Gå til innhold

terminklubb jan/feb 2009 Skravletråd!

skogmusa

Anbefalte innlegg

Gjest kaffedama

Haha, ser det er flere som har "hva i all verden skal vi med alle disse klærne"-problematikk. Da S skulle bli født arva vi MASSE, ikke alt like fint, og som sagt endel sommerbabyvennlige ting. Og så fikk vi jo endel, og så kjøpte jeg selvfølgelig noe selv... Og nå er det bare ENORME mengder med klær som ligger her, og jeg veit ikke helt hvordan jeg skal få kontroll på det. :ler: Mamma har heldigvis hatt vett til å spare på de fine tingene, men det er endel typisk jenteting som ikke kommer til å brukes på lillebror (og ikke blei brukt på storebror heller ;)). Men svigermor ga oss noen "fine" bleiebukser i ull fra mannen var liten som fortsatt slenger rundt i posene mellom det andre. :ler: (Og nei, jeg kommer ikke til å bli tøybleiefrelst.)

Men jeg fant faktisk en ullsparkebuse fra søttitallet som jeg kommer til å bruke denne gangen (sistgang var det som nevnt varm sommer og ikke så aktuelt) og noen andre luer og litt smårusk som faktisk duger i februar. Tror jeg begynner å få litt følelsen av hva jeg må kjøpe, skal også prøve å få ut av mamma om hun holder på med noen strikkeprosjekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er heldigvis noen ting av alt det arvede som er utrolig kult å bruke igjen også. Hvis ikke hadde jeg ikke giddet å rydde meg igjennom det! Jeg og broren var babyer på 70 tallet, og det var jo endel kule farger i bruk da også. Nå blir jo ting fort veldig rosa for oss jentemammaer. Så har noe gult og brunt og skikkelig retro som det bare blir kjempekult å bruke på lillesøster! :jepp:

Nå har jeg heldigvis kontroll på alt ( er jeg ganske sikker på...) og selvfølgelig ikke et sekund for tidlig, lillefrøkna kan jo melde sin ankomst når som helst... Stadig murringer, mens-aktige kramper og noe vanvittig nedpress gjør at jeg virkelig blir optimistisk til at hun bør komme sånn ca til termin og ikke så mye senere. Så vil jo tiden vise om det stemmer, da :sjenert:

:filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg heldigvis kontroll på alt ( er jeg ganske sikker på...) og selvfølgelig ikke et sekund for tidlig, lillefrøkna kan jo melde sin ankomst når som helst... Stadig murringer, mens-aktige kramper og noe vanvittig nedpress gjør at jeg virkelig blir optimistisk til at hun bør komme sånn ca til termin og ikke så mye senere. Så vil jo tiden vise om det stemmer, da :sjenert:

Håper hun kommer snart, så du slipper å gå sånn så lenge! (jeg håper forresten min også kommer snart.....)

Skulle forøvrig ønske at noen hadde spart noen kule retroklær fra 70-tallet til meg også :ler:. Men nei. Verken kult, retro, pent brukt eller særlig rent....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kaffedama

Det høres ut som prinsessa di kan finne på å komme når som helst smilefjes! Spennende!

Ser søndagsengel her inne også, har det skjedd noe spennende hos deg kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma ble faktisk skuffet da hun så hvor lite babyklær som var blitt igjen, men det er nok blitt gitt bort og utslitt i løpet av årene. Men det resulterte i en handletur hvor hun tok regningen! Absolutt ingen dårlig bytt. Har nok av søte små plagg fra jeg var lita, og særlig når jenta mi blir større, da er det mye klær som er brukbare!

Håper alle får en fin vinterdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma har ikke orket å grave frem de gamle babyklærne fra loftet, hun. :ler: Og jeg skjønner henne egentlig veldig godt, for det loftet er mildt sagt fullt. ;) Jeg er i grunnen imponert over at de i det hele tatt fant sprinkelsenga der oppe! Men skulle gjerne hatt noen av sparkebuksene hun sydde til meg og brodern, de er fine... Kanskje jeg skulle bedt om mønsteret, for det ligger neppe på loftet. :lol:

Endret av itla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mønster på sparkebukse hadde vært kult! :)

Mamma og pappa har kun to bittesmå loft, så oppryddingen der tok bare mamma og meg ca tre dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg ul-termin! Er ikke helt overbevist om at han kommer i dag, da ;)

Oi, så spennende! Da må jeg løpe inn i dagboka di og huke deg opp på mine innlegg!

:popcorn:

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! :hoppe: Tror jeg også må fange deg opp på mine innlegg så jeg holder oversikten her... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj,oj,oj.... spennende dag Søndagsengel :)

Dagen er ennå ung da, fortsatt kan det skje mye....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med søndagsengel da :jepp:

I dag har jeg vært en tur på hennes og mauritz.Tenkte jeg skulle kjøpe litt flere strømpebukser til babyen og kansje litt klær,men det ble bare to strømpebukser.Siden jeg ikke vet hva jeg får syns jeg det er så vanskelig å finne noe nøytralt. Jeg får heller vente til babyen har kommet.Man får jo så mange klær av alle som skal se babyen og da så det haster vel ikke akkurat.Og jenteklær har jeg jo fra jenta her.Jeg har jo det jeg trenger til de to første mnd da så ingen krise men fikk liksom det over meg i dag at jeg måtte ha mer :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Jeg må bare le litt av klesdiskusjonen som har rast her de siste dagene, mange morsomme kommentarer!

Søndagsengel: Herreguuuuud så spennende!! Du holder oss vel oppdatert om vannet går eller andre tegn? Har du sladris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kaffedama

Uten at det er for å plage dere håper jeg noen av dere som har termin i 3. - 10. februar-gjengen går over tida. Det er jo nesten alle!!! Hvis ikke blir det ingen til å henge rundt her med meg og Anamelona i midten av måneden... :fnise:

Endret av kaffedama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at det er for å plage dere håper jeg noen av dere som har termin i 3. - 10. februar-gjengen går over tida. Det er jo nesten alle!!! Hvis ikke blir det ingen til å henge rundt her med meg og Anamelona i midten av måneden... :fnise:

:ler: Sjansen for at vi går over tiden er vel dessverre større enn vi vil. Dere blir nok ikke alene her!

Og grattis igjen til @nea som plutselig fikk baby på nyttårsaften!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og grattis igjen til @nea som plutselig fikk baby på nyttårsaften!

Oi, det hadde jeg ikke fått med meg! Gratulerer! Da er det jo jammen two down allerede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig! Og du har jo faktisk planer om å bare "dytte meg ut i grøfta" selv, du som faktisk har avtalt første møte med bebissen! :ler: Spørs om ikke jeg bør huke meg opp på mars-lista også, siden jeg har fått to terminer - både i februar og mars! :lur: Vent.. Det har jeg jo allerede gjort! :strix:

Så ikke tenk for mye på meg dere, selv om det hadde vært best å få ca samtidig med noen av dere, for det er jo dere jeg følger!!!

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...