Gå til innhold

Er jeg rar? Sliter i varmen

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Altså.... Jeg er vant til at det meste er jævlig i varmen, men nå har jeg fått et tilleggsproblem: Føttene (og resten av kroppen) hovner opp så mye at det er vanskelig å få på seg sko. I dag fikk jeg bare på meg de varmeste jeg har, med lissene åpne 🤯

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Polly Ester said:

Sandstrøm aircondition

Jeg tror kanskje at jeg enten gjør noe feil eller så er det noe feil med den. Den blåser kaldt på framsiden og bra er det, men den blåser varmere på baksiden, så de 31 gradene jeg hadde i stua i stad har nå blitt 32,5

Prøver å finne ut om jeg MÅ sette på slanger og ut vinduet og styr, jeg trodde det bare var å sette på vifta og så skulle det bli kjølig og deilig i stua mi.

Og den bråker ganske mye. Hadde den bare blåst kun kaldt så hadde jeg overlevd lyden, men ser ut som jeg må ta den med tilbake til Elkjøp for at de skal se på den. Dama på chatten til Elkjøp sa at det er normalt at det blåser bak, men det skal "inte vara jettevärmt" 

Hold oss oppdatert på prosessen! Om du kommer fram til en fungerende løsning er jeg interessert i det samme selv om det koster mange tusen.

2 hours ago, Antlers said:

Altså.... Jeg er vant til at det meste er jævlig i varmen, men nå har jeg fått et tilleggsproblem: Føttene (og resten av kroppen) hovner opp så mye at det er vanskelig å få på seg sko. I dag fikk jeg bare på meg de varmeste jeg har, med lissene åpne 🤯

Sko i denne varmen! :bond:Her går jeg ikke i annet enn sandaler. Og jeg hovner også opp, men da er det veldig praktisk med sånne sandaler som gamle mannfolk går i (de som bruker sokker i sandalene) for de kan man justere størrelsen på. Tips: Frys ned flasker med vann, og ta de ut og legg de hovne føttene på. Såååå godt! Haster det kan du bruke poser med frosne grønnsaker, jeg har testa. :kalle:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har temperaturen senket seg hos meg. Nå er det bare 25 grader inne i stua, og siden aircondition står og går (og bråker litt, men det tåler jeg) så kjenner jeg den kalde lufta mot huden mens stuetemperaturen senkes.

Jeg satte på avsløpslangen og satte hele greia inntil vinduet. I bruksanvisningen står det beskrevet hvordan man kan tette vinduet rundt med teip og borrelås og en duk-ting som følger med, men det står beskrevet til vindu som man kan velge hvor åpent eller lukket det skal være. Jeg har bare vinduer med hasper, så det passet ikke hos meg med det.

Jeg satte opp vinduet, lot slangen med varmluft ligge i vinduskarmen så nå går den varme lufta ut. lukket igjen gardinen rundt for å få minst mulig av det varme tilbake. 

Det var verdt 5000 kroner. 

Deilig! :mynona:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Duckie said:

Sko i denne varmen! :bond:Her går jeg ikke i annet enn sandaler. Og jeg hovner også opp, men da er det veldig praktisk med sånne sandaler som gamle mannfolk går i (de som bruker sokker i sandalene) for de kan man justere størrelsen på. Tips: Frys ned flasker med vann, og ta de ut og legg de hovne føttene på. Såååå godt! Haster det kan du bruke poser med frosne grønnsaker, jeg har testa. :kalle:

Jeg har sandaler med justering, men tydeligvis ikke nok justering. Crocs neste stopp? 😂

Takk for tipset, forresten. Gravde nettopp ut to fryseelementer som midlertidig løsning, og det føles veldig godt!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i Thailand nå og her er det varmt, men det som er så deilig er at det er perfekt å sitte i skyggen med noe kaldt i glasset. Hjemme blir det lett for varmt i sola, og for kaldt i skyggen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza
Akkurat nå, filifjonka skrev:

Jeg er i Thailand nå og her er det varmt, men det som er så deilig er at det er perfekt å sitte i skyggen med noe kaldt i glasset. Hjemme blir det lett for varmt i sola, og for kaldt i skyggen.

Skyggen er min beste venn i disse tider 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza

Klarte endelig å sette den sammen 😄 Første gang jeg har satt sammen noe som krever litt arbeid, føles bra å ha fått det til og vite at jeg i hvert fall er litt handy :fnise:

A866F321-CEA4-4165-8A1E-F32C3F854B9E.thumb.jpeg.97beec15f5114014cf98dbd07a3ac42e.jpeg

Anbefaler alle som sliter i varmen å kjøpe denne, var veldig billig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Winza skrev:

Klarte endelig å sette den sammen 😄 Første gang jeg har satt sammen noe som krever litt arbeid, føles bra å ha fått det til og vite at jeg i hvert fall er litt handy :fnise:

A866F321-CEA4-4165-8A1E-F32C3F854B9E.thumb.jpeg.97beec15f5114014cf98dbd07a3ac42e.jpeg

Anbefaler alle som sliter i varmen å kjøpe denne, var veldig billig :)

Så flink du er :) jeg er lite handy og blir bare irritert når jeg ikke får det til :fnise: men har en lignnde vifte i stuen, hvis den ikke er på, så renner jeg vekk. 😒

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza
28 minutter siden, Snuppah00 skrev:

Så flink du er :) jeg er lite handy og blir bare irritert når jeg ikke får det til :fnise: men har en lignnde vifte i stuen, hvis den ikke er på, så renner jeg vekk. 😒

Akkurat gått opp fjellet nå (et helvetes mareritt 😅) Men fy så nice det er å sitte her oppe og se ut mot byen og kjenne den friske luften :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 i skyggen her uten et vindpust 😓

stuck hjemme sykt barn. Å ta en kald dusj hjelper i ca 5 min. Aaaargh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Winza skrev:

Akkurat gått opp fjellet nå (et helvetes mareritt 😅) Men fy så nice det er å sitte her oppe og se ut mot byen og kjenne den friske luften :) 

Å, så digg. Og så sprek du er som går på fjelltur i denne varmen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tamsi

Dette er virkelig ikke moro lenger. Jeg har eksamener å lese til og det stikker i hjertet å sitte inne i dette været, det klarer jeg ikke. Erfaring tilsier jo at det er over på Vestlandet innen midten av juni. Venner vil grille, venner vil bade. Lese i sola er også håpløst da vinden tar i sidene, sola blender og svetten renner. Det er for varmt inne og åpner jeg vinduet blir det varmere. Men så var det å ikke syte over finværet da! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, Winza skrev:

Tøff du. Hadde jeg aldri orket :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid tålt varmen bra, aldri blitt plaga. Har dratt til land som det blir utrolig varmt midt på sommeren, hvor ingen går ut pga varmen... Har aldri hatt noe problem. Men liker jeg det? Ikke sånn veldig. Liker høstvær bedre, hvor jeg slipper å bli svett under armene. Elsker friskt vær hvor nesetippen blir litt fuktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, filifjonka skrev:

Ja, litt for kaldt i skyggen her hos meg idag: 34 grader bare!!!!!!!!!!!!!!!!😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...