Gå til innhold

et sidesprang i ny og ne skader vel ikke?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Dette her var skikkelig opprivende å lese! Skjønner ikke hvorfor dere fortsatt er gift engang når du ville valgt bort mannen din for å fortsette spenningen som du sier med sidesprang! Det henger ikke på greip! Og uansett om mannen din vet om det eller ikke, er det jo feil! Jeg bare prøver å sette meg selv i den situasjonen, om mannen min var utro. Da fortjente han meg ikke, kan ikke få i både pose og sekk! Jeg ville ikke tilgi ett eneste sidesprang engang! Hvorfor ikke gå hver for dere da, kanskje det hadde vært bedre for mannen din også! Hvem vet, kanskje lystene hans også kunne blitt vekket igjen i omgang med noen andre kvinner!! Hvordan ville du føle det hvis du visste det var han som fosynte seg rikelig av andre kvinner bak din rygg da? Og hvis du sier det hadde vært greitt, så syntes jeg det også sier sitt!! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

FULLSTENDIG UENIG!!!!!

Hun lurer på hva VI syntes her.. Ja, da må man tåle at noen er fordømmende.. Når hun er notorisk utro mot mannen sin og skylder på mer sexlyst enn han blir det FOR dumt. Hun skal rettferdiggjøre sine egne sidesprang.

I mitt hode, er det INGENTING som rettferdiggjør noe slikt.

En engangsgreie er faktisk bedre, selv om hos meg er det en null-toleranse for utroskap. En engangsaffære KAN tross alt være ett "uhell". Misforstå meg rett her, jeg liker ikke den "fylla har skylda" frasen, men ting KAN skje en gang.

Når det skjer flere ganger og omtrent er planlagt, ja da har jeg INGEN sympati med andre enn den stakkars mannen hennes.

Å at han har en mistanke????

Stakkars, stakkars mann.. HVOR vondt må ikke han ha det? Å gå å lure på om kona di er notorisk utro mot deg, å vite at hun har "mer sexlyst enn deg". Å vite at han kanskje ikke utfyller deg, som du sier. Ja, da lider han mest sannsynlig i stillhet. INGEN mann liker å ha det slik.. Men du velger den mest RÅTTENDE måten også. Hva med å prate sammen, gå til ekteskapsrådgivning? Sexolog???

Skader da ingen?????? JO, det skader forholdet ditt, og ikke minst mannen din! Det er HAN som er mest skadelidende her...

Jeg håper du får som fortjent.. Virkelig!

Fy skam deg!!!!! :evil:

Enig med jenta over!

Jeg synes du virker direkte på villveie når du kommer med sånt prat.

Men bevares, gjør som du vil.

Bare ikke vent å få ros og komplimenter for at du holder fres i din egen seksualitet på den måten.

Jeg sier stakkar mannen din og håper han finner ut hva slags kone han har. Ingen fortjener å bli bedratt!

Jobb heller med sexen sammen da og oppsøk et sted for frisinnede eller begynn med gruppesex eller noe, hvis dere vil sprite opp ting litt. Finn på ting i sammen eller kjøp noe leketøy for deg selv, men ikke bedra mannen din!

Makan.....

Sympati får du nok ikke mye av her nei, og du får heller ikke en bekreftelse på at det er bra å være utro i ny og ne.

Tenk deg nøye om,- vil du virkelig ha det sånn ?

Er det ikke bedre å gå ut av det forholdet som du tydelig ikke får så mye ut av likevel, og være singel og p### rundt ?

Eller jobbe med det med din "kjære" og ha det bra sammen med gjensidig respekt og forståelse, og ikke minst ÆRLIGHET!

Jeg sier bare lykke til.....

Diva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut til at du ønsker en aksept på at et sidesprang i ny og ne ikke er så farlig....

Samtidig skjuler du det for mannen din..... Så kanskje det er litt farlig likevel?

Vil bare minne om at tillit er en veldig sart plante som det er lett å knekke, og ting gjort i det skjulte har en tendens til å dukke opp når men minst venter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det slutter aldri å forbause meg hvor fordømmende enkelte her inne kan være.

Så dere syns det er bedre med et engangstilfelle?? jaja, rettferdiggjør det nå bare med å si at det var et uhell!!! Akkurat her må jeg dessverre si at mine medsøstre er noe korttenkt. Og til deg som skrev dette innlegget , hvis du er ute etter forståelse og sympati, så er du nok dessverre kommet til feil sted.

Jeg skal ikke moralisere over dine valg. Det er jo du som må leve med det du gjør. Pass deg nå bare så ikke det du tror er helt feil. Jeg ville ikke være for sikker på at mannen min visste hva jeg drev med ...og aksepterte det.

Korttenkt? Man går overhodet ikke hen og blir utro. Det er respektløst ovenfor den andre parten i forholdet. Jeg har iallefall respekt for min samboer og kunne aldri sunket ned til det nivået hvor jeg bedrar han med en annen mann.

Får hun ikke det hun har behov for i det forholdet hun er nå, bør hun avslutte forholdet til sin mann eller fortelle han hva hun vil ha.

Enklere blir det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Chiquita: Bibelsitatet var veldig tatt ut av en sammenheng... Gud velsigner på ingen måte utroskap. Gud ber profeten gjøre en symbolsk handling. (Rosinkaker ble forresten brukt i Ba'al-dyrkelsen). Hvis du leser litt videre, står det at han kjøpte en kvinne for femten sekel sølv....(En kvinne som hadde en venn som elsket henne, men som likevel drev hor) "Og jeg sa til henne: I mange dager skal du få sitte alene her hos meg. Du skal ikke få drive hor. Du skal ikke ha med noen mann å gjøre." Dette skulle være et symbol på at Israels barn i mange dager skulle sitte uten konge og fyrste, og uten husguder. Deretter skulle de vende om å begynne å søke Herren sin Gud.

Ok. Så tilbake til det tråden egentlig handlet om. Klarte først ikke å ta dette helt alvorlig. Mener dere virkelig at utroskap kan være sunt? Stakkars mann sier jeg. Har dere ulike behov får du heller gjøre noe for å dempe dine, eller hjelpe han til å komme opp "på ditt nivå. Prøv å sett deg inn i hans situasjon. Tror ikke han har lyst til å dele deg med andre menn jeg. Skjønner ikke at du selv vil gi så mye av deg selv til flere heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utroskap er alltid uakseptabelt - det er alltid sårende for den "tapende" part. Det innebærer alltid løgn - og det har ikke noe i et forhold å gjøre.

Selv om den som er utro - alltid (nesten) synes de har veldig "gode grunner" for at akkurat de "bør få være det".

Så lenge du selv synes du må skjule det - er det fordi du ikke "tør" å stå for det du gjør - og at du opplagt synes det du gjør er feil.

Du har ikke gitt mannen din mulighet til å velge - er det fordi du frykter at han vil dumpe deg hvis han fant det ut? ... at han ikke vil synes det er greit.

Det kan jo være at han også kan tenke seg denne formen for "åpent" forhold. Det kan jo godt være mulig å fungere i et åpent forhold - at dere begge to (eller bare en av dere) - får dekket de behovene de trenger hos andre - men da bør det være avklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Avonlea

Utroskap er så simpelt.

I dagens samfunn er det faktisk lov for en kvinne å søke om skillsmisse. Noe jeg mener at du burde.

Som noen før meg her har sagt: Det han ikke vet har man ikke vondt av, men jeg har lært en annen vri på den.

Det man ikke vet har man ikke vondt av, men fy pokker så syk man kan bli.

Utroskap er så forkastelig at det går ikke an å sette ord på det en gang.

Sånne kvinner som deg har vi virkelig ikke bruk for i samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å en ting til:

Om mannen din har mistanke om at du færer på andre hele tiden; Er det da RART AT HAN IKKE HAR SEXLYST??????????

Venter spent en kommentar fra deg som startet tråden ja... :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det IKKE akseptabelt!!!

Du tør jo ikke engang si det til mannen din...

Da er det noe som er alvorlig gærnt :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

jeg hører en viss misunnelse - de fleste er vel dritt lei av partneren sin etter en periode, og innser at man ikke kan få tilfredsstilt alle behov - nå er det vel slik at det er en selv som er ansvarlig for sin lykke, og er man ikke lykkelig, slik som Unni, da gjør man noe med det. ser ikke noe galt i det her, jeg...

du er ihvertfall ærlig, og det å fortelle det til mannen din, vil bare såre han.

så lykke til på din vei...alene... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nabodama

Du har visst en rar form for ærlighet, som kan si at Unni er ærlig i det hun gjør.

Det er da ikke ærlig å gå bak ryggen på mannen sin. Det er feigt! Og hun vil jo ikke si det heller, fordi hun tror at han ikke vil like det.

Det der er pose-og-sekk-mentalitet, som går utover andre!

Ærlig er hun først når hun forteller det til han, så han vet hva han har å forholde seg til.

Og hvor i alle disse innleggene aner du misunnelse?

Å gjøre noe med det man er misfornøyd med er greit det, så lenge man ikke holder andre for narr. Å tro at de andre her misunner henne for det hun gjør, er helt bak mål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hører en viss misunnelse - de fleste er vel dritt lei av partneren sin etter en periode, og innser at man ikke kan få tilfredsstilt alle behov - nå er det vel slik at det er en selv som er ansvarlig for sin lykke, og er man ikke lykkelig, slik som Unni, da gjør man noe med det. ser ikke noe galt i det her, jeg...

du er ihvertfall ærlig, og det å fortelle det til mannen din, vil bare såre han.

Misunnelse? Unnskyld... Er du Unni som igjen prøver å rettferdiggjøre din atferd?

"Du er ihvertfall ærlig" :o :o :o Hva? Ovenfor oss? Big deal. Anonym som bare pokker jo - ikke ærlig ovenfor en dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utroskap er :sinna:

Du har ingen som helst rett til å forsyne deg av andre menn så lenge din egen mann er uvitende om dette og ikke har gitt sitt samtykke.

Hva hadde du synes om du hadde fått vite at mannen din hadde holdt på på samme måten ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

hei, nabodama,

gud så provosert du ble

du skjønte tydeligvis ikke at det var sarkasme i det jeg skrev, da...?

du leste, men du forsto ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nei det skader ikke forholdet så lenge du holder det for deg selv. Vi vet vel alle at kvinner på din alder har stigende lyst, men at det dabber av i et forhold etter 23 års samliv. Er mannens alder det samme er lysten ofte synkende. Det er realitetene.

Så lenge du har forhold basert på sex og at du ikke involverer følelser og blir knyttet til dine elskere ser jeg ikke problemet.

Ser du blir dømt nord og ned i noen svar. Enkelte går så langt at de drar bibelen inn. Herregud sier jeg. Er vel fra folk i 20 åra som ikke vet hva som venter de om 20 år...

Jeg reiser mye og vet hva som foregår. Gifte i din alder "koser" seg så sant de har anledning.

Jeg var like fordømmende som noen av svarene her inne da jeg var ung. Livet har gitt meg andre meninger i dag.

Sidesprang skjer i de fleste forhold etter en tid i dag. De som benekter dette vet ikke hva de snakker om!!!!

Min erfaring er at de som er mest fordømmende rammes først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kall meg gjerne fordømmende --- men jeg synes likevel løyn og utroskap ikke hører hjemme i et forhold.

Aksepterer partneren din at du får tilfredsstilt dine behov andre stedet... ingen problemer - da er det ikke utroskap. - og heller ikke løyn - og alt er vel såre vel ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nabodama

Til gjest lenger oppe.....ja, jeg ble provosert. Leste i full fart, og fikk vel ikke helt med meningen i det du skrev....

Til den andre gjesten....du tror de fleste her er i 20-åra, og ikke har fått med seg hva som skjer videre?

Jeg er 35 år, og det er fortsatt fullt mulig å ha et godt forhold uten utroskap og løgn!

Tror det er mulig når jeg runder 40 også. Det er faktisk ikke alle som driver og "koser" seg så fort de har anledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det skader ikke forholdet så lenge du holder det for deg selv. Vi vet vel alle at kvinner på din alder har stigende lyst, men at det dabber av i et forhold etter 23 års samliv. Er mannens alder det samme er lysten ofte synkende. Det er realitetene.

Så lenge du har forhold basert på sex og at du ikke involverer følelser og blir knyttet til dine elskere ser jeg ikke problemet.

Ser du blir dømt nord og ned i noen svar. Enkelte går så langt at de drar bibelen inn. Herregud sier jeg. Er vel fra folk i 20 åra som ikke vet hva som venter de om 20 år...

Jeg reiser mye og vet hva som foregår. Gifte i din alder "koser" seg så sant de har anledning.

Jeg var like fordømmende som noen av svarene her inne da jeg var ung. Livet har gitt meg andre meninger i dag.

Sidesprang skjer i de fleste forhold etter en tid i dag. De som benekter dette vet ikke hva de snakker om!!!!

Min erfaring er at de som er mest fordømmende rammes først.

Drittpreik...

Det er MANGE forhold som er sterke og gode etter 20, ja til og med 40 års ekteskap, uten at en eller begge har vært utro.

Så du menet at jo eldre man blir, jo mer akseptert og "lovlig" er utroskap?

Du snakker av egne erfaringer, men det er slettes ikke sikkert de fleste andre har de samme oppfatningene. Å du gjemmer deg bak alder og at du har levd lenger enn folk i 20årene.. Selvfølgelig kan man ikke bruke det som et argument.

Så lenge ett forhold bare er basert på sex er det ingen problemer? JO, det er nettopp der jeg mener du tar rivruskende feil! Det er feil, man har lovet troskap til den som sitter hjemme å aner fred og ingen fare ( eller i hennes tilfelle; faktisk ANER FRED OG INGEN FARE!). Du bryter ett løfte du har inngått.

Det finnes andre måter å løse problemet på. Å gå hen å være utro, er den simpleste og letteste løsningen. I dag finnes det så mange ting man kan gjøre, folk som kan hjelpe en å ikke minst hjelpemidler.

Men det er der så mange i dag gjør den fatale feilen. Mange ( men LANGT fra alle) gir opp for lett. Velger den enkleste løsningen, uten å tenke på konsekvensene.. Uten å tenke på HVOR mye de sårer den gjensittende parten. Å det er holdninger som dine som gjør slik at det går galt.

Fordi man blir eldre, vil det ikke dermed si at en av partene hopper til sengs med den første og beste i så og si de fleste forhold?

JA, det er mange som er utro, om de er 20 eller 50. De finnes i alle aldersgrupper.

Å at man reiser mye, vil ikke nødvendigvis føre til utroskap heller.

Jeg hadde fordømt Unni og hennes måte å lure mannen sin på, uavhengig av alder..

Hun er langt fra ÆRLIG. Hun sier det, gjemt bak ett nick, til oss, helt anonymt. Men om det var så akseptert, om mannen ikke hadde noe i mot det; hvorfor ikke fortelle det? Han er sikkert oppi årene han også, han burde jo da vite at dette forekommer, som du sier, stort sett i de fleste tilfeller. Å da er det jo bare for han å akseptere det. Slikke sine sår, og innse at hans mangel på sexlyst gir kona hans en "rett" til å gå å hoppe på menn på foretningsreisene sine. :roll:

Nei du, dette blir for dumt. En påstand som du fremlegger her, bør jo skremme de fleste unge fra å inngå partnerskap i dag.

MEN, slutt å skjær alle under en kam, å slutt å skyld på alder og erfaring. MIN erfaring tilsier at det er stikk motsatt.. Så får vi kriges om hvem som har rett eller galt i denne sammenheng!

Å med slike holdninger som du og Unni har, er det rart vi ligger på skilsmisse-toppen da???

Jeg syntes synd på dere begge! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Til nabodama.

Mulig du går med skylapper foran øya, men det er ganske vanlig for folk over 40 år. Faktisk i 20 åra er det vanlig før man gifter seg. I 20 åra er det andre grunner enn folk i 40 åra.

Siste forskning på temaet viser at det er mest menn som er utro (40 åra) (krise?) Opptil 54% om jeg ikke tar feil. Grunnen til at det er mest menn er vel fortsatt at det er de som har mest anledning.

Hadde du satt deg inn i virkelighetens verden hadde du antagelig tapet gubben fast til vaskemaskinen!!!!

Hvorfor sakl man gå til enighet med sin partner om kos andre steder? Det kaller jeg å ødelegge for en som ligger nede allerede. Eks en fyr som ikke duger noe særlig lenger, skal du attpåtil fortelle at du blir tilfredsstilt andre plasser?

Jeg reiser/bor mye borte. Det jeg har sett av gifte menn er ikke noe å skryte av. De har ingen faste elskerinner, men går på horehus. Om du tror dette er gamle griser så tar du feil. Det er menn fra 35 år og litt oppover. Jeg har spurt hvorfor de ikke sjekker damer på andre plasser. Svaret er forpliktelser. De er ute etter kun sex. Det betaler de dyrt for. Dette er menn som er etablert med koner/barn og er såkalt lykkelig.

Disse damene til disse mennene er av en slik mening som du har. Ikke med oss nei!! Vi er så lykkelig at utoskap trenges ikke. Jeg vet de er lykkelig og forelsket også. Kjærligheten får de hjemme, men sex kan du få over alt. Spenning, er de ute etter. Det er vel det som driver de som koser seg andre plasser.

Mange tenker på utroskp til tider, men anledningen er der ikke. Ofte de som fordømmer andre.Noen har til tider sterkere bremser enn andre, men da de ryker? Hvem mann/kvinne er det ikke som tar en slik anl. om du er sikker på å ikke bli oppdaget?

I halvparten av alle gifte forhold skjer det utroskap . Om ikke i nyfasen, så etter tid.

Jeg var av den oppfatning en gang i verden selv. Trodde på evig troskap helt til jeg var 30.

Vi var forelsket og levde som sikkert du og de andre her inne. Vi var like fordømmende begge to til utroskap. Særlig han!!! Da det kom for en dag, så var det ingen som kosa seg mer enn han. Hvor mange han hadde igjennom de åra vet jeg ikke, men det varikke få. I dag forstår jeg han.

Jeg var hjemme med barn,jobb, sliten. Voksenliv ble det lite av. Jeg var jo lite spennende. Dette er livet damen! Om du tror at barn og fam. er noe hinder, tar du feil. Mange vil mene jeg tar feil.

Jeg har sett og opplevd for mye til at jeg tror på den evige troskap.

Mange har et sidesprang og glemmer hele greia, men mange har faktisk faste sexpartnere innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...