@nea Skrevet 27. februar 2009 Forfatter #261 Skrevet 27. februar 2009 (endret) Så fint å høyre korleis det går med dåke! Brukar gutten din 50 ennå?! Kor lang er han? Eg hadde to sparkebukser i 50, og eg syns begge er for små. 56 er jo litt stort, men me brettar opp armane så går det fint. Vesla var 50 ved fødselen, og er vel det ennå. Hei *Frida* Har pakket bort det meste i str. 50 nå, men klærne fra nameit er store i størrelsene. Har noen bodyer og sparkebukser derfra som passer enda. Klærne fra h&m og lindex i str. 50 er litt mindre i størrelsene, så de blir litt i trangeste laget nå. L. var 52,5 cm på 6-ukerskontrollen, men han har vel vokst 1-2 cm etter den tid også. Endret 27. februar 2009 av @nea
@nea Skrevet 27. februar 2009 Forfatter #262 Skrevet 27. februar 2009 Da har vi søkt barnehageplass til lillegutten! Jeg har egentlig bare permisjon fram til begynnelsen av november, men har bestemt meg for å ta litt ulønnet permisjon i tillegg. Regner med å begynne på jobb igjen i januar, håper L. får plass rundt den tiden. Det er vel enklere å få plass fra august av tenker jeg, vet ikke hvor enkelt det er å få plass på nyåret... :klø: Hvis det ikke ordner seg, så får vi heller ordne en midlertidig løsning. Jeg har jo bare 50% fast jobb, så det betyr at vi i verste fall egentlig bare trenger barnepass to dager i uka, selv om jeg egentlig burde tatt på meg noen ekstravakter i tillegg. Deilig med helg! Sambo har hatt hjemmekontor i dag, og vi har fått besøk av pappa'n min med samboer som skal være her hele helgen. Første gang morfaren har sett lillegutten etter han ble født Koselig!
@nea Skrevet 6. mars 2009 Forfatter #263 Skrevet 6. mars 2009 L. har begynt å bli mer og mer våken på dagtid nå, virker som om han sliter litt med å sovne av seg selv. Har litt magevondt, og vil helst bli bært eller bysset. Har ikke fått gjort så mye annet de siste dagene, så gleden var stor når min nye babyhawk meitai fra lotusbarn kom i posten i går Prøvde den tidligere i dag, og han sovnet nesten med en gang. Og sover enda faktisk!
@nea Skrevet 9. mars 2009 Forfatter #264 Skrevet 9. mars 2009 (endret) I dag smilte L. til meg for første gang :rødme: Flere har sagt at han har smilt leenge, men dette var det første ordentlige smilet! Mageknip-smil teller ikke Endret 9. mars 2009 av @nea
@nea Skrevet 12. mars 2009 Forfatter #266 Skrevet 12. mars 2009 Koseleg med det første ordentlege smilet! Da har vi vært til fysio igjen, og hun synes L. fremdeles er like skjev i bakhodet. Han var tilogmed litt skjev i panna ifølge henne Vi har jo prøvd å snu han i søvne hver gang han ligger på favorittsida. Pute har vi også kjøpt... Snakker til han og stimulerer han med fargerike leker på den andre siden. Vi har tydeligvis ikke vært flink nok. Hvis det ikke hadde bedret seg til neste time om 3 uker, så skulle hun få en manuellterapeut til å se på han. Frustrerende at vi ikke har sett resultater av de tiltakene vi har gjort...
Mirabella76 Skrevet 14. mars 2009 #267 Skrevet 14. mars 2009 Da har vi vært til fysio igjen, og hun synes L. fremdeles er like skjev i bakhodet. Han var tilogmed litt skjev i panna ifølge henne Vi har jo prøvd å snu han i søvne hver gang han ligger på favorittsida. Pute har vi også kjøpt... Snakker til han og stimulerer han med fargerike leker på den andre siden. Vi har tydeligvis ikke vært flink nok. Hvis det ikke hadde bedret seg til neste time om 3 uker, så skulle hun få en manuellterapeut til å se på han. Frustrerende at vi ikke har sett resultater av de tiltakene vi har gjort... Uff, me har akkurat det same problemet. Helsesøstera ga oss time til fysioterapeut, fordi I. er skeiv i hovudet. Me har vore der ein gang, og skal tilbake igjen om nokre veker. I. ligg nesten alltid på høgre side om natta. Og det er umulig å snu hovudet andre veien, for ho snur det berre tilbake i søvne. Så hovudet hennar er litt avflata på høgre side. I tillegg har I. blitt litt flat i bakhovudet. Litt kjipt, men får håpa at det ordnar seg! Eg prøver iallfall å få I. til å snu seg til venstre side så ofte som mulig, men det spørs om det hjelper så mykje.
@nea Skrevet 15. mars 2009 Forfatter #268 Skrevet 15. mars 2009 (endret) Uff, me har akkurat det same problemet. Helsesøstera ga oss time til fysioterapeut, fordi I. er skeiv i hovudet. Me har vore der ein gang, og skal tilbake igjen om nokre veker. I. ligg nesten alltid på høgre side om natta. Og det er umulig å snu hovudet andre veien, for ho snur det berre tilbake i søvne. Så hovudet hennar er litt avflata på høgre side. I tillegg har I. blitt litt flat i bakhovudet. Litt kjipt, men får håpa at det ordnar seg! Eg prøver iallfall å få I. til å snu seg til venstre side så ofte som mulig, men det spørs om det hjelper så mykje. Tror det er mange som har dette problemet... Virker som om helsesøstrene er flinke til å følge opp og henvise til fysio. Om natta er det vanskelig å følge opp, men nå har vi prøvd å bygge opp litt på den ene siden slik at det ikke blir så lett å snu seg over. Legger han på rett side om kvelden og etter nattmatinga. Vi har vært veldig konsekvente på dagtid etter vi var hos fysio, snudd han hver eneste gang hodet ligger feil vei. Kjedelig å forstyrre han så ofte mens han sover, men han sover som oftest godt videre. Når han er våken ligger han minst mulig på rygg, enten på mage oppå oss eller på sofaen ved siden av oss. Eller i meitai Kjedelig når man ikke vet om det hjelper, jeg skulle gjerne sett resultater med en gang jeg Det er vel ikke verdens undergang om bakhodet forblir litt skjevt, men det er vel enklere å skjule med håret hos jenter enn gutter Endret 15. mars 2009 av @nea
@nea Skrevet 31. mars 2009 Forfatter #269 Skrevet 31. mars 2009 L. er 3 måneder i dag Skal snart på 3mnd-kontroll, gruver meg litt til han skal få vaksinene... Må vel innom apoteket etterpå for å kjøpe paracet stikkpiller til han i tilfelle høy feber i etterkant.
Mirabella76 Skrevet 31. mars 2009 #270 Skrevet 31. mars 2009 Grattis med 3-månadersdagen til lille L.! Lykke til på 3-månaderskontroll! Eg også grua meg veldig til I. skulle få vaksine, men det gjekk mykje bedre enn eg frykta. Håpar dåke er like heldige.
@nea Skrevet 1. april 2009 Forfatter #271 Skrevet 1. april 2009 Grattis med 3-månadersdagen til lille L.! Lykke til på 3-månaderskontroll! Eg også grua meg veldig til I. skulle få vaksine, men det gjekk mykje bedre enn eg frykta. Håpar dåke er like heldige. Takk for det, Mirabella Det gikk mye bedre enn forventet her også heldigvis! Han gråt nesten ikke i det hele tatt når han fikk vaksinene, og roet seg ned fort etterpå. Han ble litt sutrete i går ettermiddag, og på kvelden var tempen oppe i 38,9. Da fikk han en paracet, og feberen hadde gått til 38,2 rett før han la seg. Måtte sette på vekkerklokke i natt for å sjekke om han fremdeles var varm, liker ikke at lille gutten min har feber Var ikke spesielt varm i natt, men i dag tidlig var tempen på 38,8. Har ikke gitt han paracet enda, tenkte jeg skulle se det an til neste bleieskift. Nå ligger han her i sofaen ved siden av meg og sover godt Ellers har L. vokst mye siden 6-ukerskontrollen. Nå er han 6 kg () og 58,5 cm. Lillegutten begynner å bli stor! Synes tida går altfor fort! Jeg har endelig begynt å trene igjen, og det er sinnsykt deilig å få brukt kroppen litt. Godt for tarmsystemet også, har slitt litt siden fødselen... Etter noen spinningøkter har det heldigvis ordnet seg
@nea Skrevet 1. april 2009 Forfatter #272 Skrevet 1. april 2009 Stakkars lille gutten min... Målte tempen til 39,1 etter forrige innlegg. Ga paracet og litt mat, og L. har ligget helt utslått på sofaen ved siden av meg siden da
Mirabella76 Skrevet 1. april 2009 #273 Skrevet 1. april 2009 Stakkars lille gutten min... Målte tempen til 39,1 etter forrige innlegg. Ga paracet og litt mat, og L. har ligget helt utslått på sofaen ved siden av meg siden da Uff, så kjedeleg at han skulle reagera slik på vaksinen. Får håpa feberen snart går over! I. fekk ikkje feber i det heile tatt, var berre litt småsutrete i nokre dagar etterpå.
Gjest itla Skrevet 1. april 2009 #274 Skrevet 1. april 2009 Uff, stakkars liten! Håper det går over snart! Ikke godt å være en liten kropp som får vaksine, men det er jo bra at de får beskyttelsen den gir, tross alt... Hva gjør du med L. når du er på spinning? Er det barnepass på treningssenteret?
Mirabella76 Skrevet 3. april 2009 #275 Skrevet 3. april 2009 (endret) Innom for å ønskja deg ein riktig GOD PÅSKE! Endret 3. april 2009 av Mirabella76
@nea Skrevet 3. april 2009 Forfatter #276 Skrevet 3. april 2009 Uff, så kjedeleg at han skulle reagera slik på vaksinen. Får håpa feberen snart går over! I. fekk ikkje feber i det heile tatt, var berre litt småsutrete i nokre dagar etterpå. Feberen gikk heldigvis over i løpet av dagen, var feberfri i hele går Synes han gråter og sutrer litt mer enn før vaksinen da, men det kan hende det bare er noe jeg innbiller meg :klø: Uff, stakkars liten! Håper det går over snart! Ikke godt å være en liten kropp som får vaksine, men det er jo bra at de får beskyttelsen den gir, tross alt... Hva gjør du med L. når du er på spinning? Er det barnepass på treningssenteret? Absolutt nødvendig, men ikke så morsomt å være mamma når gullet har feber og er slappis... Det går heldigvis fort over da Til nå har jeg bare trent på kveldstid når pappaen er hjemme sammen med L., synes han er for liten til å være på barnepassen enda. Regner med jeg kommer til å benytte meg av det etter hvert som han blir større. Synes egentlig det er mye bedre å trene om formiddagene, og ha kveldene hjemme sammen. Innom for å ønskja deg ein riktig GOD PÅSKE! Tusen takk for det, håper dere også får ei fin påske
@nea Skrevet 13. april 2009 Forfatter #277 Skrevet 13. april 2009 I kveld klarte jeg å få L. til å sovne i senga si for første gang! Trengte bare å holde ei hånd på magen/brystet hans, og da sovnet han i løpet av en halvtime. Tidligere har han blitt helt hysterisk av å bli lagt våken, så han har fått sovne for kvelden i fanget eller i meitai. Nå vet jeg at det fungerer, så dette skal vi absolutt fortsette med Ellers har L. blitt døpt i påsken. Laang gudstjeneste på to timer, men det gikk overraskende bra. Ble litt grining når L. ble sulten, men han var veldig rolig resten av tiden. Mange gjester til middag, dessert, kaffe og kaker etterpå. L. fikk veldig mange fine gaver! Eventyrbøker, sangbøker, smykker, armbånd, sølvbestikk, barneservise, liten tursekk, penger osv. Alt i alt en veldig vellykket dag!
@nea Skrevet 21. april 2009 Forfatter #279 Skrevet 21. april 2009 Hei *Joyce* Nå har jeg akkurat lagt L. ut i vogna, og han sovna etter bittelitt rugging. Før var det heeelt utenkelig, da måtte jeg gå laaang tur for at han skulle sovne. Og med en gang vogna stoppa, så våkna han Merker at det blir enklere og enklere for hver dag som går, og rutinene begynner å falle på plass helt av seg selv. Har ikke stressa med det, og nå har vi bare tilpasset rutinene slik L. liker det. Herlig I morgen skal vi på babysvømming for første gang sammen med barselgruppa. Da jeg fikk melding fra ei i gruppa om vi ville være med, så tenkte jeg bare: aldri i verden! Har en del komplekser pga. puppene mine som er str. veldig stor, og bare har blitt større og større under graviditeten. Men etter å ha tenkt litt innså jeg at de fleste på babysvømming har en kropp de ikke er 100% komfortable med, og da burde vel jeg også klare å delta. Kjøpte meg en badedrakt med støtte i går, men etter å ha prøvd både den og bikini, så fant jeg ut at jeg faktisk så bedre ut i bikini. Selv om jeg viser mer hud. Så der føyk 650 kroner rett i søpla, hehe. Nå gleder jeg meg bare til å se hvordan L. reagerer i bassenget! Har fått legetime i midten av mai hvor jeg skal be om henvisning til konsultasjon hos en privatklinikk for å utføre brystreduksjon. Har tenkt på dette i mange år, men det er først nå etter å ha fått L. at det plager meg nok til å faktisk gå gjennom en operasjon. Nå klarer jeg ikke å gå med vanlig bh en halv dag en gang uten å få skikkelig vondt både her og der. Og jeg bruker skikkelige bh'er, har maange fra Freya. Siste bh'en jeg kjøpte var størrelse 34J... Nå som jeg har bestemt meg, tenker jeg ikke på annet! Er skikkelig utålmodig, og håper jeg får operasjon fort. Har lest en plass at man må vente 3 mnd etter avsluttet amming, og hvis dette stemmer, så er jeg klar for operasjon i begynnelsen av juli
Gjest *Frida* Skrevet 21. april 2009 #280 Skrevet 21. april 2009 Hei! Har du sluttet å amme nå? Gode bher er utrolig viktig, men det finnes jo en grense... 34J høres voldsomt ut. Kjenner fleire som har gjennomført brystreduksjon, blant anna ei god venninne. Ho er veldig fornøyd, og er glad ho valgte å gjennomføre operasjonen. Håpar alt står bra til med L. Deilig med rutiner, både for mor og barn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå