Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Amalie85: Du kan ringe og høre med kommunen om reglene der og hva du bør gjøre. I Oslo er mars hovedopptak, men du kan søke hele året. Likevel er det vanskelig å få plass utenom hovedopptaket, så marsbabyer har nok ikke den helt store sjansen... Håper det er kortere køer der du bor! Og neste gang timer du babyen til desember/januar- da rekker du hovedopptaket. :sjarmor:

Tenker og på litt sånne skrekk dagmammer :fnise:

Selv om jeg tror (og vet egentlig) at det er mange flotte dagmammaer der ute.

Jeg får bare krysse fingrene. Så ringer jeg kommunen i morra. Og det blir nok ingen neste gang på meg ;) (og hadde det vært litt mer planlagt hadde jeg nok og kunnet tatt ett år i permisjon)

Jeg kjenner at kroppen min ikke vil det her en gang til :fnise:

Videoannonse
Annonse
Gjest Evalina
Skrevet (endret)
Hadde man hatt en elskelig, pensjonert dame til rådighet, som hadde barnetekke og man kjente fra før, hadde det vært en annen sak. Men i Oslo er ikke alltid det realiteten- det henger stadig mer eller mindre feilstavede lapper på butikken, og opprullingen av ulovlive "barnehager" der dagmammaer opererer med fire-fem barn i knøttsmå leiligheter, er virkelig ikke særlig tillitvekkende! Ser for meg worst case scenario, der ungene ser film halve dagen mens dagmammaen røyker rullings på verandaen, og det "pedagogiske opplegget" er en tur til butikken.

Veldig enig, det var nettopp det jeg også var livredd for. Så la da dette være en "solskinnshistorie", kanskje for å bevise at det kan bli veldig, veldig bra med dagmamma i stedet for barnehage, i hvertfall for barn under 2 år.

Mine dagmammer fant jeg begge i Oslo. De var hhv 28 og 29 år gamle. Ingen av dem røyka. Begge hadde egne barn. Den ene laget fantastisk mat til ungene, bare økologisk. Den andre bodde rett ved en liten bondegård, hvor ungene var gjester minst én gang i uka. Den ene fant jeg her på KG (!!). Den andre fant jeg på en annen nettside. Vi besøkte dem 2-3 ganger i forkant av at de begynte å passe barna, og ble raskt ganske overbeviste om at dette var skikkelige damer. Så det går an! Helklaff to ganger på to forsøk! :)

Men det høres jo ut som fine barnehager de Amalie ønsker å søke på.

Endret av Evalina
Skrevet
Min konklusjon er uansett blitt at en "myk" start hos dagmamma som også inkluderer samvær med andre barn, er det perfekte. :)

Så deilig at du var så heldig da :)

Kan jo hende jeg og plutselig er så heldig og

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...