Atmi Skrevet 27. mai 2003 #41 Del Skrevet 27. mai 2003 Som svar til Gjest vil jeg bare si en ting. Jeg er jammen glad vi alle er forskjellige og ser ting forskjellig. Jeg fatter ikke hvordan det går an å se ting på den måten du gjør. Det er mange ting som gjøres av mange, det betyr ikke at det nødvendigvis er riktig. Det er snakk om respekt og dersom man ikke kan være tro med sin partner bør partneren selv avgjøre om det er noe han/hun aksepterer eller ikke. Å unngå si noe for å ikke sparke en som allerede ligger nede?? Den som ligger nede bør være den som sier om han/hun ønsker å vite sannheten eller ikke. Det er ikke rettferdig å ta for gitt at noen ikke er sterk nok til å tåle sannheten - det er å undervurdere andres psyke. Ærlig talt da - det er jo latterliggjøring av personer som stoler på partneren sin. Alle har rett til å vite dersom de ikke lenger kan stole på den som de stoler på - det bør etter mitt syn regnes som en av de viktigste menneskerettighetene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nabodama Skrevet 27. mai 2003 #42 Del Skrevet 27. mai 2003 Det er mulig jeg går med skylapper, men jeg vil heller ha tro på min kjære enn å mistenke ham for alt mulig. Ikke har jeg tenkt å tape ham fast til vaskemaskina heller. Det får da være måte på negativt syn på menn! Vi vet alle at utroskap skjer, men det at 50% er utro, viser også at 50% er trofaste. Jeg velger heller å se glasset som halvfullt enn halvtomt, dvs ha et positivt syn. Jeg tror heller ikke at barn og familie er til noe hinder for utroskap, å ha småbarn kan sette et hvert parforhold til side en stund. Egentlig tror jeg ikke det er tema heller. Det har mer å si hvilket miljø man er en del av, og hvilke verdier man har. Er man i et miljø hvor mange er utro, er det nok lettere å være utro selv. Da er det nok heller ikke forskjell på kvinne og mann. Jeg har vært i et slikt miljø, så ikke kom her å si at jeg må sette meg inn i virkelighetens verden! Må også si at det miljøet jeg er i nå, er like virkelig som det andre, selv om utroskap ikke florerer i dette. Det er ikke nødvendig å gå til andre for å ha sex selv om partneren ikke "duger lenger", som du sier. Hvis en har respekt for hverandre og elsker hverandre, er det da mer enn nok å finne på mellom dynene selv om alt ikke fungerer like godt som før. Bruk-og-kast-mentalitet hører ikke hjemme i et parforhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. mai 2003 #43 Del Skrevet 27. mai 2003 Miljø/verdier? He-he. Tror du på dette selv? I de "rette" prektige miljøene finner du de som for sitt bare liv skjuler det for alle. Fasaden er veldig viktig. Selfølgelig finnes det miljøer der det er så vanlig som å spise mat, men det er å gå helt på siden. Det er vel ikke de som diskuteres her heller. Leste en undersøkelse på venterommet til tannlegen i dag. Eks. Det varierer fra 1- til 30 % at far ikke er den biologiske far til sitt barn. Det må man si er menn som har vert veldig uheldig med konas utroskap. Men dette gjelder vel ikke oss? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. mai 2003 #44 Del Skrevet 27. mai 2003 Til Atmi nei det er sant at ting som gjøres av andre er riktig, men hva får deg til å tro at det er ditt syn som er best? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nabodama Skrevet 27. mai 2003 #45 Del Skrevet 27. mai 2003 Nå snakker ikke jeg om prektige miljøer hvor fasaden er det viktigste, jeg snakker om miljøer der mer jordnære ting er viktige. Og ja, jeg tror på det selv, nettopp fordi jeg har sett forskjellen. Utroskap skjer her også, men veldig mye sjeldnere enn i det miljøet jeg kom fra. Det dreier seg ikke om kristne miljøer eller noe i den retning. Jeg skjønner at du har et veldig negativt syn på menn, eller kanskje helst mennesker generelt? Selv har jeg et positivt syn, og det har fungert bra for meg. Du synes vel jeg er naiv nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest naiv jente22 Skrevet 27. mai 2003 #46 Del Skrevet 27. mai 2003 ...hm. KJære deg jeg synes du har et flott syn på forhold og livet vi lever. Visst kan vi velge å være redde for å bli bedratt, være mistenkelige til alt som rører seg..., eller så kan vi elske som om vi aldri har elsket før, hygge oss over grønne blader eller smile når noen sier noe pent til oss. Vi har muligheten til å velge vårt eget syn på tilværelsen og det som fungerer best i hvert vårt enkelt tilfelle. Aksepter andres syn, jenter! Noen VIL faktisk oppleve verden som noe bra og fint og posetivt, uansett hvor mye rart og hvor mye dritt man har opplevd tidligere. Det handler nemlig om å ta til seg og lære. Vite hva man skal holde seg unna og hva man kan prøve på ny.. F.eks å smile..selv om livet har vært tøft. Vær ærlige med dere selv, det funker faktisk ganske bra å være posetivt innstilt på livet også..!? Eller? Skal jeg bare glemme hele pakka jeg nå da... Fordi livet kommer til å slå meg midt i trynet enda engang? nei, tror ikke det. reiser meg opp igjen og er forbredt på å falle, MEN: til det skjer så velger jeg å tro i det lille naive hodet mitt at slik jeg lever nå, i mitt forhold så kommer hverken jeg eller min elskling til å være utro!! Ihvertfall ikke før noen av oss virkelig er det. og til alle dere som fortsatt leser mitt innlegg, så synes jeg det er feil og lite reflektert av noen å dømme kjærligheten så hardt. Hørte dere ikke: 50% kommer til eller er eller hva f.. til å være utro. Og det er ikke ALLE. Det kommer an på hvor mye man respekterer hverandre, selvdisiplin, selvrespekt, om kjærligheten er der, hvordan man er som person. om man gir hverandre frihet og pust, og om man SELV har god selvtillit og dermed tro på den bedre halvdel(ha ha).. Hele poenget mitt er at man ikke skal fortelle hverandre at ting helt sikkert kommer til og gå til hell. oppmuntring er også endel av hverdagen til alle dere som synes at mitt syn på livet er umodent og uopplevd. men dere tror hva dere vil, bare ikke få meg, eller noen andre til å miste gnisten.. Hallo er det om å gjøre å være mest negativ og "verdensvant"? For jeg kan isåfall love dere "erfarene" at det blir ikke bedre når dere om 30 år fremdeles sitter der og klager..Hva brukte dere tiden til? være skeptisk og aldri la seg lure? Det er jo dere som er lurt. Lurt av dere selv gjennom 80 år! Livet var jo ikke gøy engang, hadde nok med og bekymre meg?! Nei, dette er mitt valg og skulle det vise seg at(Jeg er faktisk ikke kristen, men jeg har evnen til å sile ut forskjellige typer levemåter likevel)jeg endag skulle bli bedratt eller bedra, så prøver jeg igjen. Jeg vet at muligheten er der, men det er faktisk mye jeg kan gjøre for at det ikke skal skje. Blandt annet ved og ikke tenke på at det helt sikkert kommer til å ramme meg og ved å være posetiv. Greit noen av dere er 40 år, men faen heller dere har jo hatt samme innstillningen til livet fra dere ble sviktet første gang. Skjerp dere mange av dere, alle 20 åringer er ikke så dumme. heller ikke de på35 som prøver og LEVE. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nabodama Skrevet 27. mai 2003 #47 Del Skrevet 27. mai 2003 Flott innlegg, naiv jente! Så absolutt enig med deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atmi Skrevet 27. mai 2003 #48 Del Skrevet 27. mai 2003 Til Atmi nei det er sant at ting som gjøres av andre er riktig, men hva får deg til å tro at det er ditt syn som er best? Jeg tror ikke jeg sa at mitt syn var best. Jeg tror jeg sa ganske tydelig at jeg var glad vi så ting forskjellig - for så å avslutte med mitt syn. Men helt klart at mitt syn inneholder en dypere respekt for medmennesker enn ditt syn. Derom er det liten tvil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. mai 2003 #49 Del Skrevet 28. mai 2003 nei d respekterer ikke andres syn, men fordømmer de. dette er en plass for meningsutveksling, men du forfekter at du har dypere moral/respekt enn andre, som har et annet syn enn deg. Du fornekter fakta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atmi Skrevet 29. mai 2003 #50 Del Skrevet 29. mai 2003 nei d respekterer ikke andres syn, men fordømmer de. dette er en plass for meningsutveksling, men du forfekter at du har dypere moral/respekt enn andre, som har et annet syn enn deg. Du fornekter fakta. Som sagt. Vi har forskjellige meninger. Og hvis du mener du vet hva bakenforliggende holdninger jeg har med det jeg sier så mener du det. Helt greit for meg. Men det betyr ikke at jeg er enig i din tolkning av meg nei... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pink Venus Skrevet 29. mai 2003 #51 Del Skrevet 29. mai 2003 JO ET SIDESPRANG I NY OG NE SKADER UANSETT!!!!!!!!!!!!!! ENTEN SKADER DET DEG SELV ELLER MANNEN/MENN DET GÅR UTOVER, PLUSS AT DET SKADER SAMVITTIGHETEN DIN! (Om du har en da) Er du ikke riktig klok? Er du i et fast forhold skal du ikke en gang vurdere et sidesprang. Du skal/bør ikke se på andre og tenke "åååååååååhh en natt med han......blabla" Det er fy!! Er du på utkikk etter noe annet enn det du har, gjør det først slutt slik at du er single. Har du ikke moral? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atmi Skrevet 5. juni 2003 #52 Del Skrevet 5. juni 2003 ...hm. KJære deg jeg synes du har et flott syn på forhold og livet vi lever. Visst kan vi velge å være redde for å bli bedratt' date=' være mistenkelige til alt som rører seg..., eller så kan vi elske som om vi aldri har elsket før, hygge oss over grønne blader eller smile når noen sier noe pent til oss. Vi har muligheten til å velge vårt eget syn på tilværelsen og det som fungerer best i hvert vårt enkelt tilfelle. (...)[/quote'] Kjempeflott innlegg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå