Gjest Gjest_Vesla_* Skrevet 21. mai 2008 #1 Del Skrevet 21. mai 2008 Jeg er ca 160 cm høy og veier rundt 60 kg. Store pupper, ganske stor rumpe/brede hofter og korte bein. :/ Timeglassfigur altså, men med irriterende korte bein. Noen som vet hva slags lengde på skjørt som passer min figur? Jeg har gått mye i skjørt som ender under kneet/midt på leggen, men jeg har funnet ut at det får meg bare til å se enda lavere og bredere ut. Hvilken lengde bør jeg bruke for å få beina til å se lengre ut? Jeg hater å gå i høyhelte sko, så det er nok ikke noe alternativ. Også lurer jeg på hva slags type sommertopper jeg bør velge for å se smalere ut? (Hva slags ermer, utringing, snitt osv) Blir glad for alle tilbakemeldinger. God sommer forresten! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Opal_* Skrevet 21. mai 2008 #2 Del Skrevet 21. mai 2008 Jeg syns disse to damene har mange gode tips.... link. Skjørt som slutter midt på leggen (der den er tykkest) gir bare inntrykk av at bena er korte og tykke oppover. Finn skjørt som slutter rett under eller over (helst over) kneet, men ikke mye over da.. V-utringning på topper er nok fint, samme med "omslagstopper". Ermer som går til rett over eller under albuene gjør at armene ser slankere ut enn korte ermer. Du bør også prøve halterneck eller topper uten skuldre (jeg kler ingen av de to sistnevnte). Og for ikke å glemme innsvingede topper, som ikke er kjempe korte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Vesla_* Skrevet 21. mai 2008 #3 Del Skrevet 21. mai 2008 Tusen takk for mange gode tips! *Notere seg* Jeg prøvde forresten halterneck en del for et par sommere siden, men jeg har ganske tykk og kort hals, og jeg syntes halternecken fremhevet dette på en måte.. Men bortsett fra det tror jeg det du sier kan passe bra med hva som ser ok ut på meg! =) Korte skjørt har jeg ikke turt å gå så mye i (føler at det bare er centimeter om å gjøre før hele rumpa vises ), men jeg tror jeg skal kjøpe et knekortskjørt i år og teste det ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lacuna Skrevet 21. mai 2008 #4 Del Skrevet 21. mai 2008 Jeg tror du bør la skjørtene stoppe litt før kneet, eventuelt ved kneet. Dessuten bør du kanskje fokusere på smalere skjørt, altså ikke skjørt som går ut nede. Hæler med litt høyde på balanserer også så du ser lengre ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anerikke Skrevet 21. mai 2008 #5 Del Skrevet 21. mai 2008 Jeg er samme størrelse som deg, og går stort sett i skjørt. Det som funker best på meg er knelengde eller litt kortere. Syns strømper i samme farge forlenger. Liksom ikke noe som "kutter av". Sko med ankelremmer kutter beinet rett av, og jeg ser ti cm lavere ut på et øyeblikk! Skjørt med mye vidde får meg også til å se veldig kort ut V-hals får meg også til å se lengre og smalere ut. Mener ihverfall jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 21. mai 2008 #6 Del Skrevet 21. mai 2008 Jeg er 165 og i utgangspunktet slank og symmetrisk, men likevel kan beina mine se veldig korte og rare ut i "feil" skjørt. Jeg er ikke langbeint, og er kort i livet også. Jeg kler best korte skjørt som stopper over kneet. Bruker vanligvis small/36 i annet tøy, men prøver stort sett skjørt i 38 og oppover. Jeg foretrekker at skjørtene sitter løst i livet og helst langt nede på hoftene - det føler jeg også er en fordel for akkurat min figur. Men da må skjørtet være ganske kort, så det likevel holder seg over knærne. De skjørtene som ser akkurat passe lange ut på meg, er antakelig veldig minimini på andre jenter med en annen beinlengde og fasong. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå