Gå til innhold

fortvilet over "avtalebrudd" :cry:


lin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette er mitt største mareritt om dagen..at noen plutselig

skal ringe å bryte avtalen vi har :(

Synes virkelig synd på deg, men det ordner seg sikkert på

ett vis :wink:

Lykke til iallefall :)

K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff og huff... Skjønner kjempe godt frustrasjonen din, tenker på hvordan jeg hadde reagert i samme situasjon. Hadde ikke vært blid nei :evil: Men nå må dere bare prøve lykken og ringe rundt til andre fotografer og håpe på at en av dem er ledig. Eller så kan det jo hende at dere har en "fotograf" nærmere enn dere tror, har dere sjekket med familie og venner? Kanskje fotografen er en av dem? Vi skal ha fotograf til bildene av oss etter vielsen, men resten av kvelden har vi satt bort til tante og onkel av sambo. De har bra kamera og er flinke til å ta bilder. Lykke til ihvertfall, det ordner seg nok....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et alternativ som faktisk flere bruker, er å ta bildene før vielsen. Fordelen er at man er nystelt, og gjestene slipper å vente, så man føler man kan bruke lengre tid kanskje. Bakdelen er at da har brudgommen sett bruden før hun kommer opp gølvet, og de vil ikke få "the emotional joyride" som kanskje man ellers hadde fått. I dette tilfellet hadde jeg nesten gått for det tror jeg, kanskje.. Uansett, hvis du på endre på ferdigtrykkete invitasjoner osv. pga fotografene har blemma, så kan du be dem plukke opp regninga for det. De er tross alt et profesjonelt firma, og da er ikke unnskyld nok. Da må de også dekke ekstrautgifter de påfører folk med rotet sitt. Og, jeg hadde nok også gått hardt ut med å sjekke hvem som faktisk bestilte først, og hvis det var vi hadde det blitt bølger for å få fotografen som opprinnelig bestilt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei.

Felles sjebne osv. Leste i avisa at musikkeren vi hadde bestilt skulle gjøre noe annet den dagen. Da vi sjekka det fant vi ut at han ikke kunne stille opp hos oss. Ga oss ikke beskjed engang!!! :evil:

Musikkeren er ikke proffesjonell, men likevel. Dette fant vi ut 5 uker før bryllupet, nå er det 3 uker til....

Men har ikke panikk enda. Toastmasteren satte seg selv på saken og var veldig opptimist.

Det finnes jo CD-spillere... Verre for deg med fotograf, men jeg er sikke på at det ordner seg. Lykke til :D

Hilsen junibrud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest glaciera ulogget

Dette er ikke ditt ansvar. Du har inngått en avtale (har du en skriftlig kontrakt?!) og må kunne forvente at en seriøs aktør forholder seg til dette. Hvis fotografen avlyser så kort tid før, så må du selvsagt kreve (ikke spørre, kreve) at han skaffer dere en annen fotograf i samme klasse som ham selv, hva gjelder pris og evner. Jeg mistenker at "de andre" kanskje er kjenninger av ham som har kommet på banen mye senere? Proffer har jo alminneligvis avtalebøker med oversikt over når forpliktelser er inngått, så det burde ikke være nødvendig å vente til søndag med å få et svar! Nei, stå på krava! Dette går ikke an!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrekkelig frekt! :evil:

Men, ta det med fatning. Si nei takk til deres tilbud om kl.16.30. Ta en ny ringerunde. Se hva dere kan få tak i! Lykke til!!

PS. Vi skal gifte oss 9.august og har heller ikke fotograf.. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting du kan gjøre; skriv et leserinnlegg i lokalavisen og fortell om dine erfaringer med denne useriøse fotografen.

Det kan forhåpentligvis gjøre at andre tenker seg om to ganger før de bruker vedkommende, hvilket vil være til pass for ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sunshine-t
En annen ting du kan gjøre; skriv et leserinnlegg i lokalavisen og fortell om dine erfaringer med denne useriøse fotografen.

Det kan forhåpentligvis gjøre at andre tenker seg om to ganger før de bruker vedkommende, hvilket vil være til pass for ham.

godt forslag! det kan også hende at det er ledige fotografer som ser dette og syntes synd på dere, og dermed tar kontakt? ikke vet jeg, men det er jo virkelig verdt et forsøk?

lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting du kan gjøre; skriv et leserinnlegg i lokalavisen og fortell om dine erfaringer med denne useriøse fotografen.

Det kan forhåpentligvis gjøre at andre tenker seg om to ganger før de bruker vedkommende, hvilket vil være til pass for ham.

Hi hi.. Jeg ville ikke ha kommet på kant med Pusekatt i allefall.. :ler: Godt forslag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting du kan gjøre; skriv et leserinnlegg i lokalavisen og fortell om dine erfaringer med denne useriøse fotografen.

Det kan forhåpentligvis gjøre at andre tenker seg om to ganger før de bruker vedkommende, hvilket vil være til pass for ham.

Knallbra!!

Som jeg skulle ha sagt det selv!!

:hoho::hoho::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan fortelle gjester/familie/venner om situasjonen, det kan jo være noen som kjenner en som er god fotograf uten å være fotograf av yrke. Utrolig hva man får gjort gjennom nettverk. Det er ofte sånn at man kjenner en som kjenner osv, og i en sånn situasjon vil kanskje noen kunne stille opp på kort varsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, misunne ikke deg nå. Hadde sjøl sikkert fått helt panikk.

Men jeg hadde nok sjekket godt opp i hvem som bestillte først, hadde aldri selv godt med på å ikke få vite det jallefall. Håper alt går bra for dere

og lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt skikkelig forbanna hvis de først trakk seg fra kontrakt, så sier de skal sjekke og ber deg ringe på søndag, så glemmer de dette og blir sure for at du ringer søndag...jeg hadde nok tatt den store stemmen og sagt noe om at for helvete, dette finner jeg meg ikke i, nå er det på høy tid at dere snur om litt og ser om dere husker noen gloser om profesjonell service. Jeg forventer at dere ringer meg imorgen, ellers tar jeg kontakt med lokalavisen. Adjø!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjempehyggelig å høre at det ordnet seg for dere, lin!

Håper dere blir fornøyde med bildene!

Høres ut som du har fått en hyggelig pris også, uten at jeg egentlig har så veldig greie på dette:)

Og det andre fotografparet.......fy flate, så useriøst!!!!

Nei, vær glad dere ikke endte opp med de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Det viste seg at kun vår dag var den eneste han hadde ledig hele sommeren!!!!! snakk om flaks! Han kommer til å ta minst 50bilder og skulle ha 2500kr + reisepenger for jobben - er ikke dt rimelig?!? Og vi skulle selvsagt få med et skikkelig flott album.

quote]

så heldig at han hadde ledig for dere da - han må jo være dyktig og ettertraktet siden han er så mye opptatt...;)

Lurer ellers på dette med priser, -hva er vanslig, hva betaler dere andre??

Har ikke peiling på slikt jeg, ikke engang spurt fotografen enda hva han skal ha....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...