Gå til innhold

skal/ skal ikke?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

jeg vet ikke helt hva jeg vil... Jeg elsker typen min noe sinnsykt, vil dele resten av livet mitt med ham.

Nå prater vi om å flytte sammen, og det er ikke noe annet jeg heller vil! Jeg og ungene mine bor der nesten allerede.

Men jeg har så dårlig samvittighet overfor ungene. Barnefaren bor 3 timers kjøring unna, og bare på grunn av at jeg er så egoistisk at jeg vil bo sammen med kjæresten min så får ikke barna se faren sin så ofte... Jeg går på skole i nærheten av kjæresten min nå, men planen var egentlig å flytte tilbake til der barnefaren bor når jeg er ferdig på skolen. Så hva gjør jeg nå?? Hadde jo ikke akkurat planlagt å treffe mannen i mitt liv her da... Har det så sinnsykt vondt akkurat nå, uansett hvilken løsning jeg tenker på så svir det innvendig!

Jeg føler at jeg må velge nå. Ingen vits i å fortsette med kjæresten min om jeg må flytte tilbake... Uff, men jeg vil ikke miste ham!!!! :grine:

Vi har vært sammen i vel et år nå...

Hjelp meg... :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Avonlea

Skjønner at du er litt fortvila ja, men jeg synes det er flott at du tenker på barna dine oppi alt dette.

Men hva med å ta en prat med barnefaren om kanskje han kan flytte litt nærmere? Eller om han kannskje har en annen løsning.

Men nå skal jeg snu litt på situasjonen for deg så kanskje du får andre tankeinnspill.

Hvis du ikke flytter sammen med din nye kjæreste så blir du ulykkelig.

Dette merker dine barn og når de blir eldre kommer de til å skjønne at du ikke flyttet sammen med ham for deres skyld.

Hvordan tror du de kommer til å føle det da????

Tenk litt over dette og kom med nye innspill.

Håper jeg ikke gjorde dette enda vanskligere for deg nå.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Til Celine!

Det er akkurat det jeg har lyst til å si til meg selv!!!! :D Men jeg har litt dårlig samvittighet uansett... Du gjorde d mye lettere, du sa akkurat det jeg ville høre tror jeg...

Kjæresten min kan ikke flytte noen steder. Han har delt omsorg for sine barn. Barnefaren til barna mine kan kanskje flytte, tviler på at han vil, men det er jo lov å prøve. Han vil jo helt sikkert mene at det var jeg som ville flytte. Men jeg håper han vil forstå. Og han er jo sikkert glad i barna sine...

Du lettet dagen min noen hakk... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kan ikke kjæresten din flytte sammen med deg tilbake til hjemstedet ditt når du er ferdig med skolen da?? Det blir jo nesten som et Kinderegg det! :)

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Avonlea

Ja den samvittigheta er ikke lett.

Jeg har selv to barn og uansett hva jeg har lyst til å finne på så dukker den samvittigheta opp.

Men for å gi et eksempel på ditt problem:

Min far bodde to timers kjøretur unda etter at vi flyttet fra mine hjemtrakter.

Vanligvis var jeg hos pappa annenhver helg og en dag i uka.

Mine foreldre gjorde den avtalen at jeg var hos min far to helger en måned og tre helger neste. Sommerferien var jeg hos pappa i fem uker.

Andre høytider ble byttet på.

Nei flytt sammen med kjæresten din du og lev lykkelig i alle deres dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Det virker som du har sånn noenlunde godt samrabeid og kommunikasjonsnivå med barnefaren. Sånn sett har du et bedre utgangspunkt enn mange andre.

Mange har av ulike grunner litt reisevei mellom seg og den andre parten, uten at dette trenger å gå så hardt utover kontakten mellom barn og forelder. Selv er jeg i samme situasjon, og barna har god kontakt med oss begge. Vi har forresten lengre reisevei enn du beskriver, men barna i dette tilfelle er nokså store, 11 og 15 år. Det fungerer veldig greit, og ungene er ofte hos den andre over lenger tid enn en helg. Tror alderen også har litt å si for om dette blir vellykket. Hvor gamle er dine?

Du sier du har funnet en flott mann som du vil dele livet med. Da synes jeg du skal flytte sammen med ham, og etablere deg der. For det første finnes ikke en sånn mann rundt hvert hjørne, for det andre har du sterke følelser for ham. Hvis han i tillegg har god kontakt med barna dine, er han nok en mann du bør satse på. Slike ting som reisevei kan også endre seg med tiden, og hvis du ser langsiktig på det skal du ikke la det være avgjørende for framtiden din.

Dere kan jo også gjøre det sånn at dere kjører halve biten hver, slik at ikke så mye tid går bort hver gang. Det kan også føles lettere.

Lykke til, og sats på mannen i ditt liv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

MÅ du på harde livet BO sammen med kjæresten din da?????????? :oops:

Gjør ikke dette mot barna dine. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...