Gjest Erla(uinnlogget) Skrevet 18. mai 2003 #1 Del Skrevet 18. mai 2003 Vi flyttet inn i nytt hus for en mnd siden og for 2 uker siden oppdaget jeg maur(jordmaur) på kjøkkenet og stua :x Trodde endelig jeg slapp mer maur nå, da vi hadde det samme problemet på det forrige stedet, men den gang ei. Vel, jeg fikk da ihvertfall bekjempet mauren på 1 uke i det forrige huset, selv om det var adskillig flere av dem der. Nå blir jeg ikke kvitt dem. Kjøpte lokkebokser(hvite) fra Felleskjøpet for 2 uker siden, men det blir bare mer maur. I fjor kjøpte jeg noen grønne bokser og de var supereffektive, mauren forsvant på bare 1 uke, men de selger de ikke lengre :evil: Er det noen som har et godt råd å komme med, ville jeg blitt svært takknemlig Er lei av å ha maur på kjøkkenbenken, i stekeovnen, i oppvaskmaskina osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. mai 2003 #2 Del Skrevet 18. mai 2003 Hei jeg har samme problem i sokkelleiliheten i mitt nye hus også. Om du finner en løsning så vil jeg mer en gjerne vite det også. Mailadressen er fjernet. Dersom du ønsker å bli kontaktet via mail, så kan du registrere deg og legge inn mailadresse i profilen din. Lea (moderator) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 18. mai 2003 #3 Del Skrevet 18. mai 2003 Jeg vet at en bekjent brukte "spillolje" som han pleide å helle ut i en stripe langs veggene/muren på huset hver vår. Om dette er miljøvennlig og sånt er en annen sak. Vet bare at mauren forsvant jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bluesky Skrevet 18. mai 2003 #4 Del Skrevet 18. mai 2003 Har hatt samme problem i mange år. De er mulig å bli kvitt, men de kommer tilbake etter et år eller to..Vil tro du mener de grønneboksene med skogshonning med gift, de er effektive, ellers har jeg brukt maurmiddel i vann som heg har helt rundt hele huset, inntil muren og et stykke rundt. Vi har ofte spraya når vi har reist vekk, de klekker ofte i vannlåsen så der må det sprayes godt. Ellers er det lurt å la et maurlik ligge, de ragerer visst på å finne døde kamerater.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dødspingvinen Skrevet 19. mai 2003 #5 Del Skrevet 19. mai 2003 Vi hadde samme problemet. For på felleskjøpet og kjøpte en tube med et maurmiddel. Husker ikke helt hva det het, men det fungerte sånn; Maurmiddelet er flytene, og et helles ut noen solide dråper der mauren ferdes. Det lukter søtt av middelet, og mauren tror det er godteri!! Så de går oppi det, forsyner seg rikelig, og tar med hjem til dronningen. Virkningen kommer noen timer senere, og maurene + dronningen dør. Ingen flere maur. Syns jeg husker at det fungerte ganske fint. Dersom du forklsrer virkningen på felleskjøpet, vet de nok hvilket middel jeg tenker på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rufus Skrevet 19. mai 2003 #6 Del Skrevet 19. mai 2003 Her jeg jobber anbefaler vi og vanne utvendig med f eks Kirk langs husveggen - helst rundt hele huset men iallefall på den siden de ferdes...Inne bruker man en tube Nippon som høres ut som det Vigfa også benyttet...legger noen dråper (på et matpair el - så slipper man og ødelege gluvet el) der mauren ferdes....vel, det er iallefall det jeg har fått med meg til nå... Ellers går det ann og legge ut siver av slangagurk som de heller ikke tåler....vet ikke om det er like effektivt, men definitivt mer miljøvennlig.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå