Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2008 #1 Del Skrevet 6. juni 2008 Jeg syns det virker som om kvinner/jenter bare blir mindre og mindre serviceinnstilte ovenfor mannen sin med tiden. Jeg har nettopp blitt samboer med ei dame... Senest i går kom jeg skrubbsulten hjem fra jobb, men til min store forskrekkelse lå ikke maten ferdiglaget og varm på bordet da jeg kom hjem. Ingen "ojda, dette hadde jeg visst glemt". Og det er ikke noe koselig når jeg ikke får middagen jeg har krav på når jeg er skrubbsulten. Poenget mitt er bare at jeg syns ikke kvinner gjør sånt lenger, og jeg vet ikke med andre menn her, men jeg kunne trengt litt hver eneste dag. bored2.gif Kjenner dere noen som er sånn, så for all del; shout out! Happy.gif (jeg vurderer å forlate henne). Ble inspirert til å skrive om dette da jeg leste en blogg om dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 6. juni 2008 #2 Del Skrevet 6. juni 2008 (endret) Så lag en avtale om at dere har ansvaret for å ha mat på bordet til den andre annenhver uke eller dag, da mann! Det har ikke noe med at menn spesielt har behov for service, det har med at dere begge må yte noe. Og du har ikke krav på at andre lager middag til deg, det er du i stand til å ta deg av selv, dersom jeg hadde vært like hjelpesløs hadde både jeg og barna mine forlengst sultet ihjel. En annen sak er jo at det er en utrolig hyggelig gest om noen har maten klar, men.. du har likevel hovedansvar for å få den maten du trenger selv. Jeg trodde virkelig ikke at menn fant seg en kone bare for å få en hushjelp, men jeg vet jo dessverre at for noen er det slik. Det er kanskje best for henne uten deg ja.. om du er av den typen. Når man bor sammen ha man felles ansvar for husholdet. Endret 6. juni 2008 av absinthia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elfrida Skrevet 6. juni 2008 #3 Del Skrevet 6. juni 2008 Så kjipt. Føler med deg. Her er det alltid og når gubben kommer hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noli Skrevet 6. juni 2008 #4 Del Skrevet 6. juni 2008 Jeg har alltid maten klar, eller i verste fall nesten klar, når mannen kommer hjem fra jobb. Jeg er da tross alt kvinne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elfrida Skrevet 6. juni 2008 #5 Del Skrevet 6. juni 2008 Jeg er da tross alt kvinne.Ja, det ligger jo i genene våre det der med at middagen skal være klar kl 5. Den biologiske klokken tikker, det vet vi jo alle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StockDama Skrevet 6. juni 2008 #6 Del Skrevet 6. juni 2008 http://www.alcade.net/me/junk/housewife.jpg A good wife always knows her place ! Glad jeg ikke er gift med deg ts =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Casey Skrevet 6. juni 2008 #7 Del Skrevet 6. juni 2008 Jeg syns det virker som om kvinner/jenter bare blir mindre og mindre serviceinnstilte ovenfor mannen sin med tiden. Jeg har nettopp blitt samboer med ei dame... Senest i går kom jeg skrubbsulten hjem fra jobb, men til min store forskrekkelse lå ikke maten ferdiglaget og varm på bordet da jeg kom hjem. Ingen "ojda, dette hadde jeg visst glemt". Og det er ikke noe koselig når jeg ikke får middagen jeg har krav på når jeg er skrubbsulten. Poenget mitt er bare at jeg syns ikke kvinner gjør sånt lenger, og jeg vet ikke med andre menn her, men jeg kunne trengt litt hver eneste dag. bored2.gif Kjenner dere noen som er sånn, så for all del; shout out! Happy.gif (jeg vurderer å forlate henne). Jeg synes heller ikke det er morsomt å komme hjem og ikke få den middagen jeg har krav på. Derfor velger jeg menn som kan lage mat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Ulla* Skrevet 6. juni 2008 #8 Del Skrevet 6. juni 2008 Dette var da svært likt den tråden om at menn ikke lenger er gentlemen kan det være en sammenheng mon tro :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2008 #9 Del Skrevet 6. juni 2008 Jeg synes heller ikke det er morsomt å komme hjem og ikke få den middagen jeg har krav på. Derfor velger jeg menn som kan lage mat. Jeg synes ikke dere har krav på det, men jeg er mer enn behjelpelig dersom du faller og slår deg (dakar...) og vil ha hjelp til å bære tunge bæreposer. Hvorfor gjøre det så komplisert? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heritære Skrevet 6. juni 2008 #10 Del Skrevet 6. juni 2008 Jeg regner med at du ble så forferdet fordi du selvsagt alltid har middagen klar når hun kommer hjem fra jobb etter deg? Hos oss er det alltid førstemann hjem som starter å lage middagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 6. juni 2008 #11 Del Skrevet 6. juni 2008 Here we go again.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amalie_85 Skrevet 6. juni 2008 #12 Del Skrevet 6. juni 2008 Hadde min forlovede vurdert å droppe meg fordi jeg kanskje ikke lager mat hver dag så kan han få lovt til å finne seg en annen Jeg driver ikke hotellvirksomhet her hjemme, og ikke er jeg mamman hans heller. Her lager vi mat på tur! Men som oftes jeg som gjør det da jeg er først hjemme! Jobber han sent lager jeg ikke middag, da blir det som oftes brødskive på han når han kommer hjem! Fy så fælt han må ha det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest-M- Skrevet 6. juni 2008 #13 Del Skrevet 6. juni 2008 Selvfølgelig har jeg alltid middagen klar når husets herre kommer hjem fra arbeidet, presis klokken 17. Da står jeg klar med pipen og tøflene hans, og gir han den nypressede avisen. Da kan han hygge seg med det, mens jeg kler meg om til nystrøket foldeskjørt og pen, tekkelig bluse. Ikke å forglemme at barna allerede har spist, og blitt forvist til rommet sitt, slik at den slitne familieforsørgeren ikke blir forstyrret av dem mens han spiser. De må også holde seg fullstendig i ro mens han hviler middag etterpå. Jeg passer også på å spørre hvordan dagen hans har vært, og lytter mens han forteller. Jeg snakker ikke i tide og utide, og jeg belemrer han ikke med mine små problemer. Han har da nok i det stakkars slitne hodet sitt. Fritt etter Hanna Winsnes bok om ekteskapet fra 1920.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freckles Skrevet 6. juni 2008 #14 Del Skrevet 6. juni 2008 Hvis mannen min skulle fått den servicen så ville det vært helt umulig for meg å jobbe 100% selv. Det skjer oftere at han lager mat til meg tror jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 6. juni 2008 #15 Del Skrevet 6. juni 2008 Tja, happy2.gif khm... Jeg gjør da alle slags tjenester for mannen min, så han klager sikkert ikke. Men han da gjør mange for meg og. Jeg trodde det var det samboer/ekteskap var - man gir gjensidige tjenester. (og da noen myke teite har noen følelser og kjærlighetstull også) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2008 #16 Del Skrevet 7. juni 2008 Hvis mannen min skulle fått den servicen så ville det vært helt umulig for meg å jobbe 100% selv. Det skjer oftere at han lager mat til meg tror jeg! Selv i 2008 har enkelte ikke forstått at kvinner ikke skal jobbe 100%, både fra et samfunnsmessig og biologisk ståsted. Greit nok når dere er unge og ikke har noen forsørgere, men kvinner må ikke belastes med den slags. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_caskr_* Skrevet 7. juni 2008 #17 Del Skrevet 7. juni 2008 Selv i 2008 er det altså par som spiser felles middag...jaja. Da jeg var samboer spiste vi hver vår middag når vi selv gadd og det var ikke alltid middag-middag, kan jeg fortelle dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noli Skrevet 7. juni 2008 #18 Del Skrevet 7. juni 2008 Selv i 2008 har enkelte ikke forstått at kvinner ikke skal jobbe 100%, både fra et samfunnsmessig og biologisk ståsted. Greit nok når dere er unge og ikke har noen forsørgere, men kvinner må ikke belastes med den slags. Ja, det er helt grusomt at vi ikke er kommet lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monica1968 Skrevet 28. juni 2008 #19 Del Skrevet 28. juni 2008 (endret) Hvorfor skal vi kvinner være serviceinnstilte overfor mannen vår da? Jeg jobber 7 timers dager 6 dager i uken, trener etter jobb hver dag, og husarbeid(som vi deler 50/50)kommer på toppen av det hele, så skal en være sosail i tillegg - tror du da jeg har mulighet til å lage middag til noen? Hvor skal jeg ta den tiden fra? Det skjer derimot ofte at min mann lager middag til meg, noe som er veldig forståelig siden han stort sett alltid er hjemme før meg. Endret 28. juni 2008 av Rachel1968 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødtoppen86 Skrevet 28. juni 2008 #20 Del Skrevet 28. juni 2008 TS kan flytte hjem til mammaen sin tror jeg... Å forlange noe slikt synes jeg er helt idiotisk, og jeg spurte min samboer, og han ristet på hodet. Jeg lager mat hele tiden selv, men ikke fordi han forlanger det, men fordi jeg liker det. Hadde ikke tolerert en kjæreste som forlanget noe slik som TS. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå