Gå til innhold

Klaer for oss med svai i ryggen


Chimamanda

Anbefalte innlegg

Jeg har en del svai i ryggen og har derfor litt problemer med aa finne overdeler og kjoler som sitter fint.

Det blir saa masse stoff igjen bak paa ryggen og jeg blir seende mye stoerre ut enn jeg er!

Noen som har tips om merker, evt typer topper/kjoler som kan passe meg?

Takker paa forhaand :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

*Abbonerer på denne, siden jeg også har økt svai i korsryggen.*

Det jeg har merket passer greit er tynne gensere, topper og singleter med litt strech i, kjoler er omtrent et endeløst mareritt. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg

Jeg er nok også litt svai i ryggen, selv om det ikke er noe ekstremt. Jeg merker at jeg liker godt kjoler og overdeler med knyting eller belte i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, der sa du noe. De kjolene som har sittet best på meg har hatt knyting. Jeg går sjelden i kjole. ;)

Endret av Saeria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple

Nå er det jo in med belte i livet, både på kjoler og topper, så det kan kanskje hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet også veldig med dette! Jeg må sy inn de aller fleste overdelene mine! Utrolig plagsomt altså.. men da sitter dem veldig fint etterpå også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Knyting og belter ja, der sa dere noe! Jeg faar kikke litt etter det neste gang jeg er ute og handler :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet også veldig med dette! Jeg må sy inn de aller fleste overdelene mine! Utrolig plagsomt altså.. men da sitter dem veldig fint etterpå også :)

Gjoer du det selv? Hvis ikke, hvor mye betaler du for det?

Jeg er elendig med haandarbeid.. :sjenert::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er og svai i ryggen..ganske mye faktisk..Jeg synes det er HÅPLØST å finne en jakke som sitter fint i ryggen..Alle jakker jeg prøver omtrent blir sånn "pose" bak på ryggen..Uff :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madre Mia

Jøsses, visste ikke at dette var et "allmennkjent" problem. Trodde det bare var jeg som var "vanskapt". Jakker er et mareritt, helt sant. Selv om jeg er slank, så ser ikke visse jakketyper pene ut på meg, feks blazere. Har man litt stor brystkasse i tillegg, blir det ikke bare pose i ryggen, men en skikkelig legg på tvers! Og så strutter jakken utover over baken som et hønsevell :-D.

Men jeg fant en kjempefin dressjakke og ei nyyyydelig skjorte på H&M i Tyskland som er flott innsydde i ryggen og er så innmari fine på. Da jeg nevnte for dama i butikken at de har andre modeller på klærne enn det vi har i Norge, svarte hun enkelt at de bestiller klærne fra Romania, Polen og andre østblokkland og IKKE fra Asia. Jeg har sluttet å handle klær sydd i Asia. Der er de små, spinkle og flate både foran og bak.

Forresten kan du få skreddersydde klær i Baltikum til en rimelig penge. Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for hånd, på symaskin :) Vreng skjorta så er det bare å sy en cm ca utenfor sømmen :) Har gjort det siden jeg var 14 år, med både topper,gensere,bukser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fullstendig ubrukelig når det kommer til alt av håndarbeid (kan sy i knapper), så jeg må nok klare meg med stoffer med stretch. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Selv om vi her inne har en økt kurve i korsryggen og MM i øvre del av ryggen? I mitt tilfelle er ryggen min helt fin fra over lumbalregionen og opp. Det er kun i selve lumbalen at jeg har ekstra svai innover. MM har ekstra svai utover i cervicalregionen, og er helt normal i lumbalregionen.

Da synes jeg det virker rart at vi kan bruke samme snitt. Hun trenger noe som er litt mer "tilgivende" øverst. Vi tenger det mest nederst. Hvertfall på jakker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig viktig å kjøpe dressjekker med innsving. Ellers er omslagskjoler, kjoler med knyting bak, topper med knyting eller belte, trange topper pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...