Gå til innhold

terminklubb jan/feb 2009 Skravletråd!


skogmusa

Anbefalte innlegg

OI OI OI OI. Hos meg skjer det ting jeg ikke var helt forberedt på.Var på jobb i dag fra 9-16 og etter det dro jeg,mannen og jenta vår på butikken og skulle handle inn til nyttårsfeiring.Og mens vi gikk og plukket varer så kjente jeg at det begynte å renne av meg,så stoppet det og så kom det litt igjen.Sånn var det helt til vi kom hjem og jeg løp rett på do og sjekka hva som kom.Det var blod.Friskt rødt blod. Det ga seg heldigvis da vi kom hjem og det har ikke skjedd noe mer.Det begynte med en blødning sist jeg skulle ha også så jeg tar det med knusende ro men det er jo 3 uker for tidlig da.Fikk sikklig press bak i rompa og akuratt som om jeg måtte på do,magen har sklidd kjempemye ned også.Tror kansje det lukter nyttårsbarn her :ler: Men vist det virkelig er nå den skal komme så vil jeg helst ha den i januar.Ikke i morra i hvertfall.Men det er jo ikke sikkert det skjer enda.Mannen går rundt og smiler her hele tida,gleder seg kjempemasse til det skjer noe mer.Pakket en liten bag her for sikkerhets skyld. Jeg er egentlig kjempeklar for å få den ut.Er så vidt jeg klarer og gå nå for den har sklidd så langt ned.

Stikker innom i morra hvis det skjer noe mer her. :kgbaby:

:hakeslepp: Oioioi! Så spennende! Tenk om babyen blir født 1. januar! :fnise: Skikkelig nyttårsbarn! Lykke, lykke til, skogmusa! :klemmer:

(Men alt nå! Hjelpes, da er det jo ikke SÅ lenge igjen for min del heller... :ler:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

lille katt: Godt at kynnerne har gitt seg. :) Høres herlig ut med UL nå, skulle ønske jeg også fikk hilse litt på babyen igjen... :sjenert: Men det er jo heller ikke så lenge til vi får hilse på "på ordentlig"! ;)

kaffedama: Klar? Mentalt? Hæ? :ler:

God bedring! :klemmer:

Endret av itla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Jeg har ikke sjekka terminlista, hvem er det som er "først ut" i fht den?)

Kreps hadde termin 2. januar, men signaturen hennar fortel at jenta kom til verden 13. desember! Gratulerer!

Eg er verken mentalt eller praktisk klar (utstyr og sånn), så vetla her får vente litt. Men no er det så få timar igjen av 2008 at eg trur nok i allefall at det blir 2009-baby :jepp:

Så spennande for deg, Skogmusa! Du må huske å oppdatere om du er heime... Korleis ligg det an med sladrisar forresten, det er visst på tide!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er alt rolig, men jeg er fryktelig forkjøla. Lille jenta i magen bryr seg ikke så mye om det (men det rister nok veldig når jeg hoster!).

Godt nytt år til alle! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere klare mentalt? (Så klare som dere kan få blitt?)

Nix. Men jeg begynner å bli LEI og vil gjerne ha det overstått :).

OI OI OI OI. Hos meg skjer det ting jeg ikke var helt forberedt på.

OI OI OI! sier jeg også! Nå lurer vi jammen på hvordan det går :)!

Lykke til uansett, og godt nyttår til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her har inget skjedd etter blødningen men det er like greit for vi får gjester i dag som bor noen timer unna. Babyen er nok snill og venter til 2009. Men noe er på gang i hvertfall ellers hadde jeg vel ikke blødd så vi får vente å se. Spennende.Forta oss og pakke bag i går kveld så den er klar,nesten i hvert fall.

Gratulerer til Kreps som er ferdig og har fått jenta si. :babyjente:

Godt nytt år jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei og godt nytt år til!

Det var jammen meg mye som hadde skjedd her på det ene døgnet jeg har vært borte! ;)

Kreps har født 13 desember, det var en stor overraskelse! Men hun var her ikke så mye heller, så jeg var egentlig ikke klar over at hun hadde termin så tidlig i januar heller :sjenert:

Og skogmusa, da! Jeg trodde et lite øyeblikk at det var du som hadde fått årets nyttårsbarn, men det ser ut til at veslejenta ombestemte seg? hehe

Hvordan går det med deg nå da? Har blødningen sluttet? Hva slags blod er det egentlig, er det vanlig at man blør først?

Kaffedama: mentalt forberedt? Tja, kanskje - faktisk! Jeg begynner å bli nysgjerrig på hvem som er inni der. Men jeg er mest klar for å få tilbake kroppen min. Merkelig det der, jeg elsker å gå gravid og kjenne livet og alt det der, men det er jo tungt og da! Begynner å bli lei av kiloene på magen og sove dårlig på nettene. Håper virkelig jeg ikke går to uker over tiden, sånn sett!

Ellers står alt bra til her i gården :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og godt nytt år til!

Det var jammen meg mye som hadde skjedd her på det ene døgnet jeg har vært borte! ;)

Og skogmusa, da! Jeg trodde et lite øyeblikk at det var du som hadde fått årets nyttårsbarn, men det ser ut til at veslejenta ombestemte seg? hehe

Hvordan går det med deg nå da? Har blødningen sluttet? Hva slags blod er det egentlig, er det vanlig at man blør først?

Hei og godt nytt år dere.

Ingen nyttårsbarn på meg nei. :ler: Blødningen ga seg ganske fort ja.Varte bare en liten time.Det var friskt rødt blod.Det står i en av bøkene mine at en fødsel kan starte med en blødning.Det er ikke farlig så lenge jeg ikke har vedvarende smerter i magen.Et tegn på at det modnes der nede. Har drevet og sjekket om slimproppen har gått og men har ikke sett noe til den. Men tror kansje noe skjer snart,det murrer så nederst i ryggen.Ikke mye da men. Om det er vanlig å blø først vet jeg ikke men det begynte sånn sist jeg fødte og.

Sier fra når det skjer mer her. :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier fra når det skjer mer her. :goodbye:

Ja, det må du gjøre! Spennende, spennende! Så akkurat på nyhetene at årets nyttårsbarn ble født i rekordfart og bare 25 sekunder inn i 2009.

Jeg vil også ha en speed-fødsel! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også ha en speed-fødsel! :ler:

Det vil ikke jeg! Jeg vil ha en akkurat passe lang fødsel :). F.eks. 6-7 timer tilsammen. Foreslår at det begynner med OK rier i et par timer, som er til å holde ut, og så drar vi på sykehuset hvor de sier at det er 4-5 cm åpning, og så får jeg epidural med en gang :), og så er det å slappe av litt før det skal presses. På 2-3 press er babyen ute :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kaffedama
Kaffedama: mentalt forberedt? Tja, kanskje - faktisk! Jeg begynner å bli nysgjerrig på hvem som er inni der. Men jeg er mest klar for å få tilbake kroppen min. Merkelig det der, jeg elsker å gå gravid og kjenne livet og alt det der, men det er jo tungt og da! Begynner å bli lei av kiloene på magen og sove dårlig på nettene. Håper virkelig jeg ikke går to uker over tiden, sånn sett!

Jeg har tenkt den siste uka at jeg tror ikke jeg orker å være gravid flere ganger. Har tenkt tidligere også at to barn er nok, så kan vi heller vurdere adopsjon/fosterbarn hvis vi har mer omsorg å gi... Men så har det vært litt rart å tenke på at dette er siste gangen jeg skal være gravid. Men nå har det vært så mye grums i jula at jeg tenker at det er greit det er siste gang allikevel. Virker som om immunforsvaret mitt skrues helt av når jeg år gravid, jeg trekker jo til meg alt som går og er i tillegg så sliten at jeg ikke veit hvor jeg skal gjøre av meg. :(

Men nok klaging. :) Det er vel verd det når premien kommer ut, og man glemmer heldigvis fort også.

Jeg er også UTROLIG nygjerrig på hvem som bor inni magen og lager alt bråket hver gang jeg skal legge meg. :ler: Spennende at det begynner å skje noe her! Bør vi lage en "fødeliste" her på terminklubben?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bør vi lage en "fødeliste" her på terminklubben?

Det bør vi!

Jeg har foreslått dato for Oslotreff i treff-tråden. Bli med!

Vet ikke om jeg tør... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør vi lage en "fødeliste" her på terminklubben?

Er det en liste med oversikt over hvem som har født, eller når vi skal føde?

Jeg har foreslått dato for Oslotreff i treff-tråden. Bli med!

Jeg har lyst samtidig som jeg ikke vet om jeg tør :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest kaffedama

Hva er det dere er redd for da? Det verste som kan skje er vel at vi ikke har noe å snakke om, og da treffes vi vel ikke igjen? ;)

Vi hadde KG-treff sist jeg var gravid, det var veldig vellykka. Det er utrolig mange hyggelige jenter/damer her inne. Bli med da! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke redd for så mye annet enn "anonymiteten" min, som jeg jo innerst inne vet er en aldri så liten illusjon uansett :).

Men jeg skal prøve å mote meg opp :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sur:

Jeg vil også... Men det er nok litt for langt til Oslo...

Men når alt kommer til alt spørs det om ikke jeg hadde fryktet for anonymiteten min selv. :ler:

Men jeg er for en fødeliste. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*stønn*

Magevondt, magevondt, magevondt.

Smertene sitter på oversiden på magen og varer i ca 1 minutt før de trekker seg tilbake. Kommer ca hvert 10-15 minutt. *pokker* Nå kommer den femte siden kl 1800...

Håper dette bare er falske smerter som bare er her for å minne meg på det som skal skje.. Men om de ikke gir seg, eller øker i hyppighet til kl 2100, da blir det legetelefon...

:sur: Litt for tidlig enda.. Er jo bare 32 uker.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...