Gå til innhold

Husk å søk om stipend og lån nå!


Chiquita

Anbefalte innlegg

Vil bare minne dere på å søke om stipend/lån via internettsidene til Lånekassen nå så raskt som mulig, dersom dere vil være sikker på å ha utbetalingspapiret i handen når studieåret begynner...

(Dette gjelder kun høyere utdanning)

www.lanekassen.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Men kan man søke om lån når man ikke har fått svar fra samordna opptak ennå?? :o

Må jo skrive hva du skal studere på søknadsskjema, eller, hur??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på om du VET at du kommer inn, eller ikke....

VET du at du kommer inn, da er det ikke noe problem å søke nå, men dersom det er usikkert så bør en kanskje vente til en har fått svar fra SO, ja....

Men for dere som VET dere kommer inn, eller dere som skal fortsette på et studieforløp er det bare å søke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eminel

Jeg må nok vente til jeg vet hvor jeg har fått skoleplass. Det er siste året på videregående jeg skal på altså...

Synd at det alltid skal ta så j%%¤#" lang tid før vi får pengene :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er jo bare de som skal ta høyere utdanning dette gjelder for, så alle på videregående må nok vente til de ev. får søknadspapirer i posten.

(eller bestille søknadspapier på internett, som en fyller ut, og venter bare på å få bekreftet hvor en kommer inn, og kan på den måten få sendt søknadspapirer til ganske "rimelig" tid)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trinka

- Eller så kan dere bruke min strategi, som jeg liker mye bedre;

Jobb mye i sommer, slik har du har så du klarer deg bra utover høsten. Kom så på rundt de tider du begynner på skolen, i august en gang, at "Oops, jeg har glemt å søke enda...". Så søker du da, og blir kakse på nytt uti oktober november en gang. Like moro hver gang.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe

Men du har jo tilsammen like mye penger å rutte med enten du henter dem ved semesterstart eller i oktober/november. Eller du kan søke og bare vente litt med å hente stipendet/lånet, vet om mange som gjør det (inkl meg selv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vent så lenge med å hente det at det blir returnert da!!! Da kan det heller vente på kontoen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot
- Eller så kan dere bruke min strategi, som jeg liker mye bedre;

Jobb mye i sommer, slik har du har så du klarer deg bra utover høsten. Kom så på rundt de tider du begynner på skolen, i august en gang, at "Oops, jeg har glemt å søke enda...". Så søker du da, og blir kakse på nytt uti oktober november en gang. Like moro hver gang.:)

Og le deg ihjel når du er ferdig utdannet fordi du tok opp så mye lån for å sløse det bort.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe
Ikke vent så lenge med å hente det at det blir returnert da!!! Da kan det heller vente på kontoen din.

Er fullt klar over fristene :) Pleier å hente det når jeg får bruk for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 21 år senere...

Kan jeg søke allerede nå hvis jeg er sikker på at jeg kommer inn alltså? Vil det da bli raskere utbetalt i august?

Anonymkode: bd32d...5cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kan jeg søke allerede nå hvis jeg er sikker på at jeg kommer inn alltså? Vil det da bli raskere utbetalt i august?

Anonymkode: bd32d...5cf

Hvordan klarte du å grave frem en 21 år gammel tråd??? 😂

Anonymkode: 76420...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan klarte du å grave frem en 21 år gammel tråd??? 😂

Anonymkode: 76420...01b

Magic ;)

Anonymkode: bd32d...5cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...