Gå til innhold

Jeg tvinges til å gå på sosialen

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg er reg. bruker, men føler for å være anonym nå.

Jeg er i en litt spesiell situasjon.

P.g.a langvarig psykiske lidelser er det søkt behandling på ullevål sykehus dagavdeling.

Jeg fikk avslag på min søknad om attføring fordi det ikke var fullt fastsatt at min arbeidsevne var nedsatt.

Både min lege, psyolog og psykiater mente jeg burde få innvilga attføring.

Jeg skjønner ikke hva jeg skal gjøre, jeg er arbeidsledig uten rett til sykepenger.

Det er merkelig at de ikke innvilger attføringen når jeg skal gjennom et behandlingsopplegg, nettopp for å bli frisk.

Jeg har ikke så mye annet valg enn å henvende meg til sosialen....

Jeg skal anke....så det er lov å håpe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

KJÆRE ANONYM

Jeg kjenner den følelsen og det du må slite med.Du vet at det er slik lagt opp i "helse og sosial"Norge at den ene regelen/loven slår ihjel den andre og det er vi som trenger hjelpen som får lide,ikke nok med at en sliter med kanskje sykdom,men en får tilleggsplager nettopp på grunn av det en må kjempe for i det daglige.Og sosialen,vel det heter jo ikke det no lengre,men for oss som er oppvokst med navnet vil det nok henge med.Den er ikke det enkleste kontoret å "stikke" innom for hjelp.Jeg møtte på ei saksbehandler i Tr.heim i sin tid,jeg var langt nede etter at jeg kom meg ut av et forhold med psykopat etc.Jeg hadde ingenting,hus skaffet jeg meg selvmen var på vakt da de på kontoret sa de dekket kun så og så mye når det gjaldt husleie.Da jeg mått vidre ha hjelp til livsopphold så saksbehandler på meg og sa "du som ser så godt ut,hvorfor skaffer du deg ikke en samboer og får han til og betale".TENK det,at de i det heletatt får seg til slikt.MEN stå på du,ikke gi opp uansett.Kan ikke de du må til behandlig til skrive en søknad om dette for deg,det hadde hjulpet deg på vei.Lykke Til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jeg føler med deg,for noen år til bake,hadde jeg også dette problem,jeg var syk pga spiseforstyrrelse og måtte gå til psykiatrisk behandling over lengre tid.Det ble søkt om attføring men det ble avslag søkte i gjen og det ble det samme,men tredje og siste gang så fikk jeg.Det er helt sykt at det skal være sånn.Gikk selv på sosialen i den tiden til jeg endelig fikk innvilget attføring.SÅ STÅ PÅ OG IKKE GI OPP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Snakk med trygdekontoret ditt, kanskje du har krav på noe som heter rehabiliteringspenger siden du er under behandling. Prøv å få deg en sosialkonsulent som kan hjelpe deg med det økonomiske sånn at du ikke føler at det er deg mot "verden" Kanskje de har en på sykehuset du tilhører eller at det er et rehab.senter i nærheten som har sos.konsulent.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg fikk avslag på søknad om rehabiliteringspenger fordi jeg ikke hadde vært sjukemeldt lenge nok...

Men jeg har fått tak i ankepapirene og skal ta de med meg til legen og få han til å hjelpe meg...

Han har allerede skrever en anbefaling om at jeg bør få attføring, men det førte jo ikke frem i første omgang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvis du har ork og mulighet til å få uttalese fra en annen lege, så kan det styrke saken din overfor trygdekontoret. Men jeg vil en gang til råde deg til å få en sosionom til å hjelpe deg. Det offentlige har dilla på noe som heter induviduellplan for tiden og får du hjelp til å ette opp en så får du lettere hjelp i det offentlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...