Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

I dag fyller abortloven vår 30 år. 30/5 1978 ble den innført. Tenkte bare å nevne det siden jeg ikke har sett det blitt nevnt noe i media så langt :)

Hva synes dere om abortloven? Selv er jeg 100% for fri abort :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Elfrida
Skrevet

Hurra for abortloven! Det at antallet aborter ikke har økt viser at den enkelte kvinne er i stand til å ta denne avgjørelsen like godt som en eller annen abortnemd.

Gjest Gjest
Skrevet
I dag fyller abortloven vår 30 år. 30/5 1978 ble den innført. Tenkte bare å nevne det siden jeg ikke har sett det blitt nevnt noe i media så langt :)

Hva synes dere om abortloven? Selv er jeg 100% for fri abort :)

Hurra for abortloven fra meg også!!

Gjest Gjest
Skrevet

Merkelig å tenke hvem som er født før og etter, og hvilke valgmuligheter mødrene hadde da.

Er vel stort sett for, men det burde muligens blitt gjort noen endringer med tanke på oppfølgingen i forbindelse med provoserte aborter.

Skrevet

Jeg er 100% for selvbestemt abort. Jeg tror at det å velge abort er en stor bealstning i seg selv, og jeg er glad tiden med abortnemda, som stort sett bestod av menn over 50, skulle bestemme hva som var best for kvinnen det gjaldt.

Skrevet

Jeg er også for fri abort. Det burde være opp til en selv om man føler at man er i en livssituasjon der man har det som trengs for å forsørge et barn. Og ikke minst et ønske om å gjøre det.

Men jeg tror også at en abort tærer fryktelig på psykisk. Det er derfor godt at ikke andre skal bestemme når man endelig har tatt det store steget og bestemme seg for en abort.

Skrevet
I dag fyller abortloven vår 30 år. 30/5 1978 ble den innført. Tenkte bare å nevne det siden jeg ikke har sett det blitt nevnt noe i media så langt :)

Hva synes dere om abortloven? Selv er jeg 100% for fri abort :)

Da har du ikke fulgt så godt med i media, for det har blitt omtalt både i går og i dag ;)

Gjest Gjest
Skrevet
Trist med aborter.

Akkurat det tror jeg igrunnen de fleste er enige i, selv om slike tråder ellers uten unntak pleier å ende med skittkasting og usakligheter. La oss håpe denne tråden blir et unntak, der folk kan få svare på hva de mener om saken. Jeg er selv mot abort, og mener menneskelivet starter ved unnfangelsen.

Skrevet
Trist med aborter.

Selvfølgelig er det trist. Retten til selvbestemt abort er allikevel viktig, det blir ikke mindre trist om belastningen blir større!

Gjest Gjest
Skrevet

Hvor mange aborter tror dere det er utført på de 30 årene?

Skrevet
Trist med aborter.

Ja, det er trist. Jeg synes heller ikke noe særlig om aborter, men det er et personlig valg og som utenforstående bør man ikke dømme siden man ikke vet årsakene som ligger bak.

Med godt følger vondt, og noen "misbruker" helt klart retten til fri abort. Men fri abort har ført til mer godt enn vondt. Jeg tenker med gru på den tiden hvor det fantes abortnemder - og hvis man befant seg i en allerede fortvilt situasjon - skulle man ydmykes i tillegg ved å stå fremfor en gjeng med menn som skulle si ja eller nei til abort. Og går man enda lengre tilbake, var det enda værre - med kloke koner eller forfyllede leger med sløve og skitne kniver.

Nei, jeg er glad for at vi har retten til selvbestemt abort. MEN, jeg er uenig i hvordan praksisen er her hvor jeg bor. Her kan man få tatt abort inntil 24. uke. Det synes jeg er altfor sent, og jeg tror nok at dette i stor grad medvirker til at fanatismen rundt abortmotstand er såpass stor.

Skrevet

Jeg er veldig glad for at kvinner for 30 år siden fikk selvbestemmelsesrett over egen kropp.

For øvrig har aborttallene holdt seg stabile de siste 30 årene, mens fødselstallene har gått opp... ;)

Skrevet
Trist med aborter.

Ja, det er trist! Det som er uendelig mye tristere er imidlertid uønskede barn som må lide under å bli født av en mor i en livssituasjon hun selv ikke ønsker å bringe et barn inn i.

Jeg er av den oppfatning at abortloven fungerer helt utmerket og jeg er også svært glad for at den eksisterer!

Gjest StockDama
Skrevet

En flott dag i kvinnens historie. =D

Skrevet

Dere som er for fri abort, mener dere at faren også skal ha sitt å si?

For eksempel at jeg kan be dama mi om abort dersom jeg ønsker det og jeg er faren?

Eller tolker jeg fri abort som at dere mener at det kun er kvinnen som skal si noe?

Bare lurer på hvordan hjernen deres fungerer skjønner dere!

Gjest StockDama
Skrevet

Det det kommer ned til, er at det er kvinnens kropp...en mann kan ikke forlange at kvinnen skal gå gjennom en graviditet, eller gå gjennom det psykiske å ta abort. Det er ikke så lett som menn skal ha det til. Er ikke "bare" å ta en abort..

Gjest Gjest_mamma1_*
Skrevet

Jeg syns dette helt klart er kvinnens rett, ikke mannens. Det er vår kropp og vårt liv som påvirkes.

Beklager om menn føler seg utelatte, men likestillingen er dog ikke kommet så langt at dere kan bære frem et barn.

Skrevet
Dere som er for fri abort, mener dere at faren også skal ha sitt å si?

Mannen har selvsagt all rett til å ha en mening.

For eksempel at jeg kan be dama mi om abort dersom jeg ønsker det og jeg er faren?

Ja, du kan be dama di om å ta abort, men om hun velger å gjøre det er opp til henne.

Eller tolker jeg fri abort som at dere mener at det kun er kvinnen som skal si noe?

Ja, til syvende og sist er det kvinnens valg fordi det er hennes kropp.

Bare lurer på hvordan hjernen deres fungerer skjønner dere!

Helt greit det, waco. :)

Skrevet
Bare lurer på hvordan hjernen deres fungerer skjønner dere!

Har du ennå ikke funnet ut omtrent hvordan det fungerer etter å ha stilt de samme spørsmålene på KG i snart et tiår, så bør du kanskje begynne å stille noen spørsmål ved hvordan din hjerne fungerer? (Du har vel i den samme perioden promotert relativt heftig at hasjrøyking ikke er skadelig ;) ...)

God helg, Waco! :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...