Gå til innhold

Er jeg rar? Sliter i varmen

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hvor på østlandet befinner du deg? Jeg har ikke sett noe regn i dag

Var i Tønsberg den dagen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Dette må være en av de varmeste dagene jeg kan huske i Oslo. Kjipt når man tar frem en is og den rett og slett kollapser og ender på gulvet. :(

Ber til høyere makter om at værvarslene fremover stemmer, 21-22 grader virker jo nesten svalt i forhold til det vi har hatt nå.

Anonymous poster hash: 2dd7c...37f
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 på det meste i dag. Litt ubehagelig, men vi er vant til 28-32, så vi takler det. At folk i denne tråden synes 25 er ulidelig varmt, er helt ubegripelig for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Satan i fetthållet Oslo e varm!

Anonymous poster hash: 0ee3f...b3d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satan i fetthållet Oslo e varm!

Storm varsler 23 for Oslo og 33 for Rodos i morgen. Yr varsler bare 20 for oslo og 29 for Rodos. Min erfaring er at Storm treffer mye bedre på temperaturene enn Yr. Klager du virkelig over 23 grader? Da synes jeg du er litt rar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Storm varsler 23 for Oslo og 33 for Rodos i morgen. Yr varsler bare 20 for oslo og 29 for Rodos. Min erfaring er at Storm treffer mye bedre på temperaturene enn Yr. Klager du virkelig over 23 grader? Da synes jeg du er litt rar.

Det har vært mye varmere enn 23 grader i dag. Og dette er forøvrig tråden for oss som hater sterk varme, som det går frem av overskriften. Et sted må vi også få gjøre av oss og lufte våre frustrasjoner. Dere som elsker varmen kan spamme ned facebook med instaweathermeldinger :)

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Mener du virkelig at det ikke var varmt i Oslo i dag?, bor du i Oslo? Jeg produserer faktisk mye ballesvette til og med!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er vitsen med å komme inn i en tråd for å kalle oss rare? Jaja, jeg satte vedkommende på ignorer

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit, henda i været og alt det der. Jeg aner ikke hvor varmt det var i Oslo i dag (for jeg bor ikke der), men jeg vet at vi hadde 34 grader her i Rodos by. Og det er litt for mye, selv for folk som har bodd her i mange år. Og, MalloryK, det gjør meg ingenting at du ignorerer meg, men jeg anbefaler deg å ikke være så barnslig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer seriøst på om Storm og Yr har fått heteslag

Jeg bor i Oslo og her er det IKKE 20 grader. I dag har vi hatt 27 og det holder lenge nok..

Samt fuktighet, tørr asfaltvarme er PYTON!

Blehh... Ikke alle tåler varme.Hos meg har det Sympatiske nervesystemet klikket. Noe som gjør at jeg svetter enormt selv i 15grader. Da føles det som jeg er i et rom med 35grader

Tenk deg da at det er 27 grader ute....

Å kalle andre rare fordi de synes 23grader er varmt,høres rart ut.Vi er forskjellige ,hvem fanken kan bestemme over kroppen på den måten..

Endret av Kårky
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klager du virkelig over 23 grader? Da synes jeg du er litt rar.

Jeg klager over alt over 15. Jeg er nok veldig rar. Jeg ba ikke om å få utdelt en kropp som ikke håndterer varmeregulering, men shit happens.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er overskyet, og jeg syntes jeg hørte en regndråpe? Kanskje det det bare er heteslag, og jeg hallusinerer? I hvert fall litt bedre temperatur i dag :kalle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Hurra - sola er vekk og vi ligger på pyntelige 20 grader. Sånn ca. Det kan jeg fint leve med. Labber rundt inne i shorts og T-skjorte og svetter ikke en døyt, og fryser heller ikke.

Sånn kan vi fint ha det resten av sommeren. ¨

Forresten, jeg kan gjerne ta en time regn om ettermiddagen. :regn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

34 på det meste i dag. Litt ubehagelig, men vi er vant til 28-32, så vi takler det. At folk i denne tråden synes 25 er ulidelig varmt, er helt ubegripelig for meg.

Og for meg er det helt ubegripelig at du ikke har fått med deg at folk er forskjellige.

En gang for alle: Folk er forskjellige. Sånn, nå vet du det.

For øvrig sier du det jo selv; du er vant til det.

At du ikke skjønner at ikke alle er vant til det du er vant til, OG liker det, er ubegripelig.

Om vinteren har jeg ikke mer enn 22 grader innendørs, blir det mer skrur jeg ned varmen og kler av meg noe til temperaturen går ned. Men når det er >25 i skyggen ute, da blir det mer komplisert. A) jeg kan ikke gå naken ute, B) jeg er på vei til steder og kan derfor ikke bare være i skyggen, C) i sola er det enda varmere.

De siste ukene har det ofte vært 27-29 grader i skyggen her, det sier seg selv at når jeg føler for å kle av meg ved 23 så sliter jeg når det er nesten 30 og jeg ikke har flere plagg å droppe. Kroppen min reagerer fysisk og det er ikke noe jeg kan kontrollere. Svetten siler, hodet banker, pulsen øker, jeg blir svimmel og uvel, slapp og trøtt, kvalm og mister all energi. Alt handler om å prøve å ignorere ubehaget sånn at jeg kan gå oppreist og gjøre det jeg skal både på jobb og ellers. For jeg har ikke anledning til å legge meg ned i et kjølig rom og slappe av de dagene det er for varmt.

Fint at noen liker varme men da har de åpenbart ikke så negative kroppslige påvirkninger av varme. Så hvorfor de mener det er naturlig å synse for andre ut fra hvordan de selv har det, er ubegripelig for meg.

Hunder er da bare søte, så ubegripelig at allergikere synes det er ulidelig å omgås dem ..

Anonymous poster hash: 72771...504

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, det var ikke meningen å fornærme noen. :)

Det ante meg forresten at de offisielle målingene ikke helt samsvarte med virkeligheten. Særlig yr ligger langt under når det gjelder gradene. Står det 30 på Rodos (som i dag), kan du være nesten helt sikker på at det egentlig er 34-35.

I fjor hadde vi flere små hetebølger med temperaturer på 37-38 grader. Da begynner det å bli vanskelig å tenke klart. Vi satt stort sett inne med vifte/AC om dagene; det var først om kvelden det begynte å bli levelig utendørs. Varmerekorden her på øya er visstnok fra Lindos. Der skal det en gang ha blitt målt 54 grader.

Jeg kom til å tenke på gammel Donald-historie. Det er hetebølge i Andeby, og Donald prøver å bøte på det ved å sette seg i kjøleskapet. Det funker heller dårlig, for, som han sier, "Jeg fryser på ryggen og svetter på magen!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Det tordner her og! Men fortsatt ikke noe regn!!! Det er bare ekstremt klam luft ute!

Anonymous poster hash: 56083...38e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Æsj,det slutta etter 5 minutter. Føler meg snytt! :trist:

Ja, nå er visst "uværet" som førte til en flom av instaweatherbilder tilbake. Og solen skinner atter fra skyfri og glovarm himmel. :jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...