Gå til innhold

Brødskive med rømme og sukker....

Trulta

Anbefalte innlegg

Hmm... Kom akkurat på en ting.

Når jeg var liten, pleide pappa og jeg å snike oss inn på kjøkkenet å spise brødskive med rømme å sukker på.

:gape: Har noen av dere smakt det før? Bare lurer, for jeg har aldri hørt om noen andre som har prøvd dette.

Har ikke spist det siden den gang. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:o :o :o :o :o :o :o

Har ikke spist det siden den gang

...og det er kanskje like greit...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd det jeg, husker jeg syntes det var kjempegodt :) Det var også populært med kald rømmegrøt på skiva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd skive med sukker bare.. Husker jeg likte det MEEGET godt, men har ikke spist det på mange år...

Men Rømme??? Niks, aldri hørt om... Men sikkert godt ja.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Dette spiste jeg også mye når jeg var liten. Fikk det av min bestemor!

Lurer på om jeg synes det er godt enda?

Jeg spiste brødskive med tomat og sukker også, det synes jeg ikke er godt lenger. Heller salt og pepper på.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Jeg pleide og få rømme med sukker på av farmor.

Mine besteforeldre brukte og å spise skiver med sirup på.

Eller bare smør og sukker.

Sånn sett under ett er det ikke verre enn skiver med nugatti eller banos, men litt rart for oss som er oppvokst med et annet utvalg av pålegg enn våre besteforeldre. De besteforeldre som er vokst opp i mellomkrigstiden og sånn, har jo og opplevd sukkerrasjonering. Og siden sukker er godt, så da det ble fritt, begynte de og fråtse noe som har ført til at, vi den oppvoksende slekt har påem måte et unaturlig forhold til sukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest indiangranny

Joda dette er nam,men prøv også rømme,sukker og syltetøy.Det er godt på vafler også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rømme og sukker eller bare smør og sukker. Jo, dette spiste vi før - ikke da farfar var ung, men... ikke vanlig her i huset nå, inte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepps, har spist det noen ganger, både på brødskive og vafler.

Man spiser jo brød med rømme og syltetøy, så det er egentlig ikke så rart med sukker heller! (?)

Jeg kunne ha nevnt påleggs-kombinasjoner jeg spiser som er mye rarere enn dette...men det skal jeg skåne dere for :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å det vekte godt minner..

Når jeg var liten brukte vi å få besøk av en nabo, dame ca 80 år med hvite krøller, ordentlig bestemortype, også spiste jeg, mamma og naboen flattbrød med rømme og sukker. DEILIG!

Har ikke spist det på 20 år tror jeg...... Så det er ikke sikkert jeg liker det lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe - ja, jeg husker og jeg fikk det av en "filletante" når jeg var liten. Det var sååååååååååå godt :) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mmmmmm :D Det syntes jeg var kjempegodt når jeg var liten!!

Spiste det hjemme jeg, når jeg var litt småsulten og samtidig litt søtsulten.

Koste meg alltid med det.

Men så drakk jeg vanlig kulturmelk med sukker også jeg da, så fort jeg fikk kloa i det!! Men det var fra jeg var en tretten-fjorten og i noen år. Syntes det var nydelig også!

(nå tåler jeg dårlig melk lenger, så jeg må stort sett holde meg unna rømme og melk... :-? )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det drakk jeg også.... Kulturmelk med sukker. Fikk det alltid hos bestemor.

Kos å tenke tilbake på barndommen.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

kulturmelk med sukker har heller ikke jeg drukket siden den gang.

Husker jeg syns det var skikkelig nammanam.

Den gang likte jeg også meierismør.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

*mines rolige lørdager i kjøkkenent hos ho mor*

Før når jeg bodde hjemme spiste vi rømme på brådskiva med mammas rørte jordbærsyltetøy på...det var godt det.... :D

Men etter jeg flytta har vi aldri rømme lengre...boksene er så store at de aldri blir spist opp :(

Kulturmelk prøvde en nabo få meg til og drikke en gang - mislykket....smakte helt greit, men klarte liksom aldri få til den litt tykke konsistensen til å være god....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleide å ha sukker og kanel på skiva jeg. Ble litt kanelbolleaktig da.

Surmelk med sukker i hender det jeg drikker den dag i dag. Godt med litt søtt avogtil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar meg ei brødskive med rømme og sukker på enda jeg - hvis jeg vil kose meg! -og få litt dårlig samvittighet.

Ellers så tar jeg ofte rømme og sukker på vaflen! Det er nammi-nammi det!

Brødskive med smør og sukker - det fikk vi hos bestemor når vi var små. Min søster og jeg ble bestandig veeeeldig sultne når vi kom til henne. Brødskive med baaare sukker - det fikk vi aldri hjemme. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, det virker som om alle spiste dette når de var små.

Jeg kan også huske at jeg spiste det som liten.

Det er faktisk veldig godt.. nå fikk lyst til å prøve det igjen :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...