Gå til innhold

Er jeg rar? Sliter i varmen

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Be for meg, motoren på viften er øddelagt, så vi har absolutt ingenting som kjøler oss ned. Samboeren er ikke så bekymret over at det er meldt 26 grader i morgen (australer) mens jeg.. litt mer. 

Stikker hodet i fryseren, det er helt sikkert. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Åh herregud, jeg svetter som bare det i denne varmen. 

Gi meg høst NÅ. 

Anonymkode: e7cf9...06a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, dillyduzit skrev:

Be for meg, motoren på viften er øddelagt, så vi har absolutt ingenting som kjøler oss ned. Samboeren er ikke så bekymret over at det er meldt 26 grader i morgen (australer) mens jeg.. litt mer. 

Hvis du har fryseelementer så hjelper det litt å legge de under overmadrassen (ja, jeg var desperat :P ).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
36 minutter siden, dillyduzit skrev:

Du er i våre tanker og bønner :( finnes det ingen søndagsåpne vifteforhandlere? 

Anonymkode: a30e7...4f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er i våre tanker og bønner :( finnes det ingen søndagsåpne vifteforhandlere? 

Nei, han spøkte med å stikke ned til grønland for å se om noen solgte "stjålte" varer, og hadde jeg tenkt litt lenger kunne jeg akkurat ha rukket jobb og kjøpt en. Pappa skal kanskje til Oslo i morgen, så da tar han med en vifte til oss, håper jeg.

fikk mld nå, pappa kommer med viften i morgen! 

55 minutter siden, Antlers skrev:

Hvis du har fryseelementer så hjelper det litt å legge de under overmadrassen (ja, jeg var desperat :P ).

Har for øyeblikket lagt to kluter dynket i vann (og vridd opp) i fryseren, ellers har vi vært på ideen med risposer i fryseren, har ikke noen kjøleelementer :dry: Gleder meg til nytt hus, rett ved havet OG aircondition.. bare noen mnd igjen! hahaha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitter med en kald, halvfuktig klut på hodet for å forsøke å holde temperaturen nede, er fysisk dårlig og direkte kvalm pga spenningen i luften. Grusomt varmt og lummert, ikke tegn til å tordne enda, ikke engang en dråpe regn. Bare skyt meg i stedet, dette her er bare fælt.

Endret av Minya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva gjør dere for å få sove? Finnes det noen lure triks? Kunne ønske jeg kunne sove i en fryser eller et badekar med kaldt vann. 

Anonymkode: a7b6b...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør dere for å få sove? Finnes det noen lure triks? Kunne ønske jeg kunne sove i en fryser eller et badekar med kaldt vann. 

Anonymkode: a7b6b...258

Risposer i fryseren, mange av dem! Holder meg kald i 30 min om gangen, eventuelt en varmepute med is inne i, og vifte. 

Jeg går for risposer, fryseklut (se opp) vindu åpent og et fleeceteppe som dyne. Merk, sover vanligvis med vinterdun. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bergtekjen

Det er så varmt, spesielt om nettene! Eg har gjennomlufting og det hjelper ikkje! Noko av problemet er vel at eg berre har vinterdyne, så i natt blir det berre laken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, dillyduzit skrev:

Risposer i fryseren, mange av dem! Holder meg kald i 30 min om gangen, eventuelt en varmepute med is inne i, og vifte. 

Jeg går for risposer, fryseklut (se opp) vindu åpent og et fleeceteppe som dyne. Merk, sover vanligvis med vinterdun. 

Jeg ligger med isvann i flasker :P Det har jeg nettopp begynt med og er digg. Sover med kun dynetrekk uten dyne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sukk'* Skulle liksom gjort alt det jeg hang etter med her hjemme i ferien. Men blir bare sittende i sofaen. Sola står rett på fra ettermiddagen og utover og steker rett på store vinduer og liten leilighet,. Kan ikke bevege seg uten at svette renner. Og uten noen muligheter eller økonomi til å lindre. Utleier sa det skulle ordnes for noen år siden.........Nå går det snart ikke lenger. Men har ikke råd til å lete etter noe nytt sted, Ikke råd til å dra noe sted heller. Elende.....

Endret av Cordelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Cordelia skrev:

*sukk'* Skulle liksom gjort alt det jeg hang etter med her hjemme i ferien. Men blir bare sittende i sofaen. Sola står rett på fra ettermiddagen og utover og steker rett på store vinduer og liten leilighet,. Kan ikke bevege seg uten at svette renner. Og uten noen muligheter eller økonomi til å lindre. Utleier sa det skulle ordnes for noen år siden.........Nå går det snart ikke lenger. Men har ikke råd til å lete etter noe nytt sted, Ikke råd til å dra noe sted heller. Elende.....

Enkle plisse-gardiner koster bare 25 kr stk på KID. Du kan klistre dem oppe i karmen, trengs ingen montering :) De holder varmen og lyset ute.

https://www.kid.no/gardiner/pliss%C3%A9gardiner/1-2-3-pliss%C3%A8gardin/

Anonymkode: b57b1...7e4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enkle plisse-gardiner koster bare 25 kr stk på KID. Du kan klistre dem oppe i karmen, trengs ingen montering :) De holder varmen og lyset ute.

Takk for forslaget, men vil gjerne ha litt utsyn. Hadde det på kjøkkenet, men ble for mørkt. Godt forslag dog. Har allerede vurdert lystette gardiner, men blir allikevel lokalt drivhus i vinduet.  Tror det må bli vindusfolie hvis økonomien tillater det en dag. Edit, så det var slike justerbare. Litt skeptisk til om teipen holder.

Kan faen ikke sitte ute heller, da det blir opptil femti grader i steiken.

Endret av Cordelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, Cordelia skrev:

Takk for forslaget, men vil gjerne ha litt utsyn. Hadde det på kjøkkenet, men ble for mørkt. Godt forslag dog. Har allerede vurdert lystette gardiner, men blir allikevel lokalt drivhus i vinduet.  Tror det må bli vindusfolie hvis økonomien tillater det en dag. Edit, så det var slike justerbare. Litt skeptisk til om teipen holder.

Kan faen ikke sitte ute heller, da det blir opptil femti grader i steiken.

Teipen holder godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad i varme, og liker ikke regn. Vil ha sol og varmt, men blir det for varmt sliter jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oh.. Bra tips. Det der skal jeg sjekke ut iallefall. :) :smilyblomst:

Anonymkode: f4dc7...9fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sover ikke med dyne.Jeg sover ikke uten dyne.Bare et laken funker ikke i det hele tatt.Heldigvis har jeg ikke kveldsola på soverommet,men i natt var det ille.Løsningen til slutt ble en pakke våtservietter som kjølet meg litt ned ihvertfall.Det gjorde ikke saken bedre at pus insisterte på å ligge oppå bena mine.Virkelig? Og du som har pelskåpe attpåtil..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I dag skjedde det noe rart. Det var faktisk litt kjøligere enn varslet! Kan nesten ikke huske at noe sånt har skjedd før. Nesten så man tror på at det skal bli enda bedre i morgen. Forøvrig så er jeg litt lei av å forventningsfull åpne saker som "nå kommer uværet", og så inni saken står det alltid "det blir finest på østlandet". Hva har vi østlendinger gjort for å fortjene så mye "fint" vær, liksom? :P Jaja, gleder meg fortsatt over at det ikke ble 28 grader som spådd i dag. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå er det heldigvis ikke fullt så varmt.

Men til gjengjeld har det blitt ganske ustabilt vær.

Når som helst kan det komme en lang regnskur.

Anonymkode: ccdf0...181

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...