Gå til innhold

magetrøbbel/kvalme pga stress HJELP!!


miss cutiebooty

Anbefalte innlegg

Heia! :)

Jeg trenger HJELP :oops:

har siden februar dette året vært plaget av kvalme og vondt i magen.Gikk til legen og fikk konstatert en mageinfeksjon/gastritt pga stress.Jeg fikk medisin mot dette og har nå ikke tatt noe medisin siden mars.Men jeg er fortsatt dårlig og SPESIELT når jeg er på jobb!!!!

Når jeg har fri og i helger er jeg såååå bra, helt frisk men hver dag på jobben sliter jeg virkelig.....kvalmen bølger seg i meg og jeg brekker meg ofte., føler alt står i halsen på meg og halsen snører seg sammen....:( Jeg tror alt dette er psykisk relatert fordi jeg har ikke vondt i magen men allikevel er jeg dritdårlig...:( vet ikke hvordan jeg skal klare å roe meg ned , siden jeg på fritiden er mye bedre pga jeg klarer å roe meg ned.jeg er KJEMPEFORTVILET!! :(( vet ikke snart ut og inn lenger......og jeg jobber fulltid, så da er det maaange timer jeg er dårlig og det tar en stund etter arb.tid før jeg er sånn noenlunde ok også....

er jeg utbrent eller hva er det?? føler jeg har gått på en smell som jeg ikke kommer ut av........Håper på gode råd!! :) kanskje andre som har opplevd det samme??

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er sykmeldt nå pga. stress/utbrenthet/depresjon.

Jeg hadde også plager med magen, særlig om morgenen og litt utover dagen. I tillegg hadde jeg hodepine og var konstant sliten og trøtt. Orket ingenting etter jobb.

Nå har jeg vært hjemme noen dager og hodepinen er borte (det tom 3-4 dager) og jeg har ikke hatt vondt i magen på noen dager heller.

Kan altså anbefale å gå til legen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør; du fikk medisiner fordi du var stressa? :o

Egentlig ikke overraskende, men like håpløst hver gang.

Tygg en gang til på den der, så kanskje du ser en løsning selv..?

Eller iallefall en grunn til problemet ...

Pleier ikke å ligge så langt unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

ja, jeg hadde mye stress både på jobb og i privatlivet....:( og en reaksjon på dette var at jeg fikk mageinfeksjon/gastritt.

Men nå har jeg fått orden på stress og problemer i privatlivet men på jobb er det like stress som før!!!! :(

Det er derfor jeg blir helt sliten og syk når jeg er på jobb mens symptomene forsvinner/blir bedre i helger og slikt når man har fri..

ja, jeg har lurt på om jeg har såpass heavy symptomer at jeg kan bli sykmeldt.......vil jo ikke sykemelde meg heller men vet ikke hva annet som kan hjelpe..........jeg blir gal snart...:((

takk for fine svar!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trives du i utgangspunktet med å ha en så stresset arbeidsdag?

Eller kan magen/kvalmen være ett signal på at du ikke hører på hva du vil og trenger?

Jeg slet med kvalme og dårlig mage i syv år jeg, først nå siste månedene jeg har blitt frisk, og det er to grunner til min friskmelding, det ene er at jeg la røyken på hylla (skylder vanligvis ALT på røyken, da er det så mye enklere å ikke begynne igjen, men det var nok bare en liten del..)

- hovedgrunnen til at jeg ble frisk var at jeg begynte i terapi og fikk ryddet opp litt i meg selv.

Psykologene sa ifra til meg at kvalmen/ mageproblemene var ett varselsignal fra kroppen/ psyken om at jeg ikke hadde det bra! Og at det kanskje var på tide å gjøre noe med det.

du føler selv at dette er psykisk betinget, du vet at det kommer av stress, du har kvittet deg med situasjonen som skapte det i privaten, og er nå frisk der. Finn ut av hva du vil ihht jobb også, hva du ønsker å gjøre, hvor mye stress du faktisk ønsker å ha på jobb. og løs situasjonen.

Men ikke vent for lenge, ikke gjør som jeg gjorde å gå i år etter år slik, for det ødelegger så mye mye mer når man bare lar det skure å gå!! Tro meg!! Jeg endte opp med angst for visse situasjoner og virkelig problemer med situasjoner jeg egentlig trives i, og det gikk utover fritiden min også, for som hos deg så tok det en stund fra jeg kom meg vekk fra den "stressa" situasjonen til jeg hadde roet meg nok til at magen la seg igjen også.

Gå til legen din, forklar hva du føler, fortell at du tror det er psykisk, og si hva DU tror ville vært bra for deg! Uten å tenke på om det er det beste for arbeidsplassen din eller andre rundt deg! Si hva DU trenger! Om det er terapi, sykemelding evt delvis eller helt eller aktiv, eller hva du føler ville hjulpet deg. Ta det NÅ ihvertfall, før det setter seg skikkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...