Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2008 #1 Skrevet 8. juni 2008 Er det vanlig å ha fødsesdepresjon og være likegyldig ovenfor barnet en tid etter fødselen? Er det noen her inne som har mislikt og angret på at de fikk barn, men som nå er blitt glad i barnet?
theamoren Skrevet 8. juni 2008 #2 Skrevet 8. juni 2008 (endret) Jeg hadde fødselsdepresjon og var veldig likegyldig overfor barnet etter fødselen.. men det gikk over. Det skal jeg love deg. Men det er ganske vanlig at det tar tid før morsfølelsen kommer. Uten at du trenger og være deprimert. det er normalt. Snakk med f.eks helsesøster, jordmor, eller lege om det. Og hvis du i tilegg har symptomer på depresjon, er det jo veldig viktig du får hjelp Endret 8. juni 2008 av theamoren
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 8. juni 2008 #3 Skrevet 8. juni 2008 Jeg hadde fødselsdepresjon og var veldig likegyldig overfor barnet etter fødselen.. men det gikk over. Det skal jeg love deg. Men det er ganske vanlig at det tar tid før morsfølelsen kommer. Uten at du trenger og være deprimert. det er normalt. Snakk med f.eks helsesøster, jordmor, eller lege om det. Og hvis du i tilegg har symptomer på depresjon, er det jo veldig viktig du får hjelp Takk, det var godt å høre! Jeg får liksom inntrykk av at alle syns det er fryd og gammen og alt er bare bra fra dagen de oppdager de er gravide. Vi har ikke barn ennå, vi har vært usikre også, men har vel funnet ut at vi vil ha barn, for hva skal man her i livet hvis man ikke har barn? De er jo så meningsfulle egentlig Hvor lang tid tok det for deg før morsfølelsen kom da? Gjelder det samme for far?
Gjest Sisu Skrevet 8. juni 2008 #4 Skrevet 8. juni 2008 Jeg hadde fødselsdepresjon og var veldig likegyldig overfor barnet etter fødselen.. men det gikk over. Det skal jeg love deg. Men det er ganske vanlig at det tar tid før morsfølelsen kommer. Uten at du trenger og være deprimert. det er normalt. Snakk med f.eks helsesøster, jordmor, eller lege om det. Og hvis du i tilegg har symptomer på depresjon, er det jo veldig viktig du får hjelp Enig! Jeg har forstått i ettertid at jeg hadde en fødselsdepresjon etter min første fødsel. Imidlertid følte jeg meg så unormal som ikke syntes at alt var fryd og gammen at jeg aldri sa noe til noen. Lot bare som om jeg var superhappy, selv om jeg ikke var det... Det gikk jo over, men det er nok lurt å snakke f.eks med helsesøster hvis du tror du har en depresjon etter fødselen.
choop Skrevet 8. juni 2008 #5 Skrevet 8. juni 2008 Uff,skjønner du er fortvilet over å ikke føle noen "bonding" med barnet ditt.Men smør deg med tålmodighet,det kommer nok etterhvert.Jeg har ikke opplevd det selv,men kjenner flere som deler din oppfatning. Lykke til,og koooos deg med den lille
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå