Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2008 #381 Del Skrevet 21. juni 2008 De feite koster skattebetalerne ugresselig mange penger til du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest En som aldri blir syk Skrevet 21. juni 2008 #382 Del Skrevet 21. juni 2008 De feite koster skattebetalerne ugresselig mange penger til du. Det er derfor jeg tenker å stemme fremskrittspartiet. Da trenger vi ikke å betale skatt , og så kan de overvektige,de narkomane, alkoholikerne, diabetespasienter , hjertepasienter, gravide og alle andre betale for behandlingen sin selv!! Eller så kan de kjøpe seg plass på en institusjon. For MINE skattepenger skal ingen få!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NovaFlare Skrevet 21. juni 2008 #383 Del Skrevet 21. juni 2008 Og Nova Flare. Det høres jo egentlig ut som om det er denne venninnen som irriterer deg, mer enn overvektige generelt. Og alle overvektige er ikke som henne. Jeg kjenner f.eks knapt et menneske lengre som drikker vanlig cola. Overvektig eller ikke overvektig. Ja, det har du rett i, og hvis du ser bakover ang denne diskusjonen så ser du at jeg aldri har sagt at det plager meg at hun er overvektig. Jeg veier 73 kg selv, så er ingen sylfide. Og har heller aldri sagt at alle er som henne, så jeg forstår ikke poenget ditt? Det er klagingen hennes som plager meg, ikke på generelt grunnlag, det er lov å klage litt, men når hun gjør det konstant og ikke viser tegn til å endre livsstil, så mener jeg at man mister litt av klageretten. For å ta et teit eksempel på hva jeg mener: hvis jeg er allergisk mot tomater og VET jeg får utslett etterpå, så bestiller jeg ikke en tallerken med tomater, og klager over utslettet i en time etterpå! Og i tillegg spiser en kilo tomater til i løpet av dagen, og klager like mye neste gang jeg ser deg? Burde jeg ikke da prøve å kutte ut tomater selv om jeg er glad i det? Eller ihverfall la være å klage til andre hver gang jeg får utslett av å ha spist tomat? Folk blir jo lei av å høre sånn klaging, når det er så innlysende hva jeg burde gjøre for å unngå utslettet! Derfor ble jeg irritert når flere her inne vridde det om til at JEG er den som dømmer og teller kaloriene og fikk henne til å føle seg uvel, det er jo ikke saken i det hele tatt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Damenfrasør Skrevet 21. juni 2008 #384 Del Skrevet 21. juni 2008 Fordommene mot tykke mennesker hjelper ikke tykke mennesker til å bli tynne. Et tykkt menneske som trener, spiser sunnt og lever etter normen bra, vil fortsatt være i fokus for fordommer. På lik linje med alle andre overvektige. Det tar ikke 3 uker å gå ned fra 100kg til 60. Det tar sannsynligvis 1-2 år, om det skal gjøres riktig og varig. Skal et tykkt menneske som vil ned i vekt, gjemme seg innenfor husets fire vegger til hun/han har gått ned antall kg som gjør at hun/han ikke lenger plager samfunnet med sin overvektige tilstedeværelse? Slik at alle dere som er slanke og intelligente, men som selvfølgelig og naturligvis spiser 6 små måltider hver dag, bestående av i hoveddel grønnsaker, kylling eller fisk, litt korn produkter på morgenen (som må være et visst antall fibermengde, ikke noe vanlig brød. ), som følger stadig med i hva som er optimalt å spise for å holde kroppen sunn og slank, som derfor også gjerne går sultne mange ganger om dagen, og som trener minst 1 time 5 ganger i uken, og som aldri rører kaker, godteri og lignende kan slutte å irritere dere? Burde ikke disse fordommene mot tykke, også inkludere mennesker som er forholdsvis slanke, men som drikker 2 liter cola om dagen? Eller de som på annet vis har en lyte. Folk som pøser på med alkehol i helgene, røykere, slanke som spiser som en på 100kg, mennesker som bare sitter foran tven etter jobb, folk som er på trygd, folk som brukr mye tid på online forumer for å baksnakke andre og komme med personlige angrep på folkegrupper. Hvis det faktisk har seg slik at dere med fordommer er så mye bedre enn oss. Da har dere vel overskudd til å legge fordommene til side for et øyeblikk, og heller prøve å konstruktivt oppmuntre overvektige til å gå ned i vekt og til å ha et bra liv. Istedet for å få de til å føle seg mindreverdige og som et uønsket element av samfunnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissi Skrevet 21. juni 2008 #385 Del Skrevet 21. juni 2008 Det ligger ofte noe bak overvekt. Kompansasjon for et eller annet. Ofte har man det vondt, er ensom, er syk, eller spiser av en eller annen årsak. Ikke alle feite er late:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NovaFlare Skrevet 21. juni 2008 #386 Del Skrevet 21. juni 2008 Slik at alle dere som er slanke og intelligente, men som selvfølgelig og naturligvis spiser 6 små måltider hver dag, bestående av i hoveddel grønnsaker, kylling eller fisk, litt korn produkter på morgenen (som må være et visst antall fibermengde, ikke noe vanlig brød. ), som følger stadig med i hva som er optimalt å spise for å holde kroppen sunn og slank, som derfor også gjerne går sultne mange ganger om dagen, og som trener minst 1 time 5 ganger i uken, og som aldri rører kaker, godteri og lignende kan slutte å irritere dere? Høres ut som noen har fordommer mot tynne mennesker også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_trist_* Skrevet 21. juni 2008 #387 Del Skrevet 21. juni 2008 Fordommene mot tykke mennesker hjelper ikke tykke mennesker til å bli tynne. Et tykt menneske som trener, spiser sunt og lever etter normen bra, vil fortsatt være i fokus for fordommer. På lik linje med alle andre overvektige. Det tar ikke 3 uker å gå ned fra 100kg til 60. Det tar sannsynligvis 1-2 år, om det skal gjøres riktig og varig. Skal et tykt menneske som vil ned i vekt, gjemme seg innenfor husets fire vegger til hun/han har gått ned antall kg som gjør at hun/han ikke lenger plager samfunnet med sin overvektige tilstedeværelse? Her har vi mitt problem. Har lagt på meg mange kilo i forbindelse med medisinbruk. Blikk på gaten og sleng-kommentarer har gitt meg sosial angst. Føler at jeg ser så forferdelig ut, at verden har det best dersom jeg holder meg hjemme. Jeg spiser normalt/ lett, så jeg har ikke gått opp i vekt etter at jeg sluttet med medisinene. Men jeg tør ikke bevege meg utenfor, og går da heller ikke ned i vekt. Denne tråden har bekreftet det jeg fryktet, at mange der ute tenker på meg som et dårligere menneske når de ser meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2008 #388 Del Skrevet 21. juni 2008 Denne tråden har bekreftet det jeg fryktet, at mange der ute tenker på meg som et dårligere menneske når de ser meg. Det denne tråden også sier, er at enhver som er misfonøyd med vekten sin, bør ta nakketak på seg selv og gjøre noe med situasjonen. Slik du ordlegger deg, ser det nærmest ut til at du mener at det er alle de andre, og samfunnet, sin skyld at du er overvektig. Slik er det selvfølgelig ikke. Det er ditt eget ansvar, og det er opp til deg å gjøre noe med det, uansett om omgivelsene aksepterer at du er overvektig eller ikke. Det er bare ikkke holdbart å si at årsaken til at man er tjukk er fordi samfunnet har fordommer mot overvektige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_trist_* Skrevet 21. juni 2008 #389 Del Skrevet 21. juni 2008 Det denne tråden også sier, er at enhver som er misfonøyd med vekten sin, bør ta nakketak på seg selv og gjøre noe med situasjonen. Slik du ordlegger deg, ser det nærmest ut til at du mener at det er alle de andre, og samfunnet, sin skyld at du er overvektig. Slik er det selvfølgelig ikke. Det er ditt eget ansvar, og det er opp til deg å gjøre noe med det, uansett om omgivelsene aksepterer at du er overvektig eller ikke. Det er bare ikkke holdbart å si at årsaken til at man er tjukk er fordi samfunnet har fordommer mot overvektige. Neida, naturligvis er det ikke samfunnets feil at jeg er overvektig. Mente bare at det ikke akkurat hjelper meg/ andre overvektige at mange har disse fordommene. Jeg trener hjemme nå, og arbeider parallelt med å bli kvitt angsten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betsy Skrevet 21. juni 2008 #390 Del Skrevet 21. juni 2008 Nei, jeg har ikke fordommer mot overvektige, men stusser litt når jeg ser folk på 150 kg dytte ned mengder med fet mat, kaker og snop. Jeg har sympati med de som er overvektige og ønsker å gå ned i vekt, men som ikke klarer det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest damenfrasør Skrevet 22. juni 2008 #391 Del Skrevet 22. juni 2008 Her har vi mitt problem. Har lagt på meg mange kilo i forbindelse med medisinbruk. Blikk på gaten og sleng-kommentarer har gitt meg sosial angst. Føler at jeg ser så forferdelig ut, at verden har det best dersom jeg holder meg hjemme. Jeg spiser normalt/ lett, så jeg har ikke gått opp i vekt etter at jeg sluttet med medisinene. Men jeg tør ikke bevege meg utenfor, og går da heller ikke ned i vekt. Denne tråden har bekreftet det jeg fryktet, at mange der ute tenker på meg som et dårligere menneske når de ser meg. Dette er akkurat hva jeg mener. Og jeg gir litt søren i at dere som drunker oss i kritikk med "ja men gjør noe med det da, ikke skyld på oss", seriøst- gi dere. La oss være ifred og la oss gå ned i vekt uten at dere presser oss, la oss gå på trening og spise sunnt uten at vi blir stresset ytterlige. Fordommene deres er nok ikke grunnen til at vi har gått opp. Men det hjelper ikke oss til å gå ned i vekt. Hvis dere har innbilt dere det, så tar dere rimelig feil. Dessuten så er det ikke deres sak. Vi er mennesker vi også. Og vi jobber, gjør vår plikt i samfunnet, og vi er ikke dummere enn dere for det. Vi har kanskje hatt mer uflaks i livet enn dere, noen problemer som har oppstått. Men ikke kom her og si at dere hadde taklet ting bedre, eller hatt mer viljestyrke. Så legg av, og la oss arbeide med å fikse vårt eget problem- i fred. Takk. til hun som skrev over: Ikke bry deg om dem. Ta det med ro, og nyt livet. Blås i alle som sender deg stygge blikk. Det er mange som ikke bryr seg nevneverdig. Det er mest folk med fritidsproblemer her på forumet som egentlig bryr seg nevneverdig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2008 #392 Del Skrevet 22. juni 2008 Dette er akkurat hva jeg mener. Og jeg gir litt søren i at dere som drunker oss i kritikk med "ja men gjør noe med det da, ikke skyld på oss", seriøst- gi dere. La oss være ifred og la oss gå ned i vekt uten at dere presser oss, la oss gå på trening og spise sunnt uten at vi blir stresset ytterlige. Fordommene deres er nok ikke grunnen til at vi har gått opp. Men det hjelper ikke oss til å gå ned i vekt. Hvis dere har innbilt dere det, så tar dere rimelig feil. Dessuten så er det ikke deres sak. Vi er mennesker vi også. Og vi jobber, gjør vår plikt i samfunnet, og vi er ikke dummere enn dere for det. Vi har kanskje hatt mer uflaks i livet enn dere, noen problemer som har oppstått. Men ikke kom her og si at dere hadde taklet ting bedre, eller hatt mer viljestyrke. Så legg av, og la oss arbeide med å fikse vårt eget problem- i fred. Takk. til hun som skrev over: Ikke bry deg om dem. Ta det med ro, og nyt livet. Blås i alle som sender deg stygge blikk. Det er mange som ikke bryr seg nevneverdig. Det er mest folk med fritidsproblemer her på forumet som egentlig bryr seg nevneverdig. Her var det mange rare påstander! For det første, her snakker vi om fordommer, ikke hva vi gjør. For eks hvis jeg ser noen overvektige på sats, så går jeg ikke bort til dem og heier og backer dem opp, men det er det jeg gjør inni hodet mitt. Eller, jeg sier ikke til dem at "jeg vet dette er tøft for deg, og krever masse", men jeg tenker jo mitt. Og det er kanskje fordi jeg selv var tykk, 40 kg ekstra drassa jeg på da jeg begynte på sats. Klart at jeg ikke var særlig høy i hatten! Men jeg pressa meg og pressa meg, og til slutt gledet jeg meg til å dra på trening. Sosial angst...ja, kjenner til den, men jeg hadde ikke noe navn på det, jeg syns bare det var kjipt å vagge rundt med kroppen min. Igjen, jeg tror folk flest er opptatt av seg selv, men at fordommer har alle om et eller annet. Får du ikke jobbe med problemene dine i fred altså? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissi Skrevet 22. juni 2008 #393 Del Skrevet 22. juni 2008 Nei, jeg har ikke fordommer mot overvektige, men stusser litt når jeg ser folk på 150 kg dytte ned mengder med fet mat, kaker og snop. Jeg har sympati med de som er overvektige og ønsker å gå ned i vekt, men som ikke klarer det. Jeg jobber jo med dette og tenker også, vet de ikke hva de gjør med helsa si? Det går ann å begrense seg. Det går fint ann å ta et kakestykke, man behøver ikke ta hele kaka. Å slanke seg handler ikke om viljestyrke. Det kan alle mobilisere for en periode. Det handler om å endre dårlige vaner og bli bevisst på kost og mosjon, slik at man ikke faller tilbake til gamle synder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 23. juni 2008 #394 Del Skrevet 23. juni 2008 Ulva, jeg registrerte og kommenterte, mener jeg den historien om sekstenåringen, nettopp fordi jeg kjente meg igjen, og syns det er skrekkelig når unge flotte jenter presses inn i et slankekjør, bare fordi noen syns de ser annerledes ut... Alle ser jo annerledes ut... (altså ingen er like, og det som er overvekt på det, trenger ikke være det på meg...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tjukkebollafeita Skrevet 9. juli 2008 #395 Del Skrevet 9. juli 2008 ...klarer å hoppe over geita! Jeg har mer eller mindre skumlest meg igjennom dette. Tydeligvis er det både tykke og tynne som har hatt endel å komme med her. Nå kommer jeg med mitt: Jeg er tykk, har vært det så lenge jeg kan huske. At mennesker har fordommer mot tykke er det ingen tvil om. Om det er majoriteten, det vet jeg ikke. Jeg har lest endel inne på dette forumet, flere steder, og det bekrefter jo bare det jeg har visst hele tiden, at mange synes "mindre" om tykke. Slik det ser ut etter å ha lest her inne er jeg dum, stygg, ekkel, lukter dritt, jeg er kvalmende, kommer aldri til å finne en mann, ...og hvertfall ikke klare å ha sex med han. Ikke kan jeg kle meg, jeg er lat, spiser i ett sett, synes synd på meg selv, krever at andre synes synd på meg, har all verdens sykdommer...og de jeg ikke har fått enda får jeg i morgen. Vennene mine tenker stygt om meg, foreldrene mine har gjort en dårlig jobb, jeg vet ingenting om kosthold eller trening, og jeg kan umulig være lykkelig...DET ER RETT OG SLETT IKKE HÅP!!!! MEN MEN MEN!!! Ikke bare blir jeg litt oppgitt av å lese om hva "ekspertene" mener, men blir like oppgitt over hva de tykke skriver. Jeg kan godt forstå at det kan føles håpløst, har dager hvor jeg føler meg fæl, men hvem har ikke det???? Det var ikke igår at jeg oppdaget at enkelte behandler meg annerledes eller rett og slett ignorerer meg fordi jeg er tykk, det har jeg levd med en stund. Men synes jeg synd på meg selv fordet? Nei, men jeg synes jo det er litt dårlig gjort, og det er vel det eneste som pr. dags dato kan gjøre skikkelig vondt noen ganger. Jeg synes ikke jeg fortjener å bli ignorert akkurat. Jeg er smart, oppegående, smiler, alltid høfflig, vennlig. Så når jeg tilnærmer meg noen på en høfflig måte er det bare god folkeskikk å være høfflig tilbake. Jeg mener selv at jeg er rimelig realistisk når det kommer til meg selv og mitt utseende. Jeg kan fint si at jeg synes jeg er en pen jente, og har en lidenskap for klær og mote. Alltid får jeg komplimenter for hvordan jeg kler meg! Og det er hyggelig. Tykke mennesker som ikke klere å kle seg skikkelig gjør ikke det fordi det ikke finnes klær, de gjør det fordi de ikke gidder å gjøre noe ut av seg selv. Det er mange det som ikke gjør det, og det gjelder ikke bare tykke. At det ikke finnes klær for tykke er tull. Leter du så finner du! Ok, nå ser jeg vel at jeg egentlig ikke har noe poeng i dette innlegget, men jeg har så mange tanker om dette, fordi det er hverdagen min. Jeg føler at jeg ikke har lov til å si at det ikke plager meg så mye å være tykk. Det som plager meg mer, er at andre plages av det! Hvorfor skal andre bry seg med det om ikke jeg gjør det??? Det har jeg aldri forstått helt. Jeg kunne vel ønske at folk ikke var så opptatt med å bry seg med andre. Hvorfor må vi forandre oss for andre? Det gjelder jo ikke bare tykke mennesker, det er sånn det har blitt. Mange vil være noe de ikke er. Ender vi ikke da opp med å bare være falske alle sammen? Lykke måles ikke i kilo. Slike det ser ut her gjør det mest sannsynlig det. Jeg har hatt det endel kjipt til tider, men det bunner ikke i min overvekt. Det er litt rart at hver gang det "er noe" med meg, så tror alle at det er vekta mi som er årsaken. Går jeg til legen med vondt i øret får jeg beskjed om at jeg bør gå ned i vekt...HALLOOOOO...er det øret mitt eller ditt det er noe galt med??? I voksen alder (er 30) har jeg opplevd å bli mobbet...ja nesten som da jeg gikk på skolen. Selvfølgelig er det kjipt, men jeg blir jo bare helt rystet over at noen kan oppføre seg på den måten. Hmmm...var det noe mer jeg hadde å si... Ja. Aldri har en gutt "valgt" å bli min kjæreste. Noen av de har tilogmed vært forelsket i meg, men jeg tror de ikke har turt og velge meg. At jeg blir respektert som den oppegående jenta jeg er er faktisk noe jeg tar som en selvfølge. At noen velger å oppføre seg dust mot meg fordi jeg er tykk...so be it! Kanskje blir jeg litt lei meg inni meg (spørs hvem det er...) men jeg er ikke villig til å forandre meg for å behage andre. Om jeg er tykk og ikke synes det er verdens undergang, ja så er vel ikke det en dårlig ting??? Jeg vet at det ikke er spesielt sunt, men det er mindre sunt for meg å plages med tankene om hva alle andre synes om det! Jeg har det faktisk ganske så bra jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2008 #396 Del Skrevet 9. juli 2008 Ikke bare blir jeg litt oppgitt av å lese om hva "ekspertene" mener, men blir like oppgitt over hva de tykke skriver. Hva er det egentlig som de tykke har skrevet som du er oppgitt over? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2008 #397 Del Skrevet 13. september 2008 Er selv overvektig, veier vel ca 25 kg for mye. Og jeg vet hvorfor. Det er fordi jeg er altfor glad i mat, liker å kose meg, og hater å trene. Har slanket meg en million ganger, men hver gang går jeg opp igjen, nettopp fordi jeg tydeligvis har et gladimat og hateråtrene-gen. Slik har jeg vært hele livet. En ting som irriterer meg litt med mange overvektige medsøstre, er alle unnskydningene de bruker, bl.a med å bortforklare overvekten med at det ligger en sykdom bak, som f.eks lavt stoffskifte osv. Selvsagt kan det være en forklaring i noen tilfeller, men langt fra de fleste. Noen overvektige påstår at de nesten ikke spiser noe. Det er tull, selvfølgelig spiser de for mye og beveger seg for lite. Det er forklaringen i de aller fleste tilfeller. Så slutt med unnskyldningene, kjære overvektige medsøstre, og innse at du spiser for mye. Det er veldig vanskelig å slanke seg når man er så glad i mat.. Å ikke kunne kose seg med et godt måltid, vil være et stort offer i mitt liv. Jeg synes grønnsaker rett og slett smaker vondt, så sant det ikke er et supplement til en god middag.! Og trening blir jeg bare dårlig av. Men jeg kaller en spade for en spade, jeg er overvektig fordi jeg spiser for mye, beveger meg for lite, og at mat rett og slett betyr mye i min hverdag. Og lav forbrenning får vi vel når vi beveger oss for lite. Jeg er ikke spesiellt fornøyd med å være overvektig, og skulle ønske jeg var slank, men da må jeg ofre ganske mye, og det vet jeg ikke om jeg er motivert for akkurat nå. Men det er kun meg, og bare meg som kan gjøre noe med det. Da må jeg begynne å bevege meg mer og spise mindre,rett og slett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alicia2 Skrevet 13. september 2008 #398 Del Skrevet 13. september 2008 Nei.Jeg har ikke fordommer mot overvektige,selv om jeg av og til kan reagere dersom jeg ser en svært overvektig person spise svææært mye og kanskje også mest av det usunne. Og det er klart ,blir en så overvektig at det blir en fare for lov og helse,da bør en jo få hjelp til å gjøre noe med det. Men det er desverre et faktum at overvektige ofte rett og slett BLIR diskriminert og sett ned på. Og det er faktisk noe vi alle bør ta innover oss og REAGERE på!! Vi syns alle det er trist når BARN blir mobbet pga.overvekt,men det er også tragisk når man "får et negativt stempel" ellers i livet også på grunnlag av hvor mye en VEIER! Jeg selv er slank,men jeg har aldri vært opptatt av dette med vekt; og syns det er mange -både menn og kvinner-som er utrolig flotte selv om de etter dagens målestokk ikke har "idealvekta"! Og kan like lett bli forelsket i en "kraftkar" som i en slankere utgave...( hm,men siden jeg er gift -og med en slank mann-så får jeg vel si KUNNE ,men det er vel lov å synes "store menn er flotte",uansett....? Det er et kolossalt press på både barn og voksne når det gjelder kropp og utseende.Ikke rart folk kan bli både fysisk og psykisk syke av dette! Vi er sjelden bra nok som vi er,uansett,ser det ut som! Som nevnt, for helsen sin del må /bør en gjerne slanke seg,men det er likevel på høy tid å behandle overvektige på lik linje med oss som er slanke og ikke PÅ NOEN MÅTE diskriminere dem. Og da må vi starte med VÅR EGEN holdning til overvektige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2008 #399 Del Skrevet 13. september 2008 At folk er "litt" overvektige tenker jeg ikke på. 20-30 kilo for mye gjør ikke så mye at de er en "plage" for andre. Men når folk er så tjukke at de peser som et lokmotiv og snorker som et hornorkester - da begynner det å bli plagsomt. Når de også sover så dårlig om natten fordi de pga. fedmen våkner flere ganger om natten pga pusteproblemer forårsaket av fedmen, og pga dette blir mer enn irritert i sine våkne stunder - SÅ er de også en plage. Fordommen min går mer på at jeg mener dette er mennesker med en svak psyke, som ikke er i stand til å stå mot utfordringer eller fristelser. Og videre at jeg mener det er mennesker som ikke står for hva de mener elelr gjør, men som forklarer fedmen sin med et genestisk problem (spiller ingen rolle om foreldrene er tynne som noen streker). Folk er i all hovedsak overvektige fordi de spiser feil. Og manbge spiser feil pga psykiske forhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alicia2 Skrevet 13. september 2008 #400 Del Skrevet 13. september 2008 ...klarer å hoppe over geita! Jeg føler at jeg ikke har lov til å si at det ikke plager meg så mye å være tykk. Det som plager meg mer, er at andre plages av det! Hvorfor skal andre bry seg med det om ikke jeg gjør det??? Det har jeg aldri forstått helt. Jeg kunne vel ønske at folk ikke var så opptatt med å bry seg med andre. Hvorfor må vi forandre oss for andre? Det gjelder jo ikke bare tykke mennesker, det er sånn det har blitt. Mange vil være noe de ikke er. Ender vi ikke da opp med å bare være falske alle sammen? Lykke måles ikke i kilo. Slike det ser ut her gjør det mest sannsynlig det. Jeg har hatt det endel kjipt til tider, men det bunner ikke i min overvekt. Det er litt rart at hver gang det "er noe" med meg, så tror alle at det er vekta mi som er årsaken. Går jeg til legen med vondt i øret får jeg beskjed om at jeg bør gå ned i vekt...HALLOOOOO...er det øret mitt eller ditt det er noe galt med??? At jeg blir respektert som den oppegående jenta jeg er er faktisk noe jeg tar som en selvfølge. At noen velger å oppføre seg dust mot meg fordi jeg er tykk...so be it! Kanskje blir jeg litt lei meg inni meg (spørs hvem det er...) men jeg er ikke villig til å forandre meg for å behage andre. Om jeg er tykk og ikke synes det er verdens undergang, ja så er vel ikke det en dårlig ting??? Jeg vet at det ikke er spesielt sunt, men det er mindre sunt for meg å plages med tankene om hva alle andre synes om det! Jeg har det faktisk ganske så bra jeg. Du har noen utrolig bra poeng her! Og i resten av innlegget ditt også ! Noe å tenke på for oss slanke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå