Gå til innhold

London: Forslag til opplevelser?


Væren

Anbefalte innlegg

Glemmer alt i dag jeg )

Krykker er en fin ting å ha, hvis du kan leve med samvittigheten etterpå :oops:

Mamman min går på krykker, og da jeg var i London sammen med henne, spankulerte vi rett forbi køen overalt vi skulle. det er ganske fint når køen er flere hundre meter lang :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :)

På forrige side så jeg det var en link til en vg-artikkel om London walks. der står det sikkert noe interessant :9

Ellers trenger du ikke melde deg på, du bare møter opp der den begynner. Spør på hotell etc. etter brosjyrer om dette, i brosjyren står det oppmøtetid og -sted.

De gangene jeg har vært på sånn, har guidene vært veldig flinke. Flere av dem har vært sånne som holdt på å utdanne seg til skuespillere, med stor innlevelsesevne og hele pakka. Virkelig verdt pengene!

Pepsi Max Drop er sånn som tar deg (uforskammet) saaaaaaaaaaaaaaaaakte oppover, for så å slippe deg kjempekjempefort ned igjen. Slike finnes jo på de fleste tivolier også, men syntes det var litt morsomt at den var innendørs. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det finnes et helt eget "selskap" som heter Mystery walks of London. Høres skikkelig tøfft ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter 3 år i London, gjorde jeg kun en turist ting. Det var London dungeon.

Litt artig.

Ellers bodde jeg ganske nært slottet til han derre kongen som kappa hodet av kjerringene, den 8. et eller annet. I Richmond. Richmond er en helt herlig forstad til London. Stille og deilig.

Notting Hill er ikke no spesielt.

Liker du fornøyelsesparker, er det to stykker som ligger like utenfor London. Bl. a. Alton Towers som har fantastiske berg og dal baner.

Det finnes mange fantastiske museumer som er verdt å få med seg. Modern arts, natural history, science osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere vil spare tid på transport mellom alle severdighetene, så anbefales det å kjøpe billett hos et av selskapene som kjører faste guidede turer mellom de største severdighetene.

Dette er ringruter, og man kan hoppe av og på hvor man vil og når man vil innenfor gyldigheten av billetten. For eksempel i løpet av 24 timer. Bussene går relativt ofte.

Billetter får man kjøpt på hoteller og i kiosken på hjørnet. Se etter plakater utenfor.

Det som også er fint med disse bussene er at de er åpne på toppen (fri utsikt fra andre etasje) og at det sitter en guide og forteller historier om hvor man er, hva man kjører forbi og hva man kan vente seg. Morsomt å høre på!

Til slutt, hvis dere ønsker litt ro i sjelen midt i storbyen så anbefales en tur i Queen Mary's Rosegarden. Navnet taler vel for seg? Nydelig park - og selvfølgelig nydelige roser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipsene, Sjøstjerna!

Med så mange gode ideer jeg har fått nå, holder det neppe med 4 døgn!!!

Skal jo ha tid til shopping og ikke minst pub!!! :ler:

Kanskje jeg må melde flytting? :o

Jepp, Tuddelidu, det blir plass til deg! Har ikke pakket noe ennå, så jeg får pakke rundt deg! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få ha det vesle rommet på siden i kofferten helt for deg selv! Der jeg pleier å ha undertøyet mitt!

Bertha, jeg så ikke innlegget ditt! Takk for gode tips til deg, også, vennen!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med så mange gode ideer jeg har fått nå, holder det neppe med 4 døgn!!!

4 døgn er altfor lite.

Mine 3 år var for lite. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I dag har jeg kommet hjem fra London! Har pakket ut av kofferten og kost masse med ungene mine!

Vi har hatt fire kjempefine døgn, har mest av alt kost oss masse og sett på livet, vært på shopping, hatt fin restaurantmiddag, vært på markeder, Harrods, Covent Garden, Notting Hill, Greenwich med observatoriet/nullmeridianen, båttur på Thaemsen og fish and chips + øl på mange koselige puber!

Musicalen fenget ikke helt, så vi var 3 par som forlot den i pausen... :oops:

Det ble sånn sett en dyr fornøyelse...

Shopping var dyrt, og ikke alt var like aktuelt å kjøpe med seg hjem, men det var noen butikker som skilte seg ut. Jeg hadde likevel handlet så pass mye klær før jeg dro, at jeg ikke gadd å stresse med dette. Var gøy å bare kikke rundt. Og så blir det jo alltid noen småting man har lyst på, da... Mennene våre var litt mer "kulturelle", de var på et par museer, mens vi damene raste rundt for å tilfredsstille shopping-genene...

Det ble ingen "walks" på meg, for når man drar flere par sammen, blir det jo til at man følger stimen, på en måte. Og om kveldene var vi ganske slitne etter mye gåing og opplevelser.

Tusen takk til alle som har kommet med forslag og ideer! Det er ennå mange opplevelser som dere har nevnt her som jeg vil prøve å få med meg neste gang - for det blir nok helt sikkert en neste gang!

Vi fikk i alle fall akkurat en sånn tur som vi hadde lyst på!

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: Vi så halve Chicago... Men etter å ha vært ute og gått hele dagen, var vi temmelig utslitt, så vi holdt alle på å sovne under musicalen. Derfor gikk vi i pausen...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjesta

Så fint at dere hadde en vellykket tur, Væren - og takk for denne tråden!

Vi skal på en slik vennepar-tur til London i november, og det blir min første englandstur, så jeg skal notere meg tipsene i denne tråden og prøve å få med meg noen av severdighetene!

Takk igjen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

London Dungeon! Ligner på Mdm Tussauds, men hander om ulike torutr metoder gjennom tiden, er ikke fælt altså, interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at dere hadde en vellykket tur' date=' Væren - og takk for denne tråden! :D[/quote']

Bare hyggelig, Kverula! Det var masse gode tips her som mange kan få glede av! I første rekke dro vi for å slappe av og ha ferie. Derfor prioriterte vi ikke å ta med altfor mange severdigheter og opplevelser! Folkelivet og stemningen var det beste med hele turen!

Den dagen da vi tok undergrunnen/toget til Greenwich, gikk på marked, i park, på observatoriet, og spiste fish&chips på typisk engelsk pub - det var i grunnen den dagen alle sammen var mest fornøyd med!

Å sjokke rundt på Oxford street var ikke "fantastisk", det var dyrt, litt glorete og veldig mye masete musikk inne i forretningene! "NEXT" butikkene var fine, der var det mer "vår" klesstil, litt klassisk og litt tøft, virket til å være god kvalitet. "TOP SHOP" var en gedigen skuffelse, kunne glatt kjøpt mye fint til "bad taste" party der, gitt! Men det verste av alt var at det faktisk sto folk i kø for å betale slike grusomt glorete klær! De har en annen smak i England, etter mitt syn. Mange engelskmenn - og kvinner - har ikke peiling på å kle seg. Og jeg som trodde jeg ikke hadde peiling; jeg er visst en moteguru i sammenligning!!! :ler:

Covent Garden var koselig å få med seg, og absolutt Notting Hill og Portobello Road/market. Veldig herlig atmosfære, og her solgte de alt fra fossiler, gammelt sølvtøy og "gammeldagse" reklameskilt i stål på gaten. En egen forretning med nesten bare håndtak og knotter også! Mye gøy å se her!

Fikk ikke med oss London Eye, altså det svære pariserhjulet. Det gikk ulidelig sent, så man fikk nok god tid til å studere utsikten... Men skal nok få det med meg en annen gang. Tiden strekker bare ikke til.

En annen gang kommer vi nok ikke til å bestille musicalbilletter på forhånd, det var veldig dyrt, og de reklamerte med ledige billetter til for eksempel "Mama Mia" musicalen og "Stomp".

Det ble mye gåing, og mange turer med undergrunnen. Det virker kaotisk i starten, men etterhvert skjønner man prinsippene, og det er ryddige og oversiktlige karter/skilt alle veier. Også på gatehjørnene.

Når alt dette er sagt, må jeg innrømme at det var deilig å komme hjem! Du verden, så godt og luftig vi har det her hjemme! Jeg hadde nok fått klaustrofobi av å bo i en av Londons forsteder. Det så veldig trist og tett ut mange steder. Men det er klart en fantastisk opplevelse å få med seg storbylivet på denne måten!

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Flott London-tråd!! Vil anbefale alle til å komme seg ut av Oxford-street-gryta!!! 8)

ta toget, banen eller elvebåt ut til forstedene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...