respekt for de kvinnen som blir utsatt for det overgrepet kjønnslemlestelse er, bør du kanskje tenke deg om to ganger?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg må le litt

ts = feminist?

TS er mann og vær så snill og les startinnlegget en gang til. TS har ikke sammenlignet noe som helst.

Gjest Gjest
Skrevet

For menn så heter det omskjæring.

Gjest Gjest
Skrevet

Ja og omskjæring av menn i Norge betales av staten.

Skrevet
Ja og omskjæring av menn i Norge betales av staten.

Kun hvis det er medisinske årsaker til omskjæringen. Rituell omskjæring må betales av egen lomme, og her står det litt mer om dette.

Gjest Gjest
Skrevet
Menn omskjæres, ja, og jeg har ikke sagt at det er greit. Jeg er redd at man allikevel ikke kan sidestille mannlig omskjæring med kjønnslemleselse av kvinner. Menn kan ha et tilfresstillende sexliv også etter at forhuden er fjernet, noe kvinner som er utsatt for alvorlig kjønnslemlestelse ikke kan.

Om du vil fortsette å kverulere om dette, så gjør det, men av respekt for de kvinnen som blir utsatt for det overgrepet kjønnslemlestelse er, bør du kanskje tenke deg om to ganger?

Har ingen problem med å se at de mest alvorlige formene for kvinnelig kjønnslemlesting virkelig lever opp til ordet 'lemlesting'...det er fullstendig ødeleggende.

Men de lettere..eller rettere sagt, mindre alvorlige, formene er faktisk ikke så veldig mange hakk verre enn omskjæring.

Uansett, ALLE former for kjønnslemlesting av barn er overgrep, uansett kjønn og uansett ingrepets form. Det er ingen som spør små guttebarn om de vil ha skåret bort deler av genitalia, og også disse inngrepene gjøres over store deler av verden uten noen form for bedøvelse og gjerne med litt seremoni og 'moro' med slekt og venner.

Før du kommer med flåsete kommentarer om hva menn kan eller ikke kan sette seg inn i, sett deg selv inn i hva du snakker om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...