Gå til innhold

Vitiligo og sex


Gjest Gjest_gjest_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Med mindre du kun har det nedentil, så ta det gradvis?

Det gikk vel ca et år fra jeg og min kjære ble sammen, til vi hadde samleie (jada, vi var voksne, i 20 åra begge to, men så ingen grunn til å ha det travelt). Men før den tid hadde han sett det meste av kroppen min :)

Du kan foreksempel vise han det, eller la han oppdage det, på et annet ted på kroppen din, og så "ja, det er bare noen flekker jeg har. Det gjør ikke vondt, og det er ikke smittsomt. De kan gå bort mer eller mindre om jeg soler de, men ikke alle flekkene er på steder jeg kan sole uten å bli tatt for blotting" eller noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Thomas_*
Det hjelper å lese dette :)

Men syns dere jeg bør si fra "lenge" før sex er aktuelt, mens vi er på vei til å ha sex (det ødelegger jo sikkert stemninga da?) eller bare la han finne det ut selv? Jeg har mest lyst til å fortelle det. Men når liksom? Er ikke akkurat noe man bare kan si helt uten videre når jeg er ganske flau over det :P

Heisann. Jeg har akkurat samme problem som deg, men jeg er mann. Blir ikke akkurat mindre synlig da :-)

Jeg har uansett aldri hatt problem med sexlivet. Jeg har aldri fortalt det først, men latt de oppdage det. Hvis du bagatelliserer det så er sjansen større for at også partneren gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Har de sagt noe spesiellt når de har oppdaget det?

Føler dessuten at menn er mer overfladiske når det gjelder sånt enn det jenter er :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Thomas_*
Har de sagt noe spesiellt når de har oppdaget det?

Føler dessuten at menn er mer overfladiske når det gjelder sånt enn det jenter er :P

Nei, de har ikke det. Vi har alle våre skavanker, og vi fungerer hverken bedre eller dårligere pga vitiligo.

Jeg syns det er et størreproblem med de flekkene jeg har i ansiktet, men heldigvis så er det ikke lange sommeren her hjemme :-) Det viser ikke om høsten og vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Thomas_*
Er ei jente på 17 år som har vitiligo (dvs hvite flekker rundt omkring på kroppen. søk på google om du vil vite mer), har det blant annet nedentil, og syns det er helt utrolig flaut. Gruer meg skikkelig til å ha sex pga det. Men syns dere gutter (om det er noen her) at det er/virker helt utrolig ekkelt? Vet jo at folk er forskjellige, men er jo greit å få ett par meninger :)

Hei!

Som du ser av tidligere innlegg så sliter jeg med det samme som deg. Hadde vært hyggelig å "pratet" litt sammen på nettet enten i form av mail eller annet. Usikker på om det er lov å legge ut mailadresse her, men jeg tar sjansen:

Epostadressen er fjernet, iht KGs regler.

mrs_bond, mod

Endret av mrs_bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Jess, nå har jeg hatt sex.. Jeg har ikke sagt noe og han har heller ikke kommentert det. Sikkert litt fordi jeg ikke tør å vise meg heeelt frem enda :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skulle introdusere "problemet" tidlig overfor den du evnt skal ha sex med. Det forenkler det hele og gjør vedkommende "forberedt".

Jeg aner jo ikke hvor mange/store flekker du har. Tenk at dersom du hadde sex med en partner med lyset av så ville jo ikke vedkommende vite noe...?!

Og dersom en partner rygger unna pga "flekkene" så tenk at vedkommende nok ikke er rette partner.

Lykke til uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å bagatelisere problemet ditt, noe jeg ikke kan gjøre siden jeg ikke har det selv, men som en mann som skal forsøke å tenke at jeg skulle hatt sex med en kvinne som hadde dette virkelig, virkelig, virkelig ubetydlig. Skolissene dine ville hatt mer å si for min del (og de har jo selvfølgelig ingenting å si...).

Jeg kan virkelig ikke skjønne hvordan dette skulle være turn-off på noen som helst måte for noen. Skulle du møte noen som mener noe annet vil jeg da virkelig si som Einar over sier at dette ikke er riktig person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest AnonymBruker

hei, jeg er en gutt på 17 år og jeg har diagnosen vitiligo :)jeg lurte på om det er noen som har samme diagnosen som vil snakke litt over nett og bli litt kjent?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...