Brommservice Skrevet 17. mai 2003 #1 Del Skrevet 17. mai 2003 Nice er en fantastisk by med ca. 560.000 innbyggere (m.a.o. IKKE dyrt sted), hvor de bl.a. har funnet 40.000 år gamle bosteder der. Nice er kulturby nr. 2 etter Paris, og har flere begivenheter i august-september enn Oslo i et HELT år. I den franske fellesferien (august), er det arrangementer, fyrverkeri og konserter med MEGET kjente artister. Dette skjer også på omtrent samme tid i Monaco, St. Tropez og noe i Cannes. Jeg har vært i Nice 10 ganger og blir aldri lei. Du kan gå på stranden med finklær fordi det er kulestein og ikke sand der. Litt ubehagelig, men du leie deg inn på en privat drevet strand. Der har de lagt ut lemmer og på disse flyr det kelnere som sørger for ditt behov for mat og drikke. Det er mange diskoteker og klubber der, du må være helt "utafor" for ikke å komme inn på disse stedene. Dansesteder er det nok av. Maten ER billig der !, ikke så billig som trad. syden, men dog MYE billigere på samme standard enn hjemme. Typisk tre-retter med en vinflaske ca. 450 .- pr. pers. i sentrum/gamlebyen !. Du kan spise fisk i restauranter som åpner om kvelden på fisketorget, eller kjøtt langs strandpromenaden / innover i byen. En burgermeny er 50% billigere, klær ca. 25 - 40 % (alt etter merke). Vinpriser er til å le av, og Armagnac fra rundt år 1900 ! koster ca. 1500.- flaska !. Så nøl ikke ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. mai 2003 #2 Del Skrevet 18. mai 2003 Har vært der jeg også...en' gang. Husker ikke hvor vi bodde. Nå 10 år etter VIL jeg dit igjen,men babyen på 4måneder kommer til å være med, litt mer pes da, men ikke mer stress enn at vi skal klare det. Litt mye trafikk kanskje, men..... Hvor skal vi bo? Jeg er 28, samboer 31, og baby 4 måneder? Vil bo på et hotell kanskje som har "alt", sentralt osv. samtidig et rolig sted??? Litt luksus er Ok. Mål: sole oss, gå rundt og kikke, ta tog til andre plasser på rivieraen, shoppe litt osv. Alt som inngår i en "vanlig ferie". Hmmm...blir ikke lett. Tenkte oss å reise i september Er takknemlig for GODE ANBEFALINGER ang, valg av bosted osv. Kaia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest the imp Skrevet 18. mai 2003 #3 Del Skrevet 18. mai 2003 fikk lyst til å reise til Nice igjen. var der for 2 og et halvt år siden. En herlig by. Var der i juli og da var det VARMT, men virkelig et sted jeg ønsker å reise tilbake til. Var blitt forespeilet at det var så fryktelig dyrt der, men jeg var nå skoleelev og hadde ikke det største problemet med å finne et ok hotell, med air condition, riktignok hele 500 m fra stranden , men til en pris av 2000 kr for 6 netter for 2 personer så var dette helt fint for meg. en herlig by å shoppe i, bade i, også har du jo en ypperlig sjanse til å ta en dagstur med toget til cannes eller monnaco. lengter tilbake! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stineha Skrevet 18. mai 2003 #4 Del Skrevet 18. mai 2003 Hei! Jeg reiser til Nice for tredje gang i sommer, kjempefint sted!! Lurer på om du har noen tips til bra restauranter/ barer/ utesteder? Vi slet litt med å finne frem vi......... :-? Vet du forresten hvor det finnes noen oversikt over konserter o.l.? Hadde jo vært gøy å fått med seg! *Gleder meg nå..............!!!* :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleba Skrevet 18. mai 2003 #5 Del Skrevet 18. mai 2003 Ja, Nice er en herlig by og kan anbefales alle. Men den er ikke så stor som "brommservice" vil ha det til. Det er vel ikke mer enn ca 350 000 innbyggere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. mai 2003 #6 Del Skrevet 24. mai 2003 Nice er digg. Og jeg digger Nice. Excellent shopping og uteliv. Og verdens beste sted for strandferie. Å ligge på stranden og nyte et glass iskaldt rosevin, servert av lekre busboys i trange shorts, mens man gløtter litt i et ukeblad ER ferie. Å ligge på beachen på Kreta,- med 1000 milliarder gneldrete skandinaviske skrikerunger som spruter sand på deg, og i den varme cola'en din,- det er masete. :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤_Fairytale_¤ Skrevet 24. mai 2003 #7 Del Skrevet 24. mai 2003 Jeg skal dit på tirsdag 8) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loolaa Skrevet 26. mai 2003 #8 Del Skrevet 26. mai 2003 NICE NICE NICE!! En fantastisk by, som jeg ble veldig glad i det halve året jeg bodde der! loolaa PS Jeg har også lært at det er ca 500 000 innbyggere der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤_Fairytale_¤ Skrevet 26. mai 2003 #9 Del Skrevet 26. mai 2003 Hadde bestilt reise til Nice og alt.. Skulle dra i morgen.. Men det er generalstreik i Frankrike Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingeborg Skrevet 26. mai 2003 #10 Del Skrevet 26. mai 2003 Nå fikk jeg lyst til å reise tilbake! Var der noen dager i fjor sommer og stortrivdes. Og veldig bra shopping! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Girl-Next-Door Skrevet 27. mai 2003 #11 Del Skrevet 27. mai 2003 Elsker Nice jeg også!!! Og hele den franske riviera!! Vive La France!!!! :D (blir bare litt revet med, jeg.....) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loolaa Skrevet 28. mai 2003 #12 Del Skrevet 28. mai 2003 Hadde bestilt reise til Nice og alt.. Skulle dra i morgen.. Men det er generalstreik i Frankrike Typsik fransk ! Beklager latteren, det er jo veldig dumt for deg, *_Fairytale_*. Men det er bare så typisk fransk å streike loolaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤_Fairytale_¤ Skrevet 29. mai 2003 #13 Del Skrevet 29. mai 2003 Typsik fransk ! Beklager latteren, det er jo veldig dumt for deg, *_Fairytale_*. Men det er bare så typisk fransk å streike loolaa Ikke sant. Men får nok dratt til sommeren.. :D Typisk at dette skjer akkurat når jeg skal ta en veelfortjent ferie. :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå