Gå til innhold

Er jeg rar? Sliter i varmen

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Her har det begynt å bli kjøligere igjen, heldigvis! Nå sitter jeg likevel inne mye av dagen pga eksamenstiden som nærmer seg skummelt fort, men merker når jeg går ut at det ikke lenger holder med shorts og singlet. Og godt er det, nå har soverommet mitt holdt 20 grader de siste nettene :daane: Får jo ikke sove, bare ligger og vrir meg og blir klam og ekkel. Usj. Liker at det er sol, da! Så denne uka blir nok bra, med meldt sol og 12-13 grader :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg forstår ikke meg selv. Er egentlig en frossenpinne, som fryser lett og liker å ha det varmt inne om vinteren, men absolutt hater sommervarmen. Føles helt forferdelig, og jeg har allerede begynt å grue meg til sommeren. Her i Trondheim har det ikke vært veldig varmt enda, heldigvis, bor på en liten hybel med to svære vinduer, sola skinner rett inn i rommet og rommet er kokvarmt mens jeg prøver å lese til eksamen.

Anonymous poster hash: d92f5...ed0
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor ble det av vinteren som skulle komme tilbake, ifølge diverse krigsoverskrifter i avisene?? :vetikke:

Anonymous poster hash: 2dd7c...37f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror at værpresentatører egentlig bare er forkledde amatør-spåmenn og kvinner. Anonymous poster hash: d4c01...2ea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man blir dårlig i varmen kan det hende man sliter med lavt blodtrykk, fordi varme senker blodtrykket ytterligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Amortentia

Jeg synes alt over 0 grader er tortur. Jeg hater varme!!!
Jeg tåler det ikke. Føler meg klam og utilpass. Blir også svimmel, får vondt i hodet og irritabel.
Gruer meg til sommeren kommer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tåler ikke varme i det hele tatt!! Om sommeren når solen steker og kroppen blir altfor varm begynner jeg å blø neseblod. Godt er det heller ikke for uansett hvor lettkledd jeg går så svetter jeg som faen og blir bare klam i kroppen. Huffameg. En temperatur på 16-17 er perfekt

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker

Fikk helt sjokk da jeg gikk ut i dag. Intetanende forlot jeg leiligheten med jakke på, og varmen bare slo mot meg. Værvarslet sier at det blir 27 grader til uka, da er vel realiteten 32. :vetikke:

Ber til høyere værmakter om at dette bare er det mai-blaffet som ofte kommer. Men vil helst ikke tenke på mareritt-sommeren i fjor... nå vurderer jeg en tur sydover til kjøligere temperaturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var det "bare" 22 grader ute da vi gikk tog, men både jeg og datteren min syns det ble varmt, og var glade for hvert vindpust som kom...

Dette blir supert når vi skal til Spania i sommer tenker jeg...

Syns det er deilig på våren, jeg... skulle ønske det var sånn hele tiden.

(inne fryser jeg når det er 22-23 grader inne, men ute er det helt topp)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Denne tråden har visst evig liv. :klo:

Anonymous poster hash: 43beb...62c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det finnes veldig varme ute og folk som ikke liker det så varmt, kommer denne fine avkjølende tråden til å bestå. ;)

-----

I dag har jeg ojjet og akket meg og kjent svetten piple, etter å ha gått igjennom x antall butikker, handlet/stått i kø/stablet/bært ut til bilen...og når jeg åpnet den for å sette inn varene og meg selv, kom det badstuvarme rett i synet på meg. Jeg satte meg inn og hadde full gjennomtrekk med alle dørene før jeg orket å starte bilen. Vi er bare så vidt begynt på denne sommeren. Hurra. :(

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør dere i sommerferien? Drar dere til f.eks Kreta og Hellas osv.?

Jeg skal til Mallorca om en mnd og gruer meg litt, lurer litt på om dette var noe særlig lurt... Hvordan unngå å gå i koma av varmen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mallorca?!? Det er nesten så jeg sier kondolerer på forskudd. Du kommer til å kjenne at du lever...for å si det slik. :(

Nix, jeg drar ikke til "sydens land" om sommeren. Jeg holder meg bak blendingsgardinene og pendler mellom kald dusj og vifteparken min. :nigo:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ser overhodet ingen grunn til å dra til varmere strøk om sommeren, herregud. Sørlandet er sommerstemning nok! Jeg drar utenlands i påske og på høsten, samt europeiske storbyturer i mai/september, og tilbringer juni - august i Norge.

Anonymous poster hash: e4a9f...1c3
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg angrer hver sommer på at jeg ikke har planlagt å reise på fjellet, men på vinteren glemmer jeg hvor uutholdelig sommeren i trehus er....

Anonymous poster hash: 56083...38e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der kom sommeren, ja. Det har vært noen litt for varme dager allerede, men når jeg kommer ut av dusjen og umiddelbart blir svett som en gris igjen; først da er det sommer for meg.

Får trøste meg med at dette heldigvis inntraff 1-2 måneder senere i år enn i fjor og året før det, men jeg er uansett skikkelig misfornøyd med at det er sommer, bare for å få sagt det :glare:

*krysser fingrene for at det blir mye regn i år også*

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mallorca?!? Det er nesten så jeg sier kondolerer på forskudd. Du kommer til å kjenne at du lever...for å si det slik. :(

Nix, jeg drar ikke til "sydens land" om sommeren. Jeg holder meg bak blendingsgardinene og pendler mellom kald dusj og vifteparken min. :nigo:

Takk for det... hehe

Jeg var i Thailand en sommer for mange år siden og tenker tilbake på hvor forferdelig det var. Var i Dubai i januar for et par år siden og det var helt perfekt.

Skulle ønske jeg kunne dratt på ferie med datteren min en annen tid på året enn da det er så varmt i Syden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva gjør dere i sommerferien? Drar dere til f.eks Kreta og Hellas osv.?

Nei, er du gal? Jeg har vært i Hellas, men da midt på vinteren når temperaturen var levelig. Dvs selv da var det i varmeste laget. Typisk sydensteder reiser jeg ikke, men Hellas har jo mye historie å by på. Synd å gå glipp av det fordi man ikke tåler varmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leo Nardo

Hadde aldri trodd jeg skulle poste i denne tråden her, men jeg synes det er for varmt i Oslo om dagen.

Varme er fint når man har fri og bare kan gjøre akkurat det man har lyst til, men når man skal leve et normalt liv, enten det er skole eller jobb, så blir dette for mye av det gode for min del.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne varmen kom litt vel raskt. Kunne det ikke kommet litt mer gradvis. Trodde jeg skulle forkomme når jeg kom hjem idag. Allerede svett og fæl, også kom hjem til tredve grader inne. Må få tak i parasoll og soltette gardiner. Ene uteplanten min hadde forkommet ute her og. Nå har jeg helt innpå med både fløte- og saftis. Cola med isbiter. Nå begynner takk og lov sola og slippe lite grann. Tror neste jeg må slå fra meg den sjenertheten for de bleike valkene mine. Rett før jeg hoppet i fossen idag.

Endret av Cordelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...