Gå til innhold

Nei til klemmetyranniet

*Mummi*

Anbefalte innlegg

Gjest Screemy
For noen er det å bli klemt av ukjente, like ekkelt som det kanskje er for deg å bli tatt på puppene eller rumpa av ukjente. Folk har forskjellige intimitetsgrenser, og det får alle respektere!

Jeg liker heller ikke å bli klemt på av fremmede og klemmer ikke på fremmede heller, men jeg klemmer gjerne dem jeg kjenner......

Endret av Nigo-san
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har et par kollegaer og venner som bare MÅ ta på de menneskene de snakker med. Holde på skulderen, i armen etc. Det er noe jeg slettes ikke liker. Har også en kollega som absolutt må plukke på folk, fjerne hårstrå på genseren, pirke bort en nupp på jakken, rette på frisyren etc. Veldig ubehagelig, og jeg kjenner unngår å sette meg ved siden av henne på feks personalmøter.

Klemmer også bare folk jeg kjenner godt, og som jeg vet synes det er okei med en klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at dersom man klemmer, skulle man virkelig klemme. En klem er ikke bare å holde armene rundt noens skuldere for to sekunder, det er noe mer enn det. Dersom man bare tar rundt den andre, er det ikke en klem, synes jeg.

Så nei, jeg kan godt klemme de jeg vil klemme, men offentlig klemming av ukjente er bare teit.

Endret av mrs_bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg har et par kollegaer og venner som bare MÅ ta på de menneskene de snakker med. Holde på skulderen, i armen etc. Det er noe jeg slettes ikke liker. Har også en kollega som absolutt må plukke på folk, fjerne hårstrå på genseren, pirke bort en nupp på jakken, rette på frisyren etc. Veldig ubehagelig, og jeg kjenner unngår å sette meg ved siden av henne på feks personalmøter.

Klemmer også bare folk jeg kjenner godt, og som jeg vet synes det er okei med en klem.

Vi snakker om en hverdagslig klem, ikke plukking av hår og lodotter av en kollega!!!!!

En klem snakkes det om! For vennss\kaps skyld og for å vise at du liker personen. Ikke gi klemmer i hytt og pine, men på et vennskapelig nivå1

Er det så ille altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Tar folk på deg for å vise at de er vennskapelige? ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ, så ekkelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mummi - TAKK. "Klemmetyranni" er den perfekte beskrivelsen på dette her. Jeg syns ikke det er naturlig å drive å klemme på fremmede. Nei takke meg til håndhilsing, klem blir for personlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Mummi - TAKK. "Klemmetyranni" er den perfekte beskrivelsen på dette her. Jeg syns ikke det er naturlig å drive å klemme på fremmede. Nei takke meg til håndhilsing, klem blir for personlig.

Klem fra et familiemedlem du er glad i da?

Klem fra en venn du er glad i da?

Er du bare på hilsern og vil ikke gi noen vennskapsklem ?

HVORFOR IKKE? Er en goklem ekkelt mot mennesker du er glad i? Når det mennesket har gått bort, ville du ønske da at du hadde gitt en god klem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Godt dem ikke røyter da, eller omdem gjør det!Blir det brått ekkelt da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klem fra et familiemedlem du er glad i da?

Klem fra en venn du er glad i da?

Er du bare på hilsern og vil ikke gi noen vennskapsklem ?

HVORFOR IKKE? Er en goklem ekkelt mot mennesker du er glad i? Når det mennesket har gått bort, ville du ønske da at du hadde gitt en god klem?

Nei, en klem er på ingen måte ekkelt eller fælt når den deles med en person du er glad for å se, eller en du er glad i - Jeg spesifiserer i mitt innlegg at jeg snakker om fremmede, jf. trådstarters situasjon. I en proffesjonell situasjon syns jeg det er ubehagelig at alle skal klemme, for det er "liksom det alle gjør" for tida. Min sjef er en riktig klemmeguri, og jeg syns det rett og slett blir for intimt i jobbsammenheng! ("Jeg syns ikke det er naturlig å drive å klemme på fremmede.")

Og hvor kommer avdøde mennesker inn i dette???

Endret av Karmela
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit å vite at alle har forskjellige intimgrenser, og respektere det :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Har også en kollega som absolutt må plukke på folk, fjerne hårstrå på genseren, pirke bort en nupp på jakken, rette på frisyren etc. Veldig ubehagelig, og jeg kjenner unngår å sette meg ved siden av henne på feks personalmøter.

Urgh, jeg kjenner også sånne folk. Har alltid lurt på om de gjør dette bevisst, eller om det skjer automatisk. De som gjør dette er ofte mødre, som sikkert er vant til å styre og ordne med ungene og som glemmer seg når de er med voksne folk. Har til og med sett en av dem ta spytt på fingeren og gjøre seg klar til å fjerne en eller annen flekk på en kollegas ansikt. Han stakk :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er heller ikke spesielt glad i å klemme "fremmede", jeg misliker også en av mine kollegaer som på død og liv skal ta på meg hver gang han snakker til meg. Han kan komme bak meg og legge en hånd på skulderen min før han sier noe. For meg blir det alt for intimt. For han er det derimot naturlig, han er italiener og har en helt annen intimsone enn meg.

Nå skal det legges til at jeg generelt ikke er så glad i å klemme selv enkelte nære venner og enkelte familiemedlemmer. Jeg har alltid vært sånn, helt fra jeg var liten at jeg har følt det litt ubehagelig å klemme. Selvfølgelig klemmer jeg familiemedlemmer likevel, men det føles ikke alltid naturlig. Jeg kan være utrolig kosete med mennesker jeg stoler på, men det skal litt til før jeg føler det er naturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg liker heller ikke å bli klemt i hytt og vær. Selv av venner. Jeg har noen venner som -skal- gi klemmer både når de sier hei og når de sier hadet. Selv om jeg har sagt flere ganger at jeg ikke liker å klemme, så ser det ut til at de mener at dette ikke angår dem selv. Når det nærmer seg avskjedstid prøver jeg å stille meg slik at det er et bord eller noe imellom oss, for at de kanskje skal nøye seg med å si hadet. Men neida, de klatrer over alle hindringer for å gi meg en klem. Det er så plagsomt!

Jeg liker heller ikke at folk tar på meg når vi snakker sammen. Sånn legge-hånden-på-armen-ting, og klappe på skulderen og slikt.

Jeg får makk av folk som nærmest står oppå tærne dine når de snakker til deg, og som følger etter når man prøver å diskre rygge et skritt eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uklemmelig

Nei, kan ikke fordra klemming i hytt og pine...men det er da det er en fordel å være mann ;)

95% av andre menn vil ikke finne på å prøve å klemme deg, og de resterende samt kvinner blir du kvitt ved å dyrke en permanent 2-dagers klemmeuvennlig skjeggstubb :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg liker heller ikke klemming i tide og utide. Selv ikke fra nære familiemedlemmer. For min del skyldes det to ting: Medfødt mangel av klemme-gen samt en forsterkelse av dette grunnet diverse opplevelser i oppveksten. Jeg forsøkte en periode å "komme meg over" denne aversjonen mot klemming inntil jeg innså at det ikke var noen som helst grunn god nok til å skulle tilpasse meg "klemmerne".

De eneste jeg ikke har noen som helst problemer med å klemme er mannen min og barna mine. Alle andre må jeg selv ta initiativet til å klemme - det blir nemlig helt galt at andre snikklemmer meg. Men nå tror jeg at jeg sender ut en form for antiklemmevibber, for det er faktisk ikke så mange som forsøker seg.

Det hjelper med fysisk avstand :Nikke: Hvis jeg befinner meg i en situasjon med veldig fysiske mennesker, passer jeg bare på å stå litt på avstand - slik at de ikke kan ta meg på armen eller albuen for å understreke noe eller skape intimitet på en fyisk måte.

:sjenert: Ok. Noe analt, men det er nå slik det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillebøll

Jeg er troende til å svime av om noen fremmede klemmer på meg, og jeg hadde rygga tre skritt om jeg måtte klemme tre fremmede mennesker.

Tror det hadde ent med at jeg sa nei takk til hele seremonien :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Nei til klemmetyranniet! :pls:

Da jeg var 14 skulle absolutt alle venninner klemme og kose hver gang de møttes på skolen og før de dro hjem/skilte lag på hjemveien - til og med de jeg kun visste hvor bodde og hva de het! Jeg hoppet selvfølgelig ikke bakover i skrekk, men følte det særs unaturlig og ukomfortabelt.

Det samme er det med min ene tante og søskenbarn (barna hennes) som på død og liv skal kose og klemme når vi møtes 1 gang i året *angst* :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...