Gjest gjesta Skrevet 18. mai 2003 #1 Del Skrevet 18. mai 2003 Kan jeg plante ut tomatplantene mine nå? Kan de evt. stå ute om dagen, men tas inn om natten? Eller har de det fremdeles best i stuevinduet der de har stått den siste tiden? Takknemlig for svar, har fått sommerfølelse, men det er jo ikke sikkert tomatene har fått det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maxine Grey Skrevet 18. mai 2003 #2 Del Skrevet 18. mai 2003 Anbefaler å slippe dem ut på dagtid, men ta de inn om kvelden noen dager, så de blir herdet. Ellers kan de fort bli "forkjølet", få brune krøllete blader og se litt triste ut. Men jeg skulle tro at i Bergen er du sikker for nattefrosten nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 18. mai 2003 #3 Del Skrevet 18. mai 2003 Så du mener at bare de slipper nattefrosten klarer de seg selv om det ikker er så veldig varmt på dagtid? ( Her i Bergen varierer temperaturen fra 5-6 grader til opp mot 20 for tiden) Jeg begynner å bli lei av å ha dem i vinduskarmen, tenkte å plante dem ut i en krukke som kan taes inn om natten, og så har jeg funnet et lunt sted i solveggen de kan få stå om dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå