Gå til innhold

skal kjøpe bruktbil


Gjest Gjest_mari_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_mari_*

skal kjøpe min første bil da jeg nå snart er ferdig med å ta lappen.

Venter barn til høsten.

Da vi har en bil fra før, varebil pga min kjæres jobb som selvstendig snekker, må denne bil nr.2 være noe rimelig.

Sett oss ut VW Passat 1999 - 2001 modeller.

Tenker å kjøpe for opp til 80 000kr (spørs jo på bilen) og beregner at max km.stand på bilen bør være 150 000 ca.

Noen med kjennskap til denne biltypen?

Fraråder dere passaten eller anbefaler dere denne bilen i tilfelle?

Jeg vurderer også å bare ta delkasko.

Hva vil dette si i forhold til om jeg hadde tatt kasko ved en evt. ulykke..?

Håper på svar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Nå har jeg aldri hatt Passat (bare prøvekjørt) bare så det er sagt.

Fordelene med Passat som jeg kommer på i farten, uten at jeg er bilmekaniker er:

1) God plass, iallefall i stasjonsvogn.

2) God å kjøre

3) Veldig populær bil, dvs mange biler solgt, ergo det er kjøpers marked!!! Let til du finner ett flott eksemplar, og følg nøye med på hvor mye de går for.

Her fant jeg noe som kanskje er interessant:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=244

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som er sikkert er at du vil ha enormt mange biler å velge mellom om du satser på en slik modell. Noe av det smarteste du kan gjøre er å vente litt mens du bruker tiden til å notere deg opp litt om priser, kilometer, motortyper, utstyr og tilstand på de forskjellige. Da alle disse punktene kan være med å avgjøre prisen på bilen, og du slipper unna å skulle betale overpris siden du vet litt.

Når du skal spytte ut 80K så vil det lønne seg å ta en rask test på bilen da biler i denne sjiktet er begynt å bli så gammel at de kan være noen feller hva gjelder rust/feil, mens andre igjen er svært pent behandlet og er nesten like god som når den var ny.