Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2008 #1 Del Skrevet 31. mai 2008 Ikke air condition. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2008 #2 Del Skrevet 1. juni 2008 Ikke air condition. På norsk heter det ingen av delene. Det heter aircondition. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jeg vet best så! Skrevet 1. juni 2008 #3 Del Skrevet 1. juni 2008 Luftkondisjonering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2008 #4 Del Skrevet 1. juni 2008 Luftkondisjonering. Bravo , gjest! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2008 #5 Del Skrevet 1. juni 2008 På norsk heter det ingen av delene. Det heter aircondition. Feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 1. juni 2008 #6 Del Skrevet 1. juni 2008 Egentlig heter det klimaanlegg på norsk, men aircondition er brukt, og finnes også i ordboka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 1. juni 2008 #7 Del Skrevet 1. juni 2008 Dette har jeg lurt på. Jeg vet aldri om jeg skal si airconditioning eller airconditioner. Er det altså slik at begge deler er feil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2008 #8 Del Skrevet 1. juni 2008 Feil. Slå opp i ordboka, da vel. Aircondition, luftkondisjoneringsanlegg og klimaanlegg er gangbart. Air conditioning er ikke norsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2008 #9 Del Skrevet 1. juni 2008 Aircondition er et av de ordene som egentlig er helt feil, men som er blitt tillatt fordi så mange bruker det. Men airconditioning er også greit. http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...=n&renset=j Skal man skrive engelsk er imidlertid kun "air conditioning" tillatt, og det er jo også dette som er opphavet til de andre ordene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå