Gå til innhold

P-stav -

Votten

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg vurderer å sette inn en p-stav, i stedet for å stresse enda flere år med p-piller.. og i tillegg slippe å tenke på mensen i både ferier og hverdaf (selvom det er en trygghet å få den). Noen som har noe erfaring med p-stav der ute? =)

Hilde :)

Endret av Hilde_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Da har jeg satt inn p-stav jeg :P Legen min sa at det var en mulighet at jeg kunne ha mensen i 3 mnd strekk :S men det har jeg heldigvis sluppet. Har ikke hatt noe problemer med den, bortsett fra litt sårhet i armen i begynnelsen, og kanskje et litt hissig humør ( til min kjæres store fortvilelse) :P Ellers er jeg veldig fornøyd.

Håper flere deler denne erfaringen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan du se video fra innsetting og uttak av p-staven, man kan vel si at jeg ombestemte meg for å skaffe meg denne etter å ha sett dette. Hihi :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mea Culpa

Hadde den i et år før jeg tok den ut. Fungerte veldig bra bortsett fra at jeg fikk fryktelig mye kviser i ansiktet ... Men alle reagerer forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan du se video fra innsetting og uttak av p-staven, man kan vel si at jeg ombestemte meg for å skaffe meg denne etter å ha sett dette. Hihi :)

Hehe, da jeg satte den inn MÅTTE jeg bare se på. Syns det var litt ekkelt, men klarte ikke la vær å se på.. Gruer meg litt mer til å ta den ut da. Frykter at det er litt verre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja jeg måtte garantert ha sett på jeg også! Det ser verre ut når den skal ut, men jeg tror ikke man kjenner så veldig mye pga lokalbedøvelsen. Det ser sikkert verre ut en det er! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, ja jeg måtte garantert ha sett på jeg også! Det ser verre ut når den skal ut, men jeg tror ikke man kjenner så veldig mye pga lokalbedøvelsen. Det ser sikkert verre ut en det er! :)

Ja, får håpe det:P Føler liksom at den gror fast og blir vanskelig å ta ut.. Men i følge legen min er det ikke noe problem. slipper kanskje å være øm i armen den neste uka:P hehe.. Trenger heldigvis ikke tenke på det enda. Bare hatt den en mnd :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...
Gjest Henriette

Ja, får håpe det:P Føler liksom at den gror fast og blir vanskelig å ta ut.. Men i følge legen min er det ikke noe problem. slipper kanskje å være øm i armen den neste uka:P hehe.. Trenger heldigvis ikke tenke på det enda. Bare hatt den en mnd :P

Hvor mye betalte dere for å sette p-staven? Og er det bare fastlege man går til for å få den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler å gå til en gynekolog å sette inn Implanonen. Ikke alle fastleger har tatt kurs i innsetting, og da kan det bli problemer med å få den ut.

Du kan også ringe til firmaet som fører Implanonen å spørre om din lege er kurset, og hvis ikke, hvem som kan gjøre det i ditt nabolag.

Jeg setter inn mine hos gynekologen, og det kostet meg 1500 inkl staven. Satte inn ny for en uke siden. Dette er min fjerde, og jeg er kjempefornøyd. Svært billig prevensjon er det også. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...