Gå til innhold

Klær....


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Holder på å rydde i kleskapet. Har så mye klær, spesielt t-sjorter, topper og gensere som jeg nesten aldri bruker.Enten er jeg gått lei, fordi jeg har hatt de i flere år, eller så er det litt, men bare litt slitt.Eller jeg trives ikke i plagget.

Får meg liksom ikke til å kvitte meg med det...Er det noen som kjenner seg igjen...?

Kaster dere klær som er nesten like gode som nye....???

Har egenlig lyst å kjøpe masse nytt, har penger, men vet ikke om jeg har samvittighet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

synes det er mye lettere å kvitte meg med klærne når de går til en god sak, som regel blir det fretex, evt innsamlinger til kirgisistan eller noe som arrangeres på jobben til samboeren min.

når jeg rydder opp, lager jeg 4 hauger:

1. klær jeg liker og bruker, tilbake i skapet.

2. klær jeg ikke bruker men synes det er vanskelig å kvitte meg med. disse putter jeg i en kasse og stuer bort. det hender plagg får slippe tilbake i klesskapet, men når de har ligget i vente-kassen uten å være savnet i over et år, går de videre til:

3. klærne som skal ut. som sagt, når de går til en god sak (uff er ikke en god sak), er det mye lettere å kvitte seg med dem. når jeg vurderer om en frossen kirgiser skal få en gammelt ullgenser eller om den skal ligge og samle støv er det ikke et vanskelig valg.

4. dette er haugen for klær jeg vil lage lappetepper av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg hatt en periode hvor jeg har sendt en plastpose i Fretex-containeren hver dag! Hver dag! Flink icon_biggrin.gif

Men som alltid skjer det at dagen etter, leter jeg etter akkurat det plagget jeg kvittet meg med dagen før... icon_biggrin.gif Før ga jeg opp da, for jeg turte ikke kaste ut mer, men nå er jeg stor pike og overvinner lysten til å gi meg.

Nå har jeg istedenfor begynt å se at skapet er så tomt og oversiktlig, og så går jeg på shopping... mye bedre...? Nei, det er ikke pent gjort, ikke flink pike lenger, men du verden så artig icon_biggrin.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg såååå igjen icon_biggrin.gif

Har en tendens til å dra på sekkevis med gammelt tøy,"kan jo få bruk for det".... icon_eek.gif

Så kom jeg til den konklusjonen,i en alder av 34 og mor til flere barn,at dette ble helt sprøtt-hadde en skikkelig oppryddning-og gud å deilig det er å åpne ett skap uten at man må slåss med alt som ramler ut icon_biggrin.gif

Kvittet meg med klær som jeg brukte for 18-20 år siden,alt til fretex.

Har jo lurt litt på om det ligger i genene,min mor har loftet stappfullt av klær og saker hun har gjemt på siden FØR jeg ble født....kan jo få bruk for det icon_confused.gif

Klem fra en ryddigere Freetime icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hihi føler meg litt kynisk her jeg! Går igjennom skapet mitt en gang i måneden og så gir jeg alt jeg ikke har brukt på ett år til kjæresten min som bruker dem som oljefiller.. Går ikke til noen veldig god sak akkurat, men skapet mitt er alltid ryddig! Noe dere burde prøve er å lage "klesdagbok" Høres litt merkelig ut, men ta en dag i uka ogn planlegg hva dere skal ha på dere. Skriv det opp. Når jeg gjør dette, er det lett å se hvilke klær som ALDRI blir brukt! De havner rett på fillehaugen! Bør ha med at jeg er veldig opptatt av klær da.! 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...