Gå til innhold

Er jeg rar? Sliter i varmen

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Belle Gunnes

Det beste med dette været er at det er kjempedigg og stikke til skogs og sove under åpen himmel. Bare man er lur nok til å legge seg slik at man ikke blir grilla av sola klokka fem om morgenen... Og ikke i en maurtue. Eller et mygghøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvordan skal det gå i dag, jeg holder på å få heteslag. Og det er mens jeg fortsatt sitter inne i skyggen. :snurt:

Men nå er jo meteorologene i streik, så da må jo varmen ta slutt? :takke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elihol

Kun et par timer søvn i natt, helt forferdelig.

Mine korte turer utenfor leiligheten kan oppsummeres i ett ord; Svette. Svette overalt.

Drittvær. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Jeg liker sol og pent vær men nå sitter jeg inne i skyggen da det er alt for varmt ute. Tok en løpetur før det ble for varmt, men det ble rimelig varmt okke som. Skal holde meg her inne mest mulig utover dagen og driste meg ut igjen til kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aaaah, takler ikke denne varmen. Får ikke puste! Trenger frisk luft og høst!!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chariot

God damnit for en helvetes varme!

27,5 grader inne i leiligheten og enda varmere ute. Jeg er helt på smeltepunktet.......

I morra skal jeg i utdrikningslag, puh!

Ser på langtidsvarselet at varmen skal roe seg til uka, me like a lot :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Utrolig mange småting som plutselig blir komplisert i varmen. Som da jeg skulle stikke armen ned i en plastpose og ta opp noe, og hele posen klebet seg til armen. Nå er det seriøst vondt å puste. Hvordan overlever folk i 40 varmegrader?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fungerer skikkelig dårlig i temperaturer over 26 grader. Alt derfra og oppover, særlig om det er vindstille eller bare en dau bris, gjør meg til en vandrende zombie med kokt hjerne.

Generelt ikke spesielt glad i sterkt sollys heller. Sommeren er helt ok om det ikke blir for varmt, eller jeg har mulighet til å være i skygge eller på kjølige plasser.

Det er da hysterisk festelig at huset vårt er fra før krigen, dårlig isolert med svart tak og svære vinduer, som gjør at sola varmer opp huset til bortimot 40 grader nesten hver dag.

Mellom fire og syv er jeg så innmari kort unna solstikk og heteslag at det halve kunne vært nok, og siden hagen vår er veldig skjermet, utenom fra sol, er det like jævlig der også. Hjelper utrolig lite å sitte på trappa foran utgangsdøra når temperaturen ligger og svinger på 30 grader, selv om det er kjøligere enn i stua.

Jeg vurderer sterkt å innføre siesta mellom to og syv, men det funker dårlig med jobb og sånn :P

Mannen min har dermed bestilt bursdagsgave til meg; varmepumpe med god kjølefunksjon. Klarer vi å få temperaturen i stua ned til 24-26 grader, er jeg lykkelig.

Sitter for øyeblikket med et håndlke jeg druknet i kaldt vann, på hodet/nakken. XD

521459_10150832303421338_580446337_9921658_863997477_n.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg som hadde tenkt å gå på lange treningsturer i pinsen, når jeg endelig har tid. Og så er det så varmt at jeg knapt klarer åle meg til kjøleskapet. Får se om det blir levelig etter midnatt, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min har dermed bestilt bursdagsgave til meg; varmepumpe med god kjølefunksjon. Klarer vi å få temperaturen i stua ned til 24-26 grader, er jeg lykkelig.

Det vil jeg nok tro den klarer, og vel så det. Hadde varmepumpe i den forrige leiligheten min, og på sommeren ble det fort til at jeg flyttet senga til stua

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det vil jeg nok tro den klarer, og vel så det. Hadde varmepumpe i den forrige leiligheten min, og på sommeren ble det fort til at jeg flyttet senga til stua

Heldigvis er soverommet vårt levelig så lenge det ikke er 25 grader ute på natta :D

Problemet vårt er at vi har en karnapp hvor pc'ene våre står som får et par grader høyere temp enn resten av stua. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker varmen!!

Men akkurat i dag savner jeg å ha en parasoll i hagen. Elsker sola, men har solt meg mye de siste dagene, og huden trenger hvile i dag. Det å sitte ute i langermet skjorte og tynn bukse blir derimot for varmt, så da har jeg ikke så mye annet valg enn å sitte inne. Blir ikke skikkelig skygge i hagen min før rundt klokken 5 og utover.

Er jo luksus å ha så mye sol i hagen, for all del! Men hadde vært kjekt med en skyggeflekk og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29,5 her nå, så holder på å dø. Forstår ikke hvordan jeg har tidligere frivillig reist til land der det er 40 og over på dagstid.

Men dette er altså helt grusomt! Får ikke gjort noen ting, og jeg skulle arrangere selskap i morgen. Men har ikke orket å rydde noen ting, og matlaging er også nedprioritert..

Au.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg føler meg diskriminert av tv-meteorologene, som påstår at vi har "pent" vær. Dette er pent vær:

12639526579y24Qi.jpg

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg diskriminert av tv-meteorologene, som påstår at vi har "pent" vær. Dette er pent vær:

12639526579y24Qi.jpg

Helt enig!

Det er så uutholdelig varmt (31 grader innendørs) at jeg faktisk fikk tårer i øynene av det bildet nå :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28,8 ute før sola kom på den siden av huset... Veldig glad i kjølefunksjonen på varmepumpa nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28,8 ute før sola kom på den siden av huset... Veldig glad i kjølefunksjonen på varmepumpa nå.

*glede seg enda mer til varmepumpa blir innstallert til uka*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...